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BGG랭킹
BGG전체 : 5715
CGS : 190
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.38 / 5
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디자이너
Kevin Barrett, Jordan Weisman
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아티스트
James Carter, Brian Dugas, Wayne England, Sandra Garavito, Kimberly Goddard, Shane Hartley, David Heutmaker, Bob Naismith, Kian Chai NG, Ethan Pasternack, Tim Prow, Steven Saunders, Shane Small, Dave Studer, Dave Summers, James Van Schaik, Dawne Weisman
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인원
게임 소개
위즈키즈의 첫 번째 게임인 위즈키즈는 CCG 개념을 미니어처에 교묘하게 적용했다.스타터 팩&인용문에는 사전 도색된 플라스틱 미니어처 10개가 들어 있으며, "부스터 팩은 5개 들어 있습니다. 피규어들의 통계는 그들이 얼마나 많은 피해를 입었는지에 따라 달라지는 베이스의 다이얼을 통해 추적된다.
대부분의 미니어처 게임과 마찬가지로 플레이어들은 각각 같은 수의 점수로 군대를 만든 다음(각 미니어처마다 포인트 값이 다르다), 상대편의 모든 병력이 죽거나 포획되거나, 상대편이 철수하거나, 미리 정해진 시간 제한이 만료될 때까지 돌아가며 공격한다.
다른 두 게임에서도 동일한 수치를 사용할 수 있다:
마법사 기사 정복
마법사 나이트 던전
마법사 나이트 2.0
마법사 나이트 2.0은 유니크 워리어 사용자 정의 기능과 아이템, 도메인, 합성 지형이라는 스티렌 카드를 통한 전투를 포함하여 게임에 새로운 전략적 가능성을 도입했다.
이후 확장들은 철자책, 철자법, 모험 회사를 통해 더 많은 옵션을 도입하였다.
이전 수치는 마법기사 2.0 포맷을 사용한 모든 토너먼트에서 쓸모없게 판정되었기 때문에 결국 새로운 게임으로 간주되었다.
두 개의 "versions"는 로고로 구분할 수 있다; 원래의 마법 기사 세트는 "2인 동안 로고를 관통하는 직선 짧은 검이 특징이다.0&103; 및 그 이후의 확장은 휘어진 사시미타를 가지고 있다.
대부분의 미니어처 게임과 마찬가지로 플레이어들은 각각 같은 수의 점수로 군대를 만든 다음(각 미니어처마다 포인트 값이 다르다), 상대편의 모든 병력이 죽거나 포획되거나, 상대편이 철수하거나, 미리 정해진 시간 제한이 만료될 때까지 돌아가며 공격한다.
다른 두 게임에서도 동일한 수치를 사용할 수 있다:
마법사 기사 정복
마법사 나이트 던전
마법사 나이트 2.0
마법사 나이트 2.0은 유니크 워리어 사용자 정의 기능과 아이템, 도메인, 합성 지형이라는 스티렌 카드를 통한 전투를 포함하여 게임에 새로운 전략적 가능성을 도입했다.
이후 확장들은 철자책, 철자법, 모험 회사를 통해 더 많은 옵션을 도입하였다.
이전 수치는 마법기사 2.0 포맷을 사용한 모든 토너먼트에서 쓸모없게 판정되었기 때문에 결국 새로운 게임으로 간주되었다.
두 개의 "versions"는 로고로 구분할 수 있다; 원래의 마법 기사 세트는 "2인 동안 로고를 관통하는 직선 짧은 검이 특징이다.0&103; 및 그 이후의 확장은 휘어진 사시미타를 가지고 있다.
WizKids' first game, Mage Knight cleverly applies the CCG concept to miniatures; a "Starter Pack" contains 10 random pre-painted, plastic miniatures, while "Booster Packs" contain 5. Figures' stats are kept track of via dials on their bases, which change depending on how much damage they've taken.
As in most miniatures games, players each create an army with the same number of points (with each miniature having a different point value), then take turns moving and attacking until all of the opponent's forces are dead or captured, the opponent withdraws, or your pre-determined time limit expires.
The same figures could be used in two other games:
Mage Knight Conquest
Mage Knight Dungeons
Mage Knight 2.0
Mage Knight 2.0 changed many rules which overhauled or expanded, they introduced new strategic possibilities to the game, including capabilities to customize Unique warriors and battles via styrene cards called Items, Domains, and Constructed Terrain.
Later expansions introduced more options via Spellbooks, Spells, and Adventuring Companies.
It was eventually counted as a new game since the old figures were ruled obsolete for all tournaments that utilized the Mage Knight 2.0 format.
The two "versions" can be distinguished by their logos; the original Mage Knight sets feature a straight short sword through the logo while "2.0" and its subsequent expansions have a curved scimitar.
As in most miniatures games, players each create an army with the same number of points (with each miniature having a different point value), then take turns moving and attacking until all of the opponent's forces are dead or captured, the opponent withdraws, or your pre-determined time limit expires.
The same figures could be used in two other games:
Mage Knight Conquest
Mage Knight Dungeons
Mage Knight 2.0
Mage Knight 2.0 changed many rules which overhauled or expanded, they introduced new strategic possibilities to the game, including capabilities to customize Unique warriors and battles via styrene cards called Items, Domains, and Constructed Terrain.
Later expansions introduced more options via Spellbooks, Spells, and Adventuring Companies.
It was eventually counted as a new game since the old figures were ruled obsolete for all tournaments that utilized the Mage Knight 2.0 format.
The two "versions" can be distinguished by their logos; the original Mage Knight sets feature a straight short sword through the logo while "2.0" and its subsequent expansions have a curved scimitar.
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