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BGG랭킹
BGG전체 : 26450
FAMILYGAMES : 3168
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.38 / 5
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디자이너
Kerry Breitenstein
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아티스트
Dave Aikins
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인원
게임 소개
유령의 집은 선수들이 들어온 유령의 집에서 가장 먼저 탈출하는 것이 목표다. 귀신의 집은 6x6 크기의 정사각형 안에 무작위로 기와를 깔고, 반대쪽 가장자리에 입구와 출구 기와를 덧대어 만든다.
그러면 각 플레이어는 다른 행동을 상징하는 카드 세트를 받게 된다. 각 회전은 무작위 위상과 계획 위상의 두 단계로 구성된다. 첫째, 무작위 단계는 여러 개의 랜덤 카드를 뽑아 실행함으로써 선수들이 그들의 계획에서 벗어나게 하는 것이다. 무작위 단계에서는 계획된 단계에서 선택할 수 없는 몇 개의 카드가 각 플레이어의 카드 세트에 삽입된다. 일반적인 이동 카드 외에도, 예를 들어 출구를 움직일 수 있는 특수 동작 카드도 있습니다. 무작위 단계 후 흰색 테두리가 있는 카드를 제거하고 계획된 단계를 수행합니다. 이제 각 플레이어는 RoboRally를 연상시키는 플레이어의 동작을 정의하는 5장의 카드 시퀀스를 몰래 선택합니다.
출판사 블러브
유령의 집은 매우 재미있고 빠른 속도의 반전 전략 보드게임입니다. 대상은 간단하며, 플레이어는 정문으로 들어가 가장 먼저 출구에 도달하기 위해 레이스를 펼친다. 말처럼 쉽지 않아요. 선수들이 스스로 길을 선택하는 시간의 절반입니다. 나머지 절반은 상대가 무작위로 선택해요. 또한 보드 요소는 게임이 진행됨에 따라 지속적으로 변경됩니다.
유령의 집에는 보드를 구성하는 38개의 타일, 60개의 카드, 그리고 6개의 주문 제작 폰이 있다.
그러면 각 플레이어는 다른 행동을 상징하는 카드 세트를 받게 된다. 각 회전은 무작위 위상과 계획 위상의 두 단계로 구성된다. 첫째, 무작위 단계는 여러 개의 랜덤 카드를 뽑아 실행함으로써 선수들이 그들의 계획에서 벗어나게 하는 것이다. 무작위 단계에서는 계획된 단계에서 선택할 수 없는 몇 개의 카드가 각 플레이어의 카드 세트에 삽입된다. 일반적인 이동 카드 외에도, 예를 들어 출구를 움직일 수 있는 특수 동작 카드도 있습니다. 무작위 단계 후 흰색 테두리가 있는 카드를 제거하고 계획된 단계를 수행합니다. 이제 각 플레이어는 RoboRally를 연상시키는 플레이어의 동작을 정의하는 5장의 카드 시퀀스를 몰래 선택합니다.
출판사 블러브
유령의 집은 매우 재미있고 빠른 속도의 반전 전략 보드게임입니다. 대상은 간단하며, 플레이어는 정문으로 들어가 가장 먼저 출구에 도달하기 위해 레이스를 펼친다. 말처럼 쉽지 않아요. 선수들이 스스로 길을 선택하는 시간의 절반입니다. 나머지 절반은 상대가 무작위로 선택해요. 또한 보드 요소는 게임이 진행됨에 따라 지속적으로 변경됩니다.
유령의 집에는 보드를 구성하는 38개의 타일, 60개의 카드, 그리고 6개의 주문 제작 폰이 있다.
The goal of The Haunting House is to be the first to escape a haunted house that the players have entered. The haunted house is made up by randomly laying out tiles in a 6x6 square making up the floor plan and then adding entrance and exit tiles at opposing edges.
Each player then gets a set of cards symbolizing different actions. Each turn consists of two phases: a random phase and planned phase. First, the random phase is where a number of random cards are drawn and executed, throwing the players off track from their plans. During the random phase, a few cards are inserted into each player's card set that cannot be chosen during the planned phase. Apart from normal move cards, there are also special action cards that may for instance move the exit or things like that. After the random phase remove the white bordered cards and perform the planned phase. Now, each player secretly select a sequence of 5 cards that define that player's actions that turn (somewhat reminiscent of RoboRally).
Publisher's blurb
The Haunting House is a wildly fun, fast paced, strategy boardgame with a twist. The object is simple, players enter the front door and race to be the first to reach the exit. It's not as easy as it sounds. Half the time the players choose their own path. The other half their paths are chosen randomly by opponents. Additionally, the board elements constantly change as the game progresses.
The Haunting House features 38 tiles that make up the board, 60 cards and six custom-sculpted pawns.
Each player then gets a set of cards symbolizing different actions. Each turn consists of two phases: a random phase and planned phase. First, the random phase is where a number of random cards are drawn and executed, throwing the players off track from their plans. During the random phase, a few cards are inserted into each player's card set that cannot be chosen during the planned phase. Apart from normal move cards, there are also special action cards that may for instance move the exit or things like that. After the random phase remove the white bordered cards and perform the planned phase. Now, each player secretly select a sequence of 5 cards that define that player's actions that turn (somewhat reminiscent of RoboRally).
Publisher's blurb
The Haunting House is a wildly fun, fast paced, strategy boardgame with a twist. The object is simple, players enter the front door and race to be the first to reach the exit. It's not as easy as it sounds. Half the time the players choose their own path. The other half their paths are chosen randomly by opponents. Additionally, the board elements constantly change as the game progresses.
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