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Destruction of Army Group Center: The Soviet Summer Offensive (1973)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    150-150 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.47 / 5

게임 소개

집단군 센터 파괴: 1944년 소련 여름 공세()는 1944년 동부 전선(바그라티온 작전)에서 일어난 러시아 여름 공세의 군단/사단을 모의 실험한 것이다. 역사적으로 이 공세는 나치 집단 전체를 파괴시켰고, 영국-미국군이 8월 탈옥을 대비해 해안지대를 확장하던 서부 전선으로 대규모 병력 및 장비를 이동시키는 것을 막았다. 이 게임은 공세의 첫 20일을 다루며, 이 기간 동안 모든 결정적인 행동이 이루어졌다. 역사적 시나리오부터 다양한 수준의 독일의 준비와 '건전성'에 이르기까지 다양한 가능성을 묘사하는 여러 시나리오가 있다.­

러시아 군단과 추축국 사단을 대표한다. 쌓기 한계는 3단위/헥스입니다. 선수들은 번갈아 움직인다. 각 이동 턴의 단계 순서는 이동 단계, 전투 단계, 두 번째 기계화 이동 단계이다. 반능동 제어 영역은 몇 가지 예외를 제외하고 인접한 육각형으로 확장됩니다. 유닛은 적 통제 구역에 들어가거나 나가기 위해 두 개의 추가 이동 지점을 지불하며, 이동 지점이 충분할 경우 한 제어된 육각 지점에서 다른 제어된 육각 지점으로 바로 이동할 수 있습니다. 공격은 자발적이다. 전투 결과는 유닛 제거, 교환, 후퇴를 포함하지만, 축 기계화 유닛은 변형된 스텝 감소 메커니즘을 가지고 있다.

승리는 적군을 제거함으로써 얻은 승점과 러시아 선수가 그의 턴 끝에 북쪽에서 남쪽 보드 가장자리까지 연속적인 라인을 가지는 실패에 대한 독일 선수의 승점에 의해 결정된다.

히틀러의 명령 "Stand Fast"가 마침내 추축국을 따라잡는 역사적 시나리오부터, 추축국이 역사적으로 북부 집단군에 의해 다루어졌던 전선의 부분을 근본적으로 제거하고 집단군의 힘을 이용하여 군사 작전을 수행하는 최대 철수 시나리오까지 4가지 시나리오가 제공된다.그 결과로 생긴 단축된 선을 육군 중앙 지역에 구축한다.

게임 규모:
게임 턴: 2일
16진수: 16km/10마일
부대: 캄프그루페에서 군단까지

게임 인벤토리:
22 x 28" 지도 1개
단일 면 인쇄 카운터 시트 하나(200 1/2" 카운터)
하나의 폴드 아웃 규칙 폴더(10페이지까지 펼침)
Destruction of Army Group Center: The Soviet Summer Offensive, 1944, is a simulation on a corps/division level of the Russian Summer Offensive of 1944 on the Eastern Front (Operation Bagration). Historically this offensive destroyed one entire Nazi Army Group, and prevented large transfers of men and equipment to the newly formed Western Front where the Anglo-American forces were expanding their beachhead in preparation for the August Breakout. The game covers the first twenty days of the offensive, during which all the decisive action took place. There are several scenarios, depicting a variety of likely possibilities, from the historical one through various degrees of German preparedness and 'sanity'."

Units represent Russian corps and Axis divisions. Stacking limit is 3 units/hex. Players alternate moves. Order of phases in each movement turn is: movement phase, combat phase, second mechanized movement phase. Semi-active zones of control extend into adjacent hexes, with some exceptions. Units pay two extra movement points to enter or leave an enemy zone of control, and may move directly from one controlled hex to another if they have enough movement points. Attacking is voluntary. Combat results involve unit eliminations, exchanges, and retreats, but the Axis mechanized units have a modified step-reduction mechanism (an eliminated Axis mechanized unit is replaced by a weak battlegroup which has no zone of control, and is worth extra victory points to the Russian player if it's eliminated in a later combat).

Victory is determined by victory points, gained by eliminating enemy units and, for the German player, for failure by the Russian player to have a continuous line from the north to the south board edge at the end of his turn.

Four scenarios are provided, ranging from the historical one where Hitler's propensity for issuing "Stand Fast" orders finally caught up with the Axis, to the maximum withdrawal scenario, in which the Axis essentially eliminates the portion of the front historically covered by Army Group North and uses the forces of that Army Group to strengthen the resulting greatly-shortened line in the Army Group Center area.

Game Scale:
Game Turn: 2 days
Hex: 10 miles / 16 km
Units: Kampfgruppe to Corps

Game Inventory:
One 22 x 28" map
One single-side printed countersheet (200 1/2" counters)
One foldout rules folder (folds out to 10 pages)

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