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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.49 / 5
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디자이너
Bob McNamara
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아티스트
Charles Kibler, George I. Parrish, Jr.
-
인원
게임 소개
(상자 뒷면 및 사용자 설명:)
이것은 오랫동안 기다려온 영국의 ASL 시스템에 추가된 알라메인의 WEST입니다. 제목에서 알 수 있듯이, 그것은 1941-43년 북아프리카 사막에서 영국 8군과 독일 아프리카 콥스 사이의 전투에 초점을 맞추고 있다.
WEST OF ALAMIN은 모든 미국 대여 차량, 군수품 및 지원 무기를 포함한 영국 전투 질서를 포함하고 있어 전쟁 내내 영국 및/또는 영연방군이 사용하는 모든 주요 차량, 총기 및 부대를 지휘할 수 있습니다.
또한 여기에는 ASL 규칙 F장이 포함되어 있으며, 사막과 기타 건조한 지역에서 발생하는 지형 유형(관목, 와디, 언덕, 절벽, 부드러운 모래, 모래언덕, 데이르, 함마다)을 다룬다. F장은 또한 먼지, 열연무, 태양맹과 같은 사막 전투의 많은 부분을 차지했던 특별한 기후 조건에 대한 규칙을 제공한다.
WEST OF ALAMEIN에 있는 5개의 마운트된 지도판 중 4개(#s 26-29)는 유연성을 극대화하기 위해 분리된 이동 가능한 오버레이에 지배적인 지형 특징을 가진 평평한 개방된 사막을 묘사한다. 다섯 번째 보드(#25)는 튀니지에서 볼 수 있는 험준한 언덕 덩어리를 나타내며, 이러한 목적을 위해 특별히 설계된 오버레이를 사용하여 큰 경사면으로 변환할 수 있다.
또한 차량 및 무기 포인트 값, 기록 노트 및 DYO 차트와 조합하여 자신만의 시나리오를 만드는 사람들을 위해 무한한 다양한 상황을 제공하는 오버레이의 임의 선택 및 배치를 위한 Design-Your-Own 시스템도 제공됩니다. 그리고 이 모든 것으로 충분했던 것처럼 사막 보드와 오버레이가 우크라이나의 스텝 지대를 나타낼 수 있도록 간단한 규칙이 포함되어 이러한 구성 요소에 유연성을 더했습니다. 동봉된 8개의 시나리오 중 4개는 ASL 규칙과 BEYOND VALOR를 사용하여 플레이할 수 있으며, 나머지 4개는 YANKS의 규칙, 카운터 및/또는 이사회가 필요하다. 다른 보드나 모듈은 필요하지 않습니다.
WEST OF ALAMEIN은 완전한 게임이 아니다. ASL과 BEYOND VALOR의 소유권은 4가지 시나리오에서 YANKS와 마찬가지로 요구됩니다.
내용:
5 8" x 22 " 마운트된 맵보드 [25-29]
520 1/2 " 양쪽에 적층된 카운터 [상자 뒷면에 실수로 560개가 쓰여짐]
704 5/8" 양쪽에 적층된 카운터
8개의 ASL 시나리오 [35-42]
1개의 지형 오버레이 패드 [D1-D6, H1-H6, S1-S8, SD1-SD8, W1-W4, X1-X5]
1 7" x 22" 경사 중첩(번호 E1)
1 ASL F장
시나리오 목록:
ASL 35 블레이징 전차
ASL 36 라치 능선
ASL 37 함신
ASL 38 데르나 탈출
ASL 39 역전
ASL 40 포트 맥그리거
ASL 41 교두보가 너무 젖어 있음
ASL 42 반환 불가 지점
이것은 오랫동안 기다려온 영국의 ASL 시스템에 추가된 알라메인의 WEST입니다. 제목에서 알 수 있듯이, 그것은 1941-43년 북아프리카 사막에서 영국 8군과 독일 아프리카 콥스 사이의 전투에 초점을 맞추고 있다.
WEST OF ALAMIN은 모든 미국 대여 차량, 군수품 및 지원 무기를 포함한 영국 전투 질서를 포함하고 있어 전쟁 내내 영국 및/또는 영연방군이 사용하는 모든 주요 차량, 총기 및 부대를 지휘할 수 있습니다.
또한 여기에는 ASL 규칙 F장이 포함되어 있으며, 사막과 기타 건조한 지역에서 발생하는 지형 유형(관목, 와디, 언덕, 절벽, 부드러운 모래, 모래언덕, 데이르, 함마다)을 다룬다. F장은 또한 먼지, 열연무, 태양맹과 같은 사막 전투의 많은 부분을 차지했던 특별한 기후 조건에 대한 규칙을 제공한다.
WEST OF ALAMEIN에 있는 5개의 마운트된 지도판 중 4개(#s 26-29)는 유연성을 극대화하기 위해 분리된 이동 가능한 오버레이에 지배적인 지형 특징을 가진 평평한 개방된 사막을 묘사한다. 다섯 번째 보드(#25)는 튀니지에서 볼 수 있는 험준한 언덕 덩어리를 나타내며, 이러한 목적을 위해 특별히 설계된 오버레이를 사용하여 큰 경사면으로 변환할 수 있다.
또한 차량 및 무기 포인트 값, 기록 노트 및 DYO 차트와 조합하여 자신만의 시나리오를 만드는 사람들을 위해 무한한 다양한 상황을 제공하는 오버레이의 임의 선택 및 배치를 위한 Design-Your-Own 시스템도 제공됩니다. 그리고 이 모든 것으로 충분했던 것처럼 사막 보드와 오버레이가 우크라이나의 스텝 지대를 나타낼 수 있도록 간단한 규칙이 포함되어 이러한 구성 요소에 유연성을 더했습니다. 동봉된 8개의 시나리오 중 4개는 ASL 규칙과 BEYOND VALOR를 사용하여 플레이할 수 있으며, 나머지 4개는 YANKS의 규칙, 카운터 및/또는 이사회가 필요하다. 다른 보드나 모듈은 필요하지 않습니다.
WEST OF ALAMEIN은 완전한 게임이 아니다. ASL과 BEYOND VALOR의 소유권은 4가지 시나리오에서 YANKS와 마찬가지로 요구됩니다.
내용:
5 8" x 22 " 마운트된 맵보드 [25-29]
520 1/2 " 양쪽에 적층된 카운터 [상자 뒷면에 실수로 560개가 쓰여짐]
704 5/8" 양쪽에 적층된 카운터
8개의 ASL 시나리오 [35-42]
1개의 지형 오버레이 패드 [D1-D6, H1-H6, S1-S8, SD1-SD8, W1-W4, X1-X5]
1 7" x 22" 경사 중첩(번호 E1)
1 ASL F장
시나리오 목록:
ASL 35 블레이징 전차
ASL 36 라치 능선
ASL 37 함신
ASL 38 데르나 탈출
ASL 39 역전
ASL 40 포트 맥그리거
ASL 41 교두보가 너무 젖어 있음
ASL 42 반환 불가 지점
(from the back of the box and user's description:)
This is WEST OF ALAMEIN the long-awaited British addition to the ASL system. As the title implies, it focuses on battles between the British 8th Army and Deutsches Afrika Korps in the North African desert in 1941-43.
WEST OF ALAMEIN contains the entire British order of battle, including all U.S. Lend-Lease vehicles, ordnance and support weapons, thus enabling you to command every major vehicle, gun and troop type used by British and/or Commonwealth forces in every theater throughout the war.
Also contained herein is Chapter F of the ASL rules, which covers the terrain types encountered in the desert and other arid regions: scrub, wadis, hillocks, escarpments, soft sand, dunes, deirs and hammada. Chapter F also provides rules for the special climatic conditions that were so much a part of desert combat, such as dust, heat haze and sun blindness.
Of the five mounted mapboards in WEST OF ALAMEIN, four (#s 26-29) depict flat open desert, with the dominant terrain features on separate, moveable overlays so as to maximize flexibility. The fifth board (#25) represents a rugged hill mass as is found in Tunisia, and can be converted to a large escarpment by means of an overlay specially designed for this purpose.
A Design-Your-Own system for the random selection and placement of overlays is also provided, which in combination with the vehicle and weapon point values, historical notes and DYO charts, will provide an endless variety of situations for those who enjoy creating their own scenarios. And as if all this weren’t enough, simple rules have been included to enable the desert boards and overlays to represent the steppes of the Ukraine, providing added flexibility for these components. Of the eight scenarios enclosed, four can be played using the ASL rules and BEYOND VALOR; the other four also require rules, counters and/or a board from YANKS. No other boards or modules are needed.
WEST OF ALAMEIN is not a complete game. Ownership of ASL and BEYOND VALOR is required as is YANKS for four scenarios.
CONTENTS:
5 8" x 22 " mounted Mapboards [25-29]
520 1/2 " Counters laminated on both sides [the back of the box wrote 560 by mistake]
704 5/8" Counters laminated on both sides
8 ASL Scenarios [35-42]
1 Pad of Terrain Overlays [D1-D6, H1-H6, S1-S8, SD1-SD8, W1-W4, X1-X5]
1 7" x 22" Escarpment Overlay (Numbered E1)
1 ASL Chapter F
Scenario List:
ASL 35 Blazin' Chariots
ASL 36 Rachi Ridge
ASL 37 Khamsin
ASL 38 Escape from Derna
ASL 39 Turning the Tables
ASL 40 Fort McGregor
ASL 41 A Bridgehead too Wet
ASL 42 Point of No Return
This is WEST OF ALAMEIN the long-awaited British addition to the ASL system. As the title implies, it focuses on battles between the British 8th Army and Deutsches Afrika Korps in the North African desert in 1941-43.
WEST OF ALAMEIN contains the entire British order of battle, including all U.S. Lend-Lease vehicles, ordnance and support weapons, thus enabling you to command every major vehicle, gun and troop type used by British and/or Commonwealth forces in every theater throughout the war.
Also contained herein is Chapter F of the ASL rules, which covers the terrain types encountered in the desert and other arid regions: scrub, wadis, hillocks, escarpments, soft sand, dunes, deirs and hammada. Chapter F also provides rules for the special climatic conditions that were so much a part of desert combat, such as dust, heat haze and sun blindness.
Of the five mounted mapboards in WEST OF ALAMEIN, four (#s 26-29) depict flat open desert, with the dominant terrain features on separate, moveable overlays so as to maximize flexibility. The fifth board (#25) represents a rugged hill mass as is found in Tunisia, and can be converted to a large escarpment by means of an overlay specially designed for this purpose.
A Design-Your-Own system for the random selection and placement of overlays is also provided, which in combination with the vehicle and weapon point values, historical notes and DYO charts, will provide an endless variety of situations for those who enjoy creating their own scenarios. And as if all this weren’t enough, simple rules have been included to enable the desert boards and overlays to represent the steppes of the Ukraine, providing added flexibility for these components. Of the eight scenarios enclosed, four can be played using the ASL rules and BEYOND VALOR; the other four also require rules, counters and/or a board from YANKS. No other boards or modules are needed.
WEST OF ALAMEIN is not a complete game. Ownership of ASL and BEYOND VALOR is required as is YANKS for four scenarios.
CONTENTS:
5 8" x 22 " mounted Mapboards [25-29]
520 1/2 " Counters laminated on both sides [the back of the box wrote 560 by mistake]
704 5/8" Counters laminated on both sides
8 ASL Scenarios [35-42]
1 Pad of Terrain Overlays [D1-D6, H1-H6, S1-S8, SD1-SD8, W1-W4, X1-X5]
1 7" x 22" Escarpment Overlay (Numbered E1)
1 ASL Chapter F
Scenario List:
ASL 35 Blazin' Chariots
ASL 36 Rachi Ridge
ASL 37 Khamsin
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