-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Marc Varoujan
-
아티스트
Mehdi Boucher, Manuel Lefèbvre, Jérôme Lereculey, Robin Sarian, Serge Vartan
-
인원
게임 소개
《브록의 제왕들》은 프랑스 북서부 브르타뉴의 켈트 땅을 배경으로 한 전략 게임이다. 브르타뉴어로 "Roue Breiz"는 "브르타뉴의 왕"을 의미한다.Roué"는 프랑스어로 Roi 또는 King의 옛 발음이다. 이 게임은 중세 시대에는 원탁의 기사와 전설의 숲인 브록éliande와 관련된 신비로운 땅의 역사를 기술한 교육 책자와 함께 제공된다.
이 게임에서 플레이어들은 로마의 함락에서 살아남은(또는 원래 고향 브리튼에서 도망친) 브르타뉴의 봉건 영주들을 연기하고, 이제 바다로부터 야만인들의 침략과 동쪽에서 프랑크 왕국의 침략에 직면한다. 브르타뉴의 영주들은 마을을 세우고 바이킹과 북부인들로부터 자신들을 방어하면서 점차 그들의 다른 영역을 정착시키고 연결시켰다. 이 게임의 목적은 스스로 또는 동맹의 영역과 결합하여 더 큰 남작, 군, 공작령을 찾는 것이다. 경기가 끝나면 이들 영주 중 한 명이 브르타뉴의 왕으로 즉위한다.루 브레이즈"!
메커니즘: 왕국은 만들어지고 만들어지지 않으며, 동맹은 마음대로 형성됩니다. 선수들의 탈락은 없습니다. 대신, 플레이어들은 동맹을 맺을 수 있는 기회가 주어지며, 각 턴이 끝날 때마다 동맹을 맺거나 파기할 때 자유롭게 땅을 주고받을 수 있다. 순번을 하는 동안, 같은 동맹의 회원들은 서로 공격할 수 없다. 강력한 동맹의 일원이 되는 것은 동맹의 각 플레이어들이 갈등의 시기에 더 나은 주사위 굴림을 할 수 있게 할 것이다. 일부 플레이어들은 또한 Brocéliande의 회원들로서, 회원들에게 더 많은 권한을 주지만, 또한 필연적으로 자원을 재분배하고 대신 다른 플레이어들의 발전을 촉진할 의무를 부여한다! 게임 애호가들은 분명 "을 즐길 것이다.Roue Breizh"는 회전 "연합"의 원리를 통해 팀플레이에 결정적인 이점을 준다. 매 라운드마다 팀의 구성과 재편성은 동맹의 조건을 협상하면서 선수들 간의 복잡한 상호작용을 야기한다.
(이것은 트릭 트랙 웹사이트에 프랑스어로 게시된 요약본의 개정판입니다.)
이 게임에서 플레이어들은 로마의 함락에서 살아남은(또는 원래 고향 브리튼에서 도망친) 브르타뉴의 봉건 영주들을 연기하고, 이제 바다로부터 야만인들의 침략과 동쪽에서 프랑크 왕국의 침략에 직면한다. 브르타뉴의 영주들은 마을을 세우고 바이킹과 북부인들로부터 자신들을 방어하면서 점차 그들의 다른 영역을 정착시키고 연결시켰다. 이 게임의 목적은 스스로 또는 동맹의 영역과 결합하여 더 큰 남작, 군, 공작령을 찾는 것이다. 경기가 끝나면 이들 영주 중 한 명이 브르타뉴의 왕으로 즉위한다.루 브레이즈"!
메커니즘: 왕국은 만들어지고 만들어지지 않으며, 동맹은 마음대로 형성됩니다. 선수들의 탈락은 없습니다. 대신, 플레이어들은 동맹을 맺을 수 있는 기회가 주어지며, 각 턴이 끝날 때마다 동맹을 맺거나 파기할 때 자유롭게 땅을 주고받을 수 있다. 순번을 하는 동안, 같은 동맹의 회원들은 서로 공격할 수 없다. 강력한 동맹의 일원이 되는 것은 동맹의 각 플레이어들이 갈등의 시기에 더 나은 주사위 굴림을 할 수 있게 할 것이다. 일부 플레이어들은 또한 Brocéliande의 회원들로서, 회원들에게 더 많은 권한을 주지만, 또한 필연적으로 자원을 재분배하고 대신 다른 플레이어들의 발전을 촉진할 의무를 부여한다! 게임 애호가들은 분명 "을 즐길 것이다.Roue Breizh"는 회전 "연합"의 원리를 통해 팀플레이에 결정적인 이점을 준다. 매 라운드마다 팀의 구성과 재편성은 동맹의 조건을 협상하면서 선수들 간의 복잡한 상호작용을 야기한다.
(이것은 트릭 트랙 웹사이트에 프랑스어로 게시된 요약본의 개정판입니다.)
"Roue Breizh / The Lords of Brocéliande" is strategy game set during the Dark Ages in the Celtic land of Brittany (the north-west corner of France). In the Breton language "Roue Breizh" means "King of Brittany" (Roue is pronounced "Roué", the old pronunciation of the French word Roi or King). The game comes with an educational booklet setting out the history of what was, to the medieval mind, a mystical land associated with the knights of the Round Table and the legendary forest of Brocéliande.
In this game, players play the feudal lords of Brittany who have survived the fall of Rome (or have fled from their original homeland: Britain) and now face barbarian invasions from the sea and the encroachments of the Frankish kingdom from the east. The Breton lords gradually settle and connect up their different domains, establishing towns and defending themselves against the terrible Vikings and Northmen. The aim of the game is to found ever larger baronies, counties and duchies, whether on one's own, or in combination with the domains of an ally. At the end of the game, one of these lords will be crowned King of Brittany: the "Roue Breizh"!
Mechanisms: Kingdoms are made and unmade, alliances are formed at will. There's no elimination of players. Instead, players are given the chance to form alliances, and may freely give and receive lands as they make or break alliances at the end of each turn. During a turn, members of the same alliance are not allowed to attack each other. Being a member of a strong alliance will allow each player in the alliance to have a better dice-roll in times of conflict. Some players are also members of the Council of Brocéliande, which gives its members more power, but also - inevitably - the obligation to redistribute resources and to promote the development of other players instead! Gaming enthusiasts will certainly enjoy the fact that "Roue Breizh" gives a decisive advantage to team-play, through the principle of rotating "coalitions". Between each round of play, the formation and re-formation of teams gives rise to complex interactions between the players as they negotiate the terms of their alliance.
(This is an amended version of the summary published on the Tric Trac website, in French).
In this game, players play the feudal lords of Brittany who have survived the fall of Rome (or have fled from their original homeland: Britain) and now face barbarian invasions from the sea and the encroachments of the Frankish kingdom from the east. The Breton lords gradually settle and connect up their different domains, establishing towns and defending themselves against the terrible Vikings and Northmen. The aim of the game is to found ever larger baronies, counties and duchies, whether on one's own, or in combination with the domains of an ally. At the end of the game, one of these lords will be crowned King of Brittany: the "Roue Breizh"!
Mechanisms: Kingdoms are made and unmade, alliances are formed at will. There's no elimination of players. Instead, players are given the chance to form alliances, and may freely give and receive lands as they make or break alliances at the end of each turn. During a turn, members of the same alliance are not allowed to attack each other. Being a member of a strong alliance will allow each player in the alliance to have a better dice-roll in times of conflict. Some players are also members of the Council of Brocéliande, which gives its members more power, but also - inevitably - the obligation to redistribute resources and to promote the development of other players instead! Gaming enthusiasts will certainly enjoy the fact that "Roue Breizh" gives a decisive advantage to team-play, through the principle of rotating "coalitions". Between each round of play, the formation and re-formation of teams gives rise to complex interactions between the players as they negotiate the terms of their alliance.
(This is an amended version of the summary published on the Tric Trac website, in French).
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
463
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18