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BGG랭킹
BGG전체 : 12608
WARGAMES : 2117
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.87 / 5
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디자이너
Michael Rinella
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아티스트
Mark Mahaffey, Keith Rocco
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인원
게임 소개
로버트 E가 시작한 7일 전투 시뮬레이션입니다. Lee는 영광의 길에 있다.
배경은 1862년 봄의 연합 반도 전역이다. 매클렐런은 대규모 군대를 편성하여 훈련시키고, 해상으로 수송하여 남부군 수도의 성문까지 진군하여 도시를 점령하여 반란을 종식시킬 준비를 하고 있다. 남부연합 측에서는 존스턴이 부상을 입은 후 리가 육군을 인계받았다. 존스턴은 방어전을 펼치는데 만족했지만, 리는 손에 넣을 수 있는 모든 부대를 모아 자신만의 공세를 펼쳤다. 북군은 치카호미니 강 북쪽에서 1개 군단을, 그 남쪽에서 나머지 군단을 배치하는 등 곤란한 위치에 놓였다. 리앤드스쿼의 계획과 경기 시작 시 부대 위치는 북군 군단을 격파하고 나머지 매클렐런&러스쿼스 부대를 수도에서 최대한 많이 격파하는 것이었다. 그 성과로 그는 자유롭게 북쪽으로 돌아설 수 있게 되었다.
이 시스템은 두 가지 게임의 단순화된 버전으로, 마지막으로 발표된 영역 임펄스 아발론 힐은 브레이크아웃이다. 노르망디와 MMP의 몬티 도박: 마켓 가든.
이 게임은 진취성과 전투력으로 평가되는 리더들이 등장한다. 게임의 또 다른 메커니즘은 “advantage” 마커로, 상대에게 랠리, 연합 공격, 성공을 교착 상태로 만드는 영웅적 방어 선언, 추가 교체 등을 할 수 있다.
승리 조건은 영토 지배에 기초한다. 연합군을 위해 리치몬드였다. 남부군에는 북군 보급 헤드 – 백악관 상륙과 해리슨 ’s 랜딩 – 그리고 맬번 힐이 있었다. 유니언 선수에게 중요한 결정은 보급 열차를 언제 백악관 랜딩에서 해리슨’s 랜딩으로 이동시킬 것인가 하는 것이다.
부대 규모는 포병과 기병대를 포함한 사단급이다.
캠페인 게임과 몇 가지 선택적 규칙이 있습니다. 경기 시간은 경험이 많은 선수끼리 3시간 이내여야 한다.
배경은 1862년 봄의 연합 반도 전역이다. 매클렐런은 대규모 군대를 편성하여 훈련시키고, 해상으로 수송하여 남부군 수도의 성문까지 진군하여 도시를 점령하여 반란을 종식시킬 준비를 하고 있다. 남부연합 측에서는 존스턴이 부상을 입은 후 리가 육군을 인계받았다. 존스턴은 방어전을 펼치는데 만족했지만, 리는 손에 넣을 수 있는 모든 부대를 모아 자신만의 공세를 펼쳤다. 북군은 치카호미니 강 북쪽에서 1개 군단을, 그 남쪽에서 나머지 군단을 배치하는 등 곤란한 위치에 놓였다. 리앤드스쿼의 계획과 경기 시작 시 부대 위치는 북군 군단을 격파하고 나머지 매클렐런&러스쿼스 부대를 수도에서 최대한 많이 격파하는 것이었다. 그 성과로 그는 자유롭게 북쪽으로 돌아설 수 있게 되었다.
이 시스템은 두 가지 게임의 단순화된 버전으로, 마지막으로 발표된 영역 임펄스 아발론 힐은 브레이크아웃이다. 노르망디와 MMP의 몬티 도박: 마켓 가든.
이 게임은 진취성과 전투력으로 평가되는 리더들이 등장한다. 게임의 또 다른 메커니즘은 “advantage” 마커로, 상대에게 랠리, 연합 공격, 성공을 교착 상태로 만드는 영웅적 방어 선언, 추가 교체 등을 할 수 있다.
승리 조건은 영토 지배에 기초한다. 연합군을 위해 리치몬드였다. 남부군에는 북군 보급 헤드 – 백악관 상륙과 해리슨 ’s 랜딩 – 그리고 맬번 힐이 있었다. 유니언 선수에게 중요한 결정은 보급 열차를 언제 백악관 랜딩에서 해리슨’s 랜딩으로 이동시킬 것인가 하는 것이다.
부대 규모는 포병과 기병대를 포함한 사단급이다.
캠페인 게임과 몇 가지 선택적 규칙이 있습니다. 경기 시간은 경험이 많은 선수끼리 3시간 이내여야 한다.
Simulation of the Seven Days' Battles which started Robert E. Lee on the road to glory.
The setting is the Union’s Peninsula Campaign in the spring of 1862. McClellan has formed and trained a large army, transported it by sea in an outflanking maneuver, marched it to the gates of the Confederate capital, and is poised to capture the city and probably bring an end to the rebellion. On the Confederate side Lee has taken over the Army after Johnston was wounded. Unlike Johnston, who was content to fight a largely defensive campaign, Lee gathered every unit he could get his hands on and launched his own offensive. The Union had placed its army in an awkward position, with one corps north of Chickahominy River and the rest south of it. Lee’s plan, and the position of the units when the game starts, was to crush the Union Corps and then drive the rest of McClellan’s army from the capital, destroying as much of it as he possible could. With that accomplished he would have a free hand to turn north.
The system is a simplified version of two games, the last area-impulse Avalon Hill published, Breakout: Normandy, and MMP's Monty's Gamble: Market Garden.
The game features leaders who are rated for initiative and combat effectiveness. Another mechanism in the game is the “advantage” marker which can be traded to the opponent to do things like rally, conduct a combined assault, declare a heroic defense that turns a success into a stalemate, or receive additional replacements.
The victory conditions are based on territorial control. For the Union that was Richmond. For the Confederacy that was the Union supply heads – White House Landing and Harrison’s Landing – and Malvern Hill. A key decision for the Union player is when to shift his supply train from White House Landing to the more secure location at Harrison’s Landing.
The unit scale is divisional including artillery and cavalry.
There is the campaign game, and a few optional rules. Playing time should be under three hours between experienced players.
The setting is the Union’s Peninsula Campaign in the spring of 1862. McClellan has formed and trained a large army, transported it by sea in an outflanking maneuver, marched it to the gates of the Confederate capital, and is poised to capture the city and probably bring an end to the rebellion. On the Confederate side Lee has taken over the Army after Johnston was wounded. Unlike Johnston, who was content to fight a largely defensive campaign, Lee gathered every unit he could get his hands on and launched his own offensive. The Union had placed its army in an awkward position, with one corps north of Chickahominy River and the rest south of it. Lee’s plan, and the position of the units when the game starts, was to crush the Union Corps and then drive the rest of McClellan’s army from the capital, destroying as much of it as he possible could. With that accomplished he would have a free hand to turn north.
The system is a simplified version of two games, the last area-impulse Avalon Hill published, Breakout: Normandy, and MMP's Monty's Gamble: Market Garden.
The game features leaders who are rated for initiative and combat effectiveness. Another mechanism in the game is the “advantage” marker which can be traded to the opponent to do things like rally, conduct a combined assault, declare a heroic defense that turns a success into a stalemate, or receive additional replacements.
The victory conditions are based on territorial control. For the Union that was Richmond. For the Confederacy that was the Union supply heads – White House Landing and Harrison’s Landing – and Malvern Hill. A key decision for the Union player is when to shift his supply train from White House Landing to the more secure location at Harrison’s Landing.
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