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BGG랭킹
BGG전체 : 16848
WARGAMES : 3233
6.1Austerlitz 1805: Napoleon's Greatest Victory (2000) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-480 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.20 / 5
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디자이너
David A. Fox
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
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인원
게임 소개
내일 저녁이 되기 전에, 그 군대는 내 것이 될 것이다.
1805년 12월 1일 밤, 나폴레옹 보나파르트는 오스트리아-러시아 연합군이 아우스터리츠 근교의 진지에 정착하는 것을 지켜봤고, 다음날 아침 전투가 벌어질 것이 확실시되었다. 그것은 헛된 자랑이 아니었다.
나폴레옹의 대육군은 75,000명의 병사를 거느리고, 잘 지휘되고, 뛰어난 훈련을 받았으며, 승리를 확신하고 있었다. 그리고 다음 날, 그들은 나폴레옹의 경력에서 가장 결정적인 승리를 거두었습니다.
아우스터리츠 전투는 나폴레옹의 전략적인 걸작이었다. 7만 2천명의 연합군과 대치한 그는 우익을 겨냥한 연합군의 대규모 측면 움직임을 차단하고 연합군의 중앙을 공격하여 잔당들을 완전히 흩어지게 하여 12월 2일 밤까지 연합군 제3차 대프랑스 동맹은 완전히 파괴되었다.
프랑스 우익은 3:1의 확률에도 불구하고 필사적으로 전장으로 달려가는 다부 군단의 도움을 기다렸고, 거대한 기병 분투대는 적군 기병 예비대 사이에 전장의 북쪽 절반에서 싸웠다.프라첸 고원의 근위대가 전투의 진로를 정했다.
아우스터리츠 1805는 전술적 차원에서 보병 대대, 기병 연대, 포병 포대를 갖춘 세밀한 전쟁 게임이다
1) 플레이어가 명령줄을 무작위로 그려서 그 순간에 활성화할 수 있는 사단이나 군단을 결정하는 키트 기반의 명령 체계입니다. 활성화는 자동이 아닙니다. 지휘관은 전표를 뽑을 때 활성화하기 위해 굴려야 하며, 다이롤을 놓치면 명령 파괴 테이블로 이어질 수 있습니다. 재앙이 발생할 수 있습니다.
2) 나폴레옹 전술의 팬들이 알고 좋아하는 모든 세부 사항을 포함하는 전투 시스템입니다. 선, 열, 교전 등 모든 대형이 저마다 장단점을 가지고 있습니다. 플레이어는 적진을 쓰러뜨리고, 보병이 돌파구를 만들고, 기병대가 천둥이 치는 돌격으로 돌파구를 공격하는 등 승리를 위해서는 적절한 부대 상호작용이 중요하다는 것을 곧 알게 될 것이다.
3) 독특한 역사적 풍미를 더하기 위한 특수 부대 및 규칙: 프랑스 척후병의 정예 대대인 티라이우르 포와 티라이우르 코르세, 러시아 코사크들과 맞서는 프랑스 제국 근위대의 이국적인 마멜루크들, 무시무시한 프랑스 대공포대, 전쟁터를 뒤덮은 이른 아침의 안개, 그리고 배트를 더럽혔다.Tle의 오프닝 동작.
4) 6개의 시나리오 - 두 개의 완전한 전투 시나리오; 중요한 동작을 다루는 세 개의 작은 하나 또는 두 개의 맵 시나리오, 그리고 게임의 메커니즘에 대한 소개를 제공하는 학습 시나리오.
회전당 20분씩 시간 척도
MAP 축척은 16진수당 150야드
UNIT Scale 보병 대대, 기병 연대 및 포병 포대
1805년 12월 1일 밤, 나폴레옹 보나파르트는 오스트리아-러시아 연합군이 아우스터리츠 근교의 진지에 정착하는 것을 지켜봤고, 다음날 아침 전투가 벌어질 것이 확실시되었다. 그것은 헛된 자랑이 아니었다.
나폴레옹의 대육군은 75,000명의 병사를 거느리고, 잘 지휘되고, 뛰어난 훈련을 받았으며, 승리를 확신하고 있었다. 그리고 다음 날, 그들은 나폴레옹의 경력에서 가장 결정적인 승리를 거두었습니다.
아우스터리츠 전투는 나폴레옹의 전략적인 걸작이었다. 7만 2천명의 연합군과 대치한 그는 우익을 겨냥한 연합군의 대규모 측면 움직임을 차단하고 연합군의 중앙을 공격하여 잔당들을 완전히 흩어지게 하여 12월 2일 밤까지 연합군 제3차 대프랑스 동맹은 완전히 파괴되었다.
프랑스 우익은 3:1의 확률에도 불구하고 필사적으로 전장으로 달려가는 다부 군단의 도움을 기다렸고, 거대한 기병 분투대는 적군 기병 예비대 사이에 전장의 북쪽 절반에서 싸웠다.프라첸 고원의 근위대가 전투의 진로를 정했다.
아우스터리츠 1805는 전술적 차원에서 보병 대대, 기병 연대, 포병 포대를 갖춘 세밀한 전쟁 게임이다
1) 플레이어가 명령줄을 무작위로 그려서 그 순간에 활성화할 수 있는 사단이나 군단을 결정하는 키트 기반의 명령 체계입니다. 활성화는 자동이 아닙니다. 지휘관은 전표를 뽑을 때 활성화하기 위해 굴려야 하며, 다이롤을 놓치면 명령 파괴 테이블로 이어질 수 있습니다. 재앙이 발생할 수 있습니다.
2) 나폴레옹 전술의 팬들이 알고 좋아하는 모든 세부 사항을 포함하는 전투 시스템입니다. 선, 열, 교전 등 모든 대형이 저마다 장단점을 가지고 있습니다. 플레이어는 적진을 쓰러뜨리고, 보병이 돌파구를 만들고, 기병대가 천둥이 치는 돌격으로 돌파구를 공격하는 등 승리를 위해서는 적절한 부대 상호작용이 중요하다는 것을 곧 알게 될 것이다.
3) 독특한 역사적 풍미를 더하기 위한 특수 부대 및 규칙: 프랑스 척후병의 정예 대대인 티라이우르 포와 티라이우르 코르세, 러시아 코사크들과 맞서는 프랑스 제국 근위대의 이국적인 마멜루크들, 무시무시한 프랑스 대공포대, 전쟁터를 뒤덮은 이른 아침의 안개, 그리고 배트를 더럽혔다.Tle의 오프닝 동작.
4) 6개의 시나리오 - 두 개의 완전한 전투 시나리오; 중요한 동작을 다루는 세 개의 작은 하나 또는 두 개의 맵 시나리오, 그리고 게임의 메커니즘에 대한 소개를 제공하는 학습 시나리오.
회전당 20분씩 시간 척도
MAP 축척은 16진수당 150야드
UNIT Scale 보병 대대, 기병 연대 및 포병 포대
Before tomorrow evening, that army will be mine."
So claimed Napoleon Bonaparte to his staff on the night of December 1, 1805, as he watched the Austro-Russian Allied army settle into its positions near Austerlitz for the battle that was certain to come the next morning. It was not an idle boast.
Napoleon's Grande Armee mustered 75,000 men, well-led, superbly trained, and completely confident of victory. And the next day, they would win the most decisive victory of Napoleon's career.
The Battle of Austerlitz was Napoleon's tactical masterpiece. Facing an Allied army 72,000 men strong, he blocked a massive Allied flanking movement aimed at his right wing, launched an attack that smashed the Allied center, and then scattered the remnants so thoroughly that by the night of December 2nd the Allied Third Coalition was in ruins.
The battle contained many moments of high drama: the French right wing holding on despite 3-to-1 odds, desperately waiting for help from Davout's corps rushing to the battlefield after an epic forced march; a massive cavalry melee fought on the northern half of the field between the opposing cavalry reserves; the clash of the French and Russian Imperial Guards on the Pratzen Heights that decided the course of the battle.
Austerlitz 1805 is a detailed wargame, on a tactical level, with infantry battalions, cavalry regiments, and artillery batteries, featuring...
1) A chit-based Command system where players randomly draw command chits to determine which division or corps may activate at that moment -- activation is not automatic. Commanders must roll to activate when their chit is drawn, and missing the die-roll leads to the Command Breakdown Table -- disasters can happen.
2) A Combat system that includes all of the detail that fans of Napoleonic tactics know and love. All of the formations are there -- line, column, skirmish -- each with their own advantages and disadvantages. Players will soon learn that proper unit interaction is crucial for victory, with artillery wearing down the enemy line, infantry creating a breakthrough, and cavalry exploiting the breakthrough with a thundering charge.
3) Special units and rules to add a distinctive historical flavor: the Tirailleurs Po and Tirailleurs Corse, elite battalions of French skirmishers; the exotic Mamelukes of the French Imperial Guard, matched against the Russian Cossacks; the fearsome French Grand Battery; the early morning Fog that blanketed the battlefield and so bedeviled the battle's opening moves.
4) Six scenarios -- two full-battle scenarios; three smaller one or two map scenarios covering the significant actions, plus a learning scenario providing an introduction to the game's mechanics.
TIME SCALE 20 minutes per turn
MAP SCALE 150 yards per hex
UNIT SCALE infantry battalions, cavalry regiments, and artillery batteries
So claimed Napoleon Bonaparte to his staff on the night of December 1, 1805, as he watched the Austro-Russian Allied army settle into its positions near Austerlitz for the battle that was certain to come the next morning. It was not an idle boast.
Napoleon's Grande Armee mustered 75,000 men, well-led, superbly trained, and completely confident of victory. And the next day, they would win the most decisive victory of Napoleon's career.
The Battle of Austerlitz was Napoleon's tactical masterpiece. Facing an Allied army 72,000 men strong, he blocked a massive Allied flanking movement aimed at his right wing, launched an attack that smashed the Allied center, and then scattered the remnants so thoroughly that by the night of December 2nd the Allied Third Coalition was in ruins.
The battle contained many moments of high drama: the French right wing holding on despite 3-to-1 odds, desperately waiting for help from Davout's corps rushing to the battlefield after an epic forced march; a massive cavalry melee fought on the northern half of the field between the opposing cavalry reserves; the clash of the French and Russian Imperial Guards on the Pratzen Heights that decided the course of the battle.
Austerlitz 1805 is a detailed wargame, on a tactical level, with infantry battalions, cavalry regiments, and artillery batteries, featuring...
1) A chit-based Command system where players randomly draw command chits to determine which division or corps may activate at that moment -- activation is not automatic. Commanders must roll to activate when their chit is drawn, and missing the die-roll leads to the Command Breakdown Table -- disasters can happen.
2) A Combat system that includes all of the detail that fans of Napoleonic tactics know and love. All of the formations are there -- line, column, skirmish -- each with their own advantages and disadvantages. Players will soon learn that proper unit interaction is crucial for victory, with artillery wearing down the enemy line, infantry creating a breakthrough, and cavalry exploiting the breakthrough with a thundering charge.
3) Special units and rules to add a distinctive historical flavor: the Tirailleurs Po and Tirailleurs Corse, elite battalions of French skirmishers; the exotic Mamelukes of the French Imperial Guard, matched against the Russian Cossacks; the fearsome French Grand Battery; the early morning Fog that blanketed the battlefield and so bedeviled the battle's opening moves.
4) Six scenarios -- two full-battle scenarios; three smaller one or two map scenarios covering the significant actions, plus a learning scenario providing an introduction to the game's mechanics.
TIME SCALE 20 minutes per turn
MAP SCALE 150 yards per hex
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