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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
4.58 / 5
-
디자이너
Don Greenwood, Bob McNamara
-
아티스트
Charles Kibler, George I. Parrish, Jr.
-
인원
게임 소개
(MMP 웹사이트 :)
당신은 동부와 서부 전선, 지중해와 북아프리카 극장, 만주 평원, 버마와 뉴기니의 정글에서 싸웠습니다. 당신은 패러드로프, 글라이더로 인한 착륙, 스투카 공격, 그리고 강을 건너는 것을 경험했습니다. 제2차 세계 대전의 주요 육상 전투는 전형적인 수륙 양용 공격만이 연구되지 않았다. 이제 GONG HO!에서는 ASL의 전투 레퍼토리에 이것 또한 추가되었다. 그리고 미국 해병대의 도입보다 공격 상륙을 보여주는 더 좋은 방법은 무엇일까요? GONG HO!는 전쟁 기간 동안의 진화를 반영하여 4가지 유형의 U.S.M.C 분대를 제공하며, 전쟁 게임에서 제공되는 가장 포괄적인 전술 수준의 수륙양용 공격 규칙도 제공합니다.
이 모든 것은 G장의 균형에 있다: 깊고 얕은 바다, 가변적인 폭과 경사의 해변, 방파제, 교각, 해변 장애물, 암초, 심한 파도, 해상 포격, 그리고 연합군과 일본이 전쟁 기간 동안 사용한 모든 중요한 종류의 상륙함. 마치 이것이 충분하지 않았던 것처럼, GONG HO는 또한 일본인들이 고용한 악명 높은 동굴 방어에 대한 규칙과 카운터, 그리고 필리핀의 초기 미군과 중국군의 전투 질서를 위한 새로운 보병 카운터도 소개한다. 마지막으로, 두 개의 새로운 지도판, 여러 장의 오버레이 및 여덟 개의 시나리오가 포함되어 있습니다.
내용:
보드 38, 39
PTO 지형 오버레이 [Be1-Be7, Efl3, OC1-OC4, P1-P5]
G장 (제11-18절)
카운터 시트 5개
시나리오 67 - 74
H장(101 - 112)
N장(17 - 20)
시나리오 목록:
67 시빅 능선
68 더 록
69 오늘 우리는 공격한다
70KP 167
71 정글 시타델
72 고요의 바다
73 지옥의 물
74 블러디 레드 비치
(추가 정보 :)
ASL, 비욘드 발로, 얀크스, 알라메인 웨스트, 부시도 코드가 필요합니다.
당신은 동부와 서부 전선, 지중해와 북아프리카 극장, 만주 평원, 버마와 뉴기니의 정글에서 싸웠습니다. 당신은 패러드로프, 글라이더로 인한 착륙, 스투카 공격, 그리고 강을 건너는 것을 경험했습니다. 제2차 세계 대전의 주요 육상 전투는 전형적인 수륙 양용 공격만이 연구되지 않았다. 이제 GONG HO!에서는 ASL의 전투 레퍼토리에 이것 또한 추가되었다. 그리고 미국 해병대의 도입보다 공격 상륙을 보여주는 더 좋은 방법은 무엇일까요? GONG HO!는 전쟁 기간 동안의 진화를 반영하여 4가지 유형의 U.S.M.C 분대를 제공하며, 전쟁 게임에서 제공되는 가장 포괄적인 전술 수준의 수륙양용 공격 규칙도 제공합니다.
이 모든 것은 G장의 균형에 있다: 깊고 얕은 바다, 가변적인 폭과 경사의 해변, 방파제, 교각, 해변 장애물, 암초, 심한 파도, 해상 포격, 그리고 연합군과 일본이 전쟁 기간 동안 사용한 모든 중요한 종류의 상륙함. 마치 이것이 충분하지 않았던 것처럼, GONG HO는 또한 일본인들이 고용한 악명 높은 동굴 방어에 대한 규칙과 카운터, 그리고 필리핀의 초기 미군과 중국군의 전투 질서를 위한 새로운 보병 카운터도 소개한다. 마지막으로, 두 개의 새로운 지도판, 여러 장의 오버레이 및 여덟 개의 시나리오가 포함되어 있습니다.
내용:
보드 38, 39
PTO 지형 오버레이 [Be1-Be7, Efl3, OC1-OC4, P1-P5]
G장 (제11-18절)
카운터 시트 5개
시나리오 67 - 74
H장(101 - 112)
N장(17 - 20)
시나리오 목록:
67 시빅 능선
68 더 록
69 오늘 우리는 공격한다
70KP 167
71 정글 시타델
72 고요의 바다
73 지옥의 물
74 블러디 레드 비치
(추가 정보 :)
ASL, 비욘드 발로, 얀크스, 알라메인 웨스트, 부시도 코드가 필요합니다.
(from MMP website :)
You've fought on the Eastern and Western fronts, in the Mediterranean and North African theaters, on the plains of Manchuria and in the jungles of Burma and New Guinea. You've experienced paradrops, glider-borne landings, Stuka attacks and opposed river crossings. Only one major type of WW2 land combat remains unexplored: the classic amphibious assault. Now, in GUNG HO!, this too is added to the combat repertoire of ASL. And what better way to present assault landings than with the introduction of the U.S.Marines. GUNG HO! offers four types of U.S.M.C. squads, reflecting their evolution through the war years, along with the most comprehensive tactical-level amphibious assault rules ever offered in a wargame.
It is all here in the balance of Chapter G: deep and shallow ocean, beaches of variable width and slope, sea walls, piers, beach obstacles, reefs, heavy surf, naval gunfire, and all the important types of landing craft used by the Allies and Japan throughout the war. As if this weren't enough, GUNG HO! also introduces rules and counters for the infamous cave defenses employed by the Japanese, plus new infantry counters for the early U.S. Army in the Phillipines and the entire order of battle of the Chinese Army. Last but not least, two new mapboards, several sheets of overlays and eight scenarios are included.
Contents:
Boards 38, 39
PTO Terrain Overlays [Be1-Be7, Efl1-Efl3, OC1-OC4, P1-P5]
Chapter G (Sections 11-18)
5 Counter Sheets
Scenarios 67 - 74
Chapter H (101 - 112)
Chapter N (17 - 20)
Scenario List:
67 Cibik's Ridge
68 The Rock
69 Today We Attack
70 KP 167
71 Jungle Citadel
72 Sea of Tranquility
73 Hell or High Water
74 Bloody Red Beach
(more info :)
Requires ASL, Beyond Valor, Yanks, West of Alamein and Code of Bushido to play.
You've fought on the Eastern and Western fronts, in the Mediterranean and North African theaters, on the plains of Manchuria and in the jungles of Burma and New Guinea. You've experienced paradrops, glider-borne landings, Stuka attacks and opposed river crossings. Only one major type of WW2 land combat remains unexplored: the classic amphibious assault. Now, in GUNG HO!, this too is added to the combat repertoire of ASL. And what better way to present assault landings than with the introduction of the U.S.Marines. GUNG HO! offers four types of U.S.M.C. squads, reflecting their evolution through the war years, along with the most comprehensive tactical-level amphibious assault rules ever offered in a wargame.
It is all here in the balance of Chapter G: deep and shallow ocean, beaches of variable width and slope, sea walls, piers, beach obstacles, reefs, heavy surf, naval gunfire, and all the important types of landing craft used by the Allies and Japan throughout the war. As if this weren't enough, GUNG HO! also introduces rules and counters for the infamous cave defenses employed by the Japanese, plus new infantry counters for the early U.S. Army in the Phillipines and the entire order of battle of the Chinese Army. Last but not least, two new mapboards, several sheets of overlays and eight scenarios are included.
Contents:
Boards 38, 39
PTO Terrain Overlays [Be1-Be7, Efl1-Efl3, OC1-OC4, P1-P5]
Chapter G (Sections 11-18)
5 Counter Sheets
Scenarios 67 - 74
Chapter H (101 - 112)
Chapter N (17 - 20)
Scenario List:
67 Cibik's Ridge
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69 Today We Attack
70 KP 167
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