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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.56 / 5
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디자이너
Bob McNamara
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아티스트
Charles Kibler, George I. Parrish, Jr.
-
인원
게임 소개
(MMP 웹사이트 :)
일본 ASL 모듈인 부시도 코드입니다 수년 동안 간절히 고대하던 일본군은 마침내 2차 대전의 전술적 지상전이라는 워게이밍의 최고 시스템에 데뷔했다.
그 안에는 1930년대부터 1945년까지 사용된 모든 중요한 차량, 총, 병력 등 일본군의 ASL 전투 질서가 고스란히 담겨 있다. 만주의 메마른 평원에서 뉴기니의 찌는 듯한 정글에 이르기까지 8개의 시나리오가 일본인들을 다양한 연합국 국민들과 맞서게 한다.
또한 열대 지역에서 흔히 볼 수 있는 울창한 초목을 묘사하는 다른 SL/ASL 기판과 완전히 호환되는 4개의 새로운 지도판(#s 34-37)도 포함되어 있다. 마을, 개울, 숲이 우거진 언덕, 논 등 4장의 오버레이는 거의 끝없이 다양한 지형 구성을 만들어 낼 수 있는 수단을 제공한다.
ASL 규칙 G장은 일본인의 많은 독특한 특징과 정글, 대나무, 오두막, 습지, 쿠나이 풀과 같은 새로운 지형 유형을 다룬다.
부수고 도망치기 보다는 죽는 광신적인 병사들 - 흔들림 없이, 멈출 수 없어 보이는 반자이 돌격 – 적들의 AFV와 함께 기꺼이 자폭하려는 탱크 헌터 보병들 - 이것들은 ASL 시스템에 제공되는 가장 독특한 추가에 대한 힌트에 불과하다. 당신의 첫 번째 부시도 강령 시나리오는 전에 없던 ASL 경험이 될 것이고, 그 중 하나는 절대 잊지 못할 것입니다.
내용:
보드 34, 35, 36, 37
PTO 지형 오버레이(4페이지)[1-5, B1-B5, G1-G5, M1-M5, O1-O5, OG1-OG5, RP1-RP5, Wd1-Wd5, X6]
G장(1-16)
G장 구분선 1판(PTO 지형)
H장 일본어(H89-H100)
N장 N17-N18
시나리오 59 - 66
카운터 시트 3개
시나리오 목록:
ASL 시나리오 59 스메르트니키
ASL 시나리오 60 코코다 트레일에서
ASL 시나리오 61 슈스트링 능선
ASL 시나리오 62 번글 인 더 정글
ASL 시나리오 63 동부 게이트
ASL 시나리오 64 위험 직업
ASL 시나리오 65 레드 스타, 레드 썬
ASL 시나리오 66 부시마스터
(추가 정보 :)
ASL, Beyond Valor, Yanks, West of Alamein이 플레이해야 합니다.
일본 ASL 모듈인 부시도 코드입니다 수년 동안 간절히 고대하던 일본군은 마침내 2차 대전의 전술적 지상전이라는 워게이밍의 최고 시스템에 데뷔했다.
그 안에는 1930년대부터 1945년까지 사용된 모든 중요한 차량, 총, 병력 등 일본군의 ASL 전투 질서가 고스란히 담겨 있다. 만주의 메마른 평원에서 뉴기니의 찌는 듯한 정글에 이르기까지 8개의 시나리오가 일본인들을 다양한 연합국 국민들과 맞서게 한다.
또한 열대 지역에서 흔히 볼 수 있는 울창한 초목을 묘사하는 다른 SL/ASL 기판과 완전히 호환되는 4개의 새로운 지도판(#s 34-37)도 포함되어 있다. 마을, 개울, 숲이 우거진 언덕, 논 등 4장의 오버레이는 거의 끝없이 다양한 지형 구성을 만들어 낼 수 있는 수단을 제공한다.
ASL 규칙 G장은 일본인의 많은 독특한 특징과 정글, 대나무, 오두막, 습지, 쿠나이 풀과 같은 새로운 지형 유형을 다룬다.
부수고 도망치기 보다는 죽는 광신적인 병사들 - 흔들림 없이, 멈출 수 없어 보이는 반자이 돌격 – 적들의 AFV와 함께 기꺼이 자폭하려는 탱크 헌터 보병들 - 이것들은 ASL 시스템에 제공되는 가장 독특한 추가에 대한 힌트에 불과하다. 당신의 첫 번째 부시도 강령 시나리오는 전에 없던 ASL 경험이 될 것이고, 그 중 하나는 절대 잊지 못할 것입니다.
내용:
보드 34, 35, 36, 37
PTO 지형 오버레이(4페이지)[1-5, B1-B5, G1-G5, M1-M5, O1-O5, OG1-OG5, RP1-RP5, Wd1-Wd5, X6]
G장(1-16)
G장 구분선 1판(PTO 지형)
H장 일본어(H89-H100)
N장 N17-N18
시나리오 59 - 66
카운터 시트 3개
시나리오 목록:
ASL 시나리오 59 스메르트니키
ASL 시나리오 60 코코다 트레일에서
ASL 시나리오 61 슈스트링 능선
ASL 시나리오 62 번글 인 더 정글
ASL 시나리오 63 동부 게이트
ASL 시나리오 64 위험 직업
ASL 시나리오 65 레드 스타, 레드 썬
ASL 시나리오 66 부시마스터
(추가 정보 :)
ASL, Beyond Valor, Yanks, West of Alamein이 플레이해야 합니다.
(from MMP website :)
CODE OF BUSHIDO, the Japanese ASL module. Eagerly anticipated for years, the Japanese finally make their debut in wargaming's premier system of WWII tactical ground combat.
Inside you will find the complete ASL order of battle for the Japanese: all the significant vehicles, guns and troop types they employed from the 1930s through 1945. Eight scenarios, whose settings range from the barren plains of Manchuria to the steaming jungles of New Guinea, pit the Japanese against a wide variety of Allied nationalities.
Also included are four new mapboards (#s 34-37), fully compatible with the other SL/ASL boards, which depict the dense vegetation so common in tropical areas. Four sheets of overlays (village, stream, wooded hill, rice paddies, etc.) provide the means to create an almost endless variety of new terrain configurations.
Chapter G of the ASL rules covers the many unique characteristics of the Japanese as well as new terrain types like jungle, bamboo, huts, swamp and kunai grass, among others.
Fanatical soldiers who will die rather than break and run - unwavering, seemingly unstoppable banzai charges - individual tank-hunter infantrymen willing to blow themselves up along with an enemy AFV - these are but a hint of what is offered in this most unique addition to the ASL system. Your first CODE OF BUSHIDO scenario will be an ASL experience like none before - and one you'll likely never forget.
Contents:
Boards 34, 35, 36, 37
PTO Terrain Overlays (4 pages) [1-5, B1-B5, G1-G5, M1-M5, O1-O5, OG1-OG5, RP1-RP5, Wd1-Wd5, X6]
Chapter G (1-16)
Chapter G Divider 1st Edition (PTO Terrain)
Chapter H Japanese (H89-H100)
Chapter N N17-N18
Scenarios 59 - 66
3 Counter Sheets
Scenario List:
ASL Scenario 59 Smertniki
ASL Scenario 60 On the Kokoda Trail
ASL Scenario 61 Shoestring Ridge
ASL Scenario 62 Bungle in the Jungle
ASL Scenario 63 Eastern Gate
ASL Scenario 64 Hazardous Occupation
ASL Scenario 65 Red Star, Red Sun
ASL Scenario 66 The Bushmasters
(more info :)
Requires ASL, Beyond Valor, Yanks, and West of Alamein to play.
CODE OF BUSHIDO, the Japanese ASL module. Eagerly anticipated for years, the Japanese finally make their debut in wargaming's premier system of WWII tactical ground combat.
Inside you will find the complete ASL order of battle for the Japanese: all the significant vehicles, guns and troop types they employed from the 1930s through 1945. Eight scenarios, whose settings range from the barren plains of Manchuria to the steaming jungles of New Guinea, pit the Japanese against a wide variety of Allied nationalities.
Also included are four new mapboards (#s 34-37), fully compatible with the other SL/ASL boards, which depict the dense vegetation so common in tropical areas. Four sheets of overlays (village, stream, wooded hill, rice paddies, etc.) provide the means to create an almost endless variety of new terrain configurations.
Chapter G of the ASL rules covers the many unique characteristics of the Japanese as well as new terrain types like jungle, bamboo, huts, swamp and kunai grass, among others.
Fanatical soldiers who will die rather than break and run - unwavering, seemingly unstoppable banzai charges - individual tank-hunter infantrymen willing to blow themselves up along with an enemy AFV - these are but a hint of what is offered in this most unique addition to the ASL system. Your first CODE OF BUSHIDO scenario will be an ASL experience like none before - and one you'll likely never forget.
Contents:
Boards 34, 35, 36, 37
PTO Terrain Overlays (4 pages) [1-5, B1-B5, G1-G5, M1-M5, O1-O5, OG1-OG5, RP1-RP5, Wd1-Wd5, X6]
Chapter G (1-16)
Chapter G Divider 1st Edition (PTO Terrain)
Chapter H Japanese (H89-H100)
Chapter N N17-N18
Scenarios 59 - 66
3 Counter Sheets
Scenario List:
ASL Scenario 59 Smertniki
ASL Scenario 60 On the Kokoda Trail
ASL Scenario 61 Shoestring Ridge
ASL Scenario 62 Bungle in the Jungle
ASL Scenario 63 Eastern Gate
ASL Scenario 64 Hazardous Occupation
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ASL Scenario 66 The Bushmasters
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Requires ASL, Beyond Valor, Yanks, and West of Alamein to play.
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