-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Takayuki Nakahama
-
아티스트
-
인원
게임 소개
중국 역사소설을 바탕으로 한 전술적 수준의 전쟁 게임 "삼국지". 이 게임은 소설의 초기 에피소드의 야전 전투를 다루고 있으며, 이후의 에피소드에서는 포위전을 포함하지 않는다.
플레이어들은 한나라 말기 군벌 세력을 지배한다. 이 게임의 목적은 적군을 제거하는 것이다.
플레이어들은 비밀리에 그들의 유닛을 조직합니다.
탐색과 리더의 능력이 게임의 가장 중요한 요소다. 기습 공격과 선제 공격이 검색 조건에서 발생합니다.
리더들의 결투는 전투에서 먼저 해결된다. 그리고 나서 리더들은 상대방을 공격하고, 마침내 무력전이 해결된다.
참고: 이 게임은 동일한 게시자의 " 인용문과는 직접적인 관계가 없습니다.삼국지". 두 게임은 같은 배경만 공유합니다.
플레이어들은 한나라 말기 군벌 세력을 지배한다. 이 게임의 목적은 적군을 제거하는 것이다.
플레이어들은 비밀리에 그들의 유닛을 조직합니다.
탐색과 리더의 능력이 게임의 가장 중요한 요소다. 기습 공격과 선제 공격이 검색 조건에서 발생합니다.
리더들의 결투는 전투에서 먼저 해결된다. 그리고 나서 리더들은 상대방을 공격하고, 마침내 무력전이 해결된다.
참고: 이 게임은 동일한 게시자의 " 인용문과는 직접적인 관계가 없습니다.삼국지". 두 게임은 같은 배경만 공유합니다.
Tactical level wargame based on the Chinese historical novel "Romance of the Three Kingdoms". This game covers field combat of the early episodes of the novel, and does not include later episodes siege combat.
Players control warlord forces at the end of the Han dynasty. The purpose of the game is to eliminate enemy troops.
Players organize their units secretly.
Search and leader's ability are the most important elements of the game. Surprise and preemptive attacks occur under search condition.
Leaders' duels are first resolved in battle. Then leaders attack opponent force, and finally force combat is resolved.
NOTE: this game has no direct relation with the same publisher's "Romance of the Three Kingdoms". Both games only share the same background.
Players control warlord forces at the end of the Han dynasty. The purpose of the game is to eliminate enemy troops.
Players organize their units secretly.
Search and leader's ability are the most important elements of the game. Surprise and preemptive attacks occur under search condition.
Leaders' duels are first resolved in battle. Then leaders attack opponent force, and finally force combat is resolved.
NOTE: this game has no direct relation with the same publisher's "Romance of the Three Kingdoms". Both games only share the same background.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18