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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
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아티스트
Swip Stolk
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인원
게임 소개
사용자 요약:
테마 - 카드와 진자에 기반한 점치기 게임. 단독 또는 두 명의 플레이어 사이에서 질문자(나중에 Q)와 통역자(N)의 역할을 맡았다. 통역사가 게임을 주도하고 질문자가 집, 직장, 성격, 사랑, 미래, 과거에 대한 정보를 받는 사람이다.
게임 플레이 - 게임 플레이는 카드 회전과 2) 펜듈럼 스윙의 두 단계로 나뉩니다.
1) 카드 돌리기 단계는 게임 보드에 알맞은 색깔의 스카프를 집는 것으로 시작한다. Q는 보라색 54 카드 덱을 섞어서 북에 넘긴다. 카드는 게임보드에서 18, 27, 9 순서로 처리됩니다. 18장의 카드는 규칙 리플릿의 앞 페이지에 표시된 위치에서 처리됩니다. 카드에는 6개의 단어가 들어 있으며, 게임보드(카드 왼쪽의 피라미드 검은 반, 게임보드 흰 반)와 함께 피라미드를 형성하는 것에 따라 그 중 하나를 고른다. 카드를 처리하는 동안 N은 카드에 있는 단어가 특별한 의미를 가지고 있는지 Q에 질문합니다. 형성되는 단어는 카드가 놓인 수직열에 따라 집(1열), 일(2열), 성격(3열), 사랑(4열), 미래(5열), 과거(6열)와 관련이 있다. 그런 다음 27개의 카드가 게임 보드에서 처리된다(일부 제한 사항이 적용되며, 규칙 리플릿 참조). 그러면 9장의 카드 덱이 전체 해석의 열쇠로 사용됩니다. 마지막으로 27 데크의 나머지 카드는 Q의 삶의 일부 영역에서 무언가가 지배적인지 확인하는 데 사용됩니다. 최종 해석은 경기 시간에 따라 다르다.
2) 펜듈럼 스윙 단계는 게임 보드 위에 28장의 카드 4장을 올려놓는 것으로 시작한다. 덱은 게임 보드의 아래쪽 피라미드 주위에 배치된다(규칙 리플릿의 첫 페이지에 표시된 A 문자). 데크는 가정, 직장, 성격, 사랑의 영역을 나타냅니다. 플레이어는 4가지 카테고리 중 하나를 정하고 Q는 해당 카테고리와 관련된 답변을 받고자 하는 질문을 결정한다. 투명한 피라미드는 게임 보드 위에 올려져 있고 진자는 임의의 숫자를 선택하는데 사용된다. 게임 보드에 있는 피라미드 주위에 1-28의 숫자가 있고 무작위로 추를 돌리면 선택한 카드의 번호가 결정됩니다. N은 적절한 카드의 텍스트를 Q로 읽습니다. 다른 범주와 질문에도 동일하게 적용됩니다.
게임의 목표 - 카드와 추로 얻은 메시지를 해석하고 더 많은 자의식을 얻습니다.
이 게임은 다음을 포함한다:
게임 보드 1개
1개의 투명한 피라미드
진자 1개
카드 4벌(각 28장)
보라색 카드 1개(54개)
다양한 색상의 스카라브 버튼이 포함된 가방 2개
규칙 리플릿 1개(4페이지)
규칙 리플릿의 핀란드어 도입부에서:
"Kiechtovan jännittävä ennustupeli, jota voi pelata yksin tai yhdessä의 카르나크. 세 페루스투우 에르äisiin muinaisegyptiläisiin mystereihin ja Kultturiperintisiin. 툰네투옌 점성술의 코스카펠리, 펠라자트 부아울라 미ös kehittääauml;n. Luonnollisesti sitä voidan pelata myös felkkänä, mutta moni varmasti miellel;ään kä시트䨨¨ 오만 Näitätietoja voi가 소벨타 토스틴, 켄티스 vähemm;n on nekkkaiden ihmisten auttamiseen.
테마 - 카드와 진자에 기반한 점치기 게임. 단독 또는 두 명의 플레이어 사이에서 질문자(나중에 Q)와 통역자(N)의 역할을 맡았다. 통역사가 게임을 주도하고 질문자가 집, 직장, 성격, 사랑, 미래, 과거에 대한 정보를 받는 사람이다.
게임 플레이 - 게임 플레이는 카드 회전과 2) 펜듈럼 스윙의 두 단계로 나뉩니다.
1) 카드 돌리기 단계는 게임 보드에 알맞은 색깔의 스카프를 집는 것으로 시작한다. Q는 보라색 54 카드 덱을 섞어서 북에 넘긴다. 카드는 게임보드에서 18, 27, 9 순서로 처리됩니다. 18장의 카드는 규칙 리플릿의 앞 페이지에 표시된 위치에서 처리됩니다. 카드에는 6개의 단어가 들어 있으며, 게임보드(카드 왼쪽의 피라미드 검은 반, 게임보드 흰 반)와 함께 피라미드를 형성하는 것에 따라 그 중 하나를 고른다. 카드를 처리하는 동안 N은 카드에 있는 단어가 특별한 의미를 가지고 있는지 Q에 질문합니다. 형성되는 단어는 카드가 놓인 수직열에 따라 집(1열), 일(2열), 성격(3열), 사랑(4열), 미래(5열), 과거(6열)와 관련이 있다. 그런 다음 27개의 카드가 게임 보드에서 처리된다(일부 제한 사항이 적용되며, 규칙 리플릿 참조). 그러면 9장의 카드 덱이 전체 해석의 열쇠로 사용됩니다. 마지막으로 27 데크의 나머지 카드는 Q의 삶의 일부 영역에서 무언가가 지배적인지 확인하는 데 사용됩니다. 최종 해석은 경기 시간에 따라 다르다.
2) 펜듈럼 스윙 단계는 게임 보드 위에 28장의 카드 4장을 올려놓는 것으로 시작한다. 덱은 게임 보드의 아래쪽 피라미드 주위에 배치된다(규칙 리플릿의 첫 페이지에 표시된 A 문자). 데크는 가정, 직장, 성격, 사랑의 영역을 나타냅니다. 플레이어는 4가지 카테고리 중 하나를 정하고 Q는 해당 카테고리와 관련된 답변을 받고자 하는 질문을 결정한다. 투명한 피라미드는 게임 보드 위에 올려져 있고 진자는 임의의 숫자를 선택하는데 사용된다. 게임 보드에 있는 피라미드 주위에 1-28의 숫자가 있고 무작위로 추를 돌리면 선택한 카드의 번호가 결정됩니다. N은 적절한 카드의 텍스트를 Q로 읽습니다. 다른 범주와 질문에도 동일하게 적용됩니다.
게임의 목표 - 카드와 추로 얻은 메시지를 해석하고 더 많은 자의식을 얻습니다.
이 게임은 다음을 포함한다:
게임 보드 1개
1개의 투명한 피라미드
진자 1개
카드 4벌(각 28장)
보라색 카드 1개(54개)
다양한 색상의 스카라브 버튼이 포함된 가방 2개
규칙 리플릿 1개(4페이지)
규칙 리플릿의 핀란드어 도입부에서:
"Kiechtovan jännittävä ennustupeli, jota voi pelata yksin tai yhdessä의 카르나크. 세 페루스투우 에르äisiin muinaisegyptiläisiin mystereihin ja Kultturiperintisiin. 툰네투옌 점성술의 코스카펠리, 펠라자트 부아울라 미ös kehittääauml;n. Luonnollisesti sitä voidan pelata myös felkkänä, mutta moni varmasti miellel;ään kä시트䨨¨ 오만 Näitätietoja voi가 소벨타 토스틴, 켄티스 vähemm;n on nekkkaiden ihmisten auttamiseen.
User summary:
Theme - A fortune telling game based on cards and pendulum. Played solo or between two players with roles of questioner (later on just Q) and interpreter (N). The interpreter leads the game and the questioner is the one receiving information about his/her home, work, personality, love, future and past.
Game-play - The game-play is divided into two phases 1) the card turning and 2) the pendulum swinging.
1) The card turning phase starts by picking up the proper coloured scarabs to the game board; the hair, eyes and favourite colour of the Q. The Q shuffles the purple 54 card deck and hands it over to N. N divides the deck into 3 separate decks of 18, 9 and 27 cards. The cards are dealt on the game board in the order 18, 27 and 9. The 18 cards are dealt on locations shown at the front page of the rule leaflet. The cards have 6 words in them and one of those is picked depending which is forming a pyramid with the game board (the black half of the pyramid on the left side of the card and the white half of the pyramid on the game board). While the cards are dealt, the N questions the Q if the word on the cards have any special meaning. The forming words are related to either home (1st vertical row), work (2nd), personality (3rd), love (4th), future (5th) or past (6th), depending which vertical row the cards are placed to. The 27 cards are then dealt on the game board (some restrictions apply, see the rule leaflet). Then the deck of 9 cards is used as a key to whole interpretation. At last the rest cards of the deck of 27 are used to check if something is being dominant on some areas of the Q's life. The final interpretations varies each playing time.
2) The pendulum swinging phase starts by placing the four decks of 28 cards onto the game board. The decks are placed on lower part of the game board, around the pyramid (letter A shown on the first page of the rule leaflet). The decks represents the areas of home, work, personality and love. The players decide one of the four categories and Q decides a question he/she wants to get answered related to that category. The transparent pyramid is placed on the game board and the pendulum is used for random number selection. There is numbers of 1-28 around the pyramid on the game board and the random pendulum swing decides the number of the chosen card. The N reads the text on the proper card to the Q. Same is repeated to other categories and questions.
Goal of the game - Interpreting the message gotten with cards and pendulum and gaining more self-consciousness.
The game includes:
1 game board
1 transparent pyramid
1 pendulum
4 decks of cards (28 cards each)
1 purple deck of cards (54 cards)
2 bags including different coloured scarab buttons
1 rule leaflet (4 pages)
From Finnish intro on the rule leaflet:
"Karnak on kiehtovan jännittävä ennustuspeli, jota voi pelata yksin tai yhdessä. Se perustuu eräisiin muinaisegyptiläisiin mysteereihin ja kulttuuriperinteisiin. Koska peli on tunnettujen astrologian ja horoskooppien asiantuntijoiden suunnittelema, pelaajat voivat sen avulla myös kehittää omaa kuudetta aistiaan ja salattuja kykyjään. Luonnollisesti sitä voidaan pelata myös pelkkänä pelinä, mutta moni varmasti mielellään käyttää sitä oman itseymmärryksensä kehittämiseen ja hankkii sen avulla tietoja sisimmästä minuudestaan. Näitä tietoja voi sitten soveltaa toisten, kenties vähemmän onnekkaiden ihmisten auttamiseen."
Theme - A fortune telling game based on cards and pendulum. Played solo or between two players with roles of questioner (later on just Q) and interpreter (N). The interpreter leads the game and the questioner is the one receiving information about his/her home, work, personality, love, future and past.
Game-play - The game-play is divided into two phases 1) the card turning and 2) the pendulum swinging.
1) The card turning phase starts by picking up the proper coloured scarabs to the game board; the hair, eyes and favourite colour of the Q. The Q shuffles the purple 54 card deck and hands it over to N. N divides the deck into 3 separate decks of 18, 9 and 27 cards. The cards are dealt on the game board in the order 18, 27 and 9. The 18 cards are dealt on locations shown at the front page of the rule leaflet. The cards have 6 words in them and one of those is picked depending which is forming a pyramid with the game board (the black half of the pyramid on the left side of the card and the white half of the pyramid on the game board). While the cards are dealt, the N questions the Q if the word on the cards have any special meaning. The forming words are related to either home (1st vertical row), work (2nd), personality (3rd), love (4th), future (5th) or past (6th), depending which vertical row the cards are placed to. The 27 cards are then dealt on the game board (some restrictions apply, see the rule leaflet). Then the deck of 9 cards is used as a key to whole interpretation. At last the rest cards of the deck of 27 are used to check if something is being dominant on some areas of the Q's life. The final interpretations varies each playing time.
2) The pendulum swinging phase starts by placing the four decks of 28 cards onto the game board. The decks are placed on lower part of the game board, around the pyramid (letter A shown on the first page of the rule leaflet). The decks represents the areas of home, work, personality and love. The players decide one of the four categories and Q decides a question he/she wants to get answered related to that category. The transparent pyramid is placed on the game board and the pendulum is used for random number selection. There is numbers of 1-28 around the pyramid on the game board and the random pendulum swing decides the number of the chosen card. The N reads the text on the proper card to the Q. Same is repeated to other categories and questions.
Goal of the game - Interpreting the message gotten with cards and pendulum and gaining more self-consciousness.
The game includes:
1 game board
1 transparent pyramid
1 pendulum
4 decks of cards (28 cards each)
1 purple deck of cards (54 cards)
2 bags including different coloured scarab buttons
1 rule leaflet (4 pages)
From Finnish intro on the rule leaflet:
"Karnak on kiehtovan jännittävä ennustuspeli, jota voi pelata yksin tai yhdessä. Se perustuu eräisiin muinaisegyptiläisiin mysteereihin ja kulttuuriperinteisiin. Koska peli on tunnettujen astrologian ja horoskooppien asiantuntijoiden suunnittelema, pelaajat voivat sen avulla myös kehittää omaa kuudetta aistiaan ja salattuja kykyjään. Luonnollisesti sitä voidaan pelata myös pelkkänä pelinä, mutta moni varmasti mielellään käyttää sitä oman itseymmärryksensä kehittämiseen ja hankkii sen avulla tietoja sisimmästä minuudestaan. Näitä tietoja voi sitten soveltaa toisten, kenties vähemmän onnekkaiden ihmisten auttamiseen."
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