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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: 1-6 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
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디자이너
Chet Makuch, Pat Merkel
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아티스트
-
인원
게임 소개
《네파가메스: 유럽 작전 극장》은 제2차 세계 대전 당시 네파가메스가 만든 대전략 게임이다. TSR/SPI 또는 후자의 의사 결정 게임의 같은 이름의 다른 게임과 혼동하지 마십시오.
NEPPAGames: ETO의 2차 대전 중 유럽 극장에 대한 역사적 시뮬레이션은 플레이어들이 자유롭게 자신의 전략적 행동 경로를 추구할 수 있는 틀을 제공한다. 각각의 행동은 단기적이고 장기적인 경제적, 군사적 결과를 모두 가지고 있다. 플레이어가 자신의 전략과 관련하여 이러한 결과에 어떻게 반응하느냐가 궁극적으로 그들의 운명을 결정할 것이다.
6개의 다른 게임(캠페인 3개, 시나리오 3개)이 박스 밖으로 바로 사용 가능하므로 플레이어는 자신의 관심사와 사용 가능한 시간에 따라 게임을 선택할 수 있다. 게임 턴은 계절별로 나뉘며, 각각 3개월을 나타낸다. 지도판은 딱딱한 형태로 프랑스에서 러시아, 노르웨이에서 북아프리카, 중동에 이르는 유럽의 2차 대전 격전지들을 묘사하고 있다.
ETO의 모든 다양한 측면의 상호작용은 복잡하지만 게임은 단순함과 최대의 플레이 가능성을 염두에 두고 설계되었다. 아발론 힐의 복잡성 등급에서 ETO의 복잡도는 약 7입니다.
NEPPAGames: ETO™는 지상 및 공군 유닛에 구역 기반 지역 이동 시스템을 사용합니다. 구역이나 지역 기반 지도판을 사용하면 게임성이 크게 향상됩니다. 각 헥스는 구역이나 면적보다 땅을 덜 덮기 때문에 헥스 베이스 게임은 더 많은 플레이 피스를 필요로 한다. 플레이 피스가 많을수록 이동하는데 더 많은 시간이 걸리기 때문에 애초에 게임이 피하고 싶었던 것이다. 지도판의 크기는 약 2피트 x 3피트(24"x36")이다.
쌓기 제한이 적용됩니다. 전투에 미치는 지형의 영향이 고려된다. 지형과 지도에는 산, 늪, 해변, 요새, 해안 건널목, 항구(해변과 해안 모두), 수도, 러시아 특수 방어 및 공장 지대, 석유 등이 포함된다. 전쟁 생산 지점 또는 WPP는 NEPPAGames의 통화이다: ETO. WPP는 선전포고부터 부대 건설까지 모든 비용을 지불한다. 제3제국의 빌딩 자원 포인트(BRP) 개념과 유사한 것, 아발론 힐로부터의 흥망성쇠.
ETO는 독일, 이탈리아, 영국, 프랑스, 러시아, 미국, 추축국, 거의 모든 중립국의 군대이다. 각 나라의 군대는 다양한 종류의 부대들로 이루어진 고정된 병력 풀로 시작되거나 사용 가능하지만 구축되지는 않았다. 역사적으로 적절한 시기에 추가 단위를 사용할 수 있습니다. 부대에는 보병, 포병, 갑옷, 항공, 해군, 공수, 유보트가 포함된다. 유닛마다 능력이 다르고 공격·방어 값이 다르다. 게임과 함께 제공되는 단위는 카드보드 카운터가 될 것입니다.
지상전투는 일반적인 전투와 장갑의 돌파와 착취가 특징이다. 전투 범위 내에 있는 공군은 공격과 방어 모두에서 힘을 실어줄 수 있다. 전장에서의 성공을 위해서는 공중 우위가 필수 조건인 경우가 가장 많다. 공격은 방어가 심한 상황에서 할 수 있지만 성공이 보장되지 않고, 종종 큰 대가를 치러야 한다.
해군 부대는 수륙 양용 침략, 수송, 병력 및 화폐 수송, 해안 폭격, 전략전에 필요하다. 독일 유보트는 영국으로 향하는 호송선단을 공격하거나 무르만스크 호송선을 차단하는 시도를 할 수 있다. 시간이 지남에 따라 ASW 연합군은 숫자와 효과 모두에서 우위를 점하고 있다.
ETO가 제2차 세계대전의 옛 전쟁터나 아마도 새로운 전장에서 연합군과 추축군 사이의 대재앙을 일으킬 것입니다. 결과는 너에게 달렸어.
디자인 목표는 기존의 여러 보드 게임들(추축국 및 연합국, 제3제국, 패튼 장군 등)의 최고의 요소들을 매우 게임성이 뛰어나고 역사적인 패키지로 결합하는 것이었다. 이 게임은 여러 범주의 게이머들에게 어필할 것이다.
1) Current Axis 및 Alliance 플레이어들은 더 역사적인 플레이와 덜 역사적인 플레이(즉, "스택")를 찾고 있습니다.
2) 과거 아발론 힐 게이머들은 역사적 정확성과 게임플레이를 즐겼지만 복잡성은 줄이고 게임플레이는 더 잘하길 바랐고
3) 새로운 게이머들은 멋진 2차 대전 전략 게임을 하고 싶어합니다.
게임 구성 요소는 다음과 같습니다.
2ft x 3ft 아름답게 렌더링된 장착 지도 보드
20페이지 게임 설명서
개봉 즉시 실행할 수 있는 6가지 게임이 포함된 8페이지 캠페인 및 시나리오 책자
442 매우 상세한 다이컷 카운터
카운터백 9개
18 적절한 캠페인 또는 시나리오에 사용할 강제 풀 카드
1턴 시퀀스 시트
주사위 2개
게임 박스
NEPPAGames: ETO의 2차 대전 중 유럽 극장에 대한 역사적 시뮬레이션은 플레이어들이 자유롭게 자신의 전략적 행동 경로를 추구할 수 있는 틀을 제공한다. 각각의 행동은 단기적이고 장기적인 경제적, 군사적 결과를 모두 가지고 있다. 플레이어가 자신의 전략과 관련하여 이러한 결과에 어떻게 반응하느냐가 궁극적으로 그들의 운명을 결정할 것이다.
6개의 다른 게임(캠페인 3개, 시나리오 3개)이 박스 밖으로 바로 사용 가능하므로 플레이어는 자신의 관심사와 사용 가능한 시간에 따라 게임을 선택할 수 있다. 게임 턴은 계절별로 나뉘며, 각각 3개월을 나타낸다. 지도판은 딱딱한 형태로 프랑스에서 러시아, 노르웨이에서 북아프리카, 중동에 이르는 유럽의 2차 대전 격전지들을 묘사하고 있다.
ETO의 모든 다양한 측면의 상호작용은 복잡하지만 게임은 단순함과 최대의 플레이 가능성을 염두에 두고 설계되었다. 아발론 힐의 복잡성 등급에서 ETO의 복잡도는 약 7입니다.
NEPPAGames: ETO™는 지상 및 공군 유닛에 구역 기반 지역 이동 시스템을 사용합니다. 구역이나 지역 기반 지도판을 사용하면 게임성이 크게 향상됩니다. 각 헥스는 구역이나 면적보다 땅을 덜 덮기 때문에 헥스 베이스 게임은 더 많은 플레이 피스를 필요로 한다. 플레이 피스가 많을수록 이동하는데 더 많은 시간이 걸리기 때문에 애초에 게임이 피하고 싶었던 것이다. 지도판의 크기는 약 2피트 x 3피트(24"x36")이다.
쌓기 제한이 적용됩니다. 전투에 미치는 지형의 영향이 고려된다. 지형과 지도에는 산, 늪, 해변, 요새, 해안 건널목, 항구(해변과 해안 모두), 수도, 러시아 특수 방어 및 공장 지대, 석유 등이 포함된다. 전쟁 생산 지점 또는 WPP는 NEPPAGames의 통화이다: ETO. WPP는 선전포고부터 부대 건설까지 모든 비용을 지불한다. 제3제국의 빌딩 자원 포인트(BRP) 개념과 유사한 것, 아발론 힐로부터의 흥망성쇠.
ETO는 독일, 이탈리아, 영국, 프랑스, 러시아, 미국, 추축국, 거의 모든 중립국의 군대이다. 각 나라의 군대는 다양한 종류의 부대들로 이루어진 고정된 병력 풀로 시작되거나 사용 가능하지만 구축되지는 않았다. 역사적으로 적절한 시기에 추가 단위를 사용할 수 있습니다. 부대에는 보병, 포병, 갑옷, 항공, 해군, 공수, 유보트가 포함된다. 유닛마다 능력이 다르고 공격·방어 값이 다르다. 게임과 함께 제공되는 단위는 카드보드 카운터가 될 것입니다.
지상전투는 일반적인 전투와 장갑의 돌파와 착취가 특징이다. 전투 범위 내에 있는 공군은 공격과 방어 모두에서 힘을 실어줄 수 있다. 전장에서의 성공을 위해서는 공중 우위가 필수 조건인 경우가 가장 많다. 공격은 방어가 심한 상황에서 할 수 있지만 성공이 보장되지 않고, 종종 큰 대가를 치러야 한다.
해군 부대는 수륙 양용 침략, 수송, 병력 및 화폐 수송, 해안 폭격, 전략전에 필요하다. 독일 유보트는 영국으로 향하는 호송선단을 공격하거나 무르만스크 호송선을 차단하는 시도를 할 수 있다. 시간이 지남에 따라 ASW 연합군은 숫자와 효과 모두에서 우위를 점하고 있다.
ETO가 제2차 세계대전의 옛 전쟁터나 아마도 새로운 전장에서 연합군과 추축군 사이의 대재앙을 일으킬 것입니다. 결과는 너에게 달렸어.
디자인 목표는 기존의 여러 보드 게임들(추축국 및 연합국, 제3제국, 패튼 장군 등)의 최고의 요소들을 매우 게임성이 뛰어나고 역사적인 패키지로 결합하는 것이었다. 이 게임은 여러 범주의 게이머들에게 어필할 것이다.
1) Current Axis 및 Alliance 플레이어들은 더 역사적인 플레이와 덜 역사적인 플레이(즉, "스택")를 찾고 있습니다.
2) 과거 아발론 힐 게이머들은 역사적 정확성과 게임플레이를 즐겼지만 복잡성은 줄이고 게임플레이는 더 잘하길 바랐고
3) 새로운 게이머들은 멋진 2차 대전 전략 게임을 하고 싶어합니다.
게임 구성 요소는 다음과 같습니다.
2ft x 3ft 아름답게 렌더링된 장착 지도 보드
20페이지 게임 설명서
개봉 즉시 실행할 수 있는 6가지 게임이 포함된 8페이지 캠페인 및 시나리오 책자
442 매우 상세한 다이컷 카운터
카운터백 9개
18 적절한 캠페인 또는 시나리오에 사용할 강제 풀 카드
1턴 시퀀스 시트
주사위 2개
게임 박스
NEPPAGames: European Theater of Operations or ETO is a World War II Game of Grand Strategy Created by NEPPAGames. Do not mix it up with another game by the same name from TSR/ SPI or the latter Decision Games.
NEPPAGames: ETO's historical simulation of the European Theater during World War II provides the framework where players are free to pursue their own strategic course of action. Each action has both short term and long term economic and military consequences. How players react to these consequences in relation to their own strategy will ultimately decide their fate.
Six different games (three Campaigns and three Scenarios) are available right out of the box, allowing players to select a game based upon their interests and available time. Game turns are seasonal, each representing a three month period. The map board, hard-mounted, depicts the WWII battlegrounds of Europe from France to Russia, and from Norway to North Africa to the Middle East.
While the interaction of all the different aspects of NEPPAGames: ETO is complex, the game is designed with simplicity and maximum playability in mind. On an Avalon Hill complexity rating, ETO's complexity would be about 7.
NEPPAGames: ETO™ uses a zone-based area movement system for ground and air units. The use of a zone or area-based mapboard significantly increases playability. Since each hex covers less ground than a zone or area, hexed base games require more playing pieces. More playing pieces require more time to move them around, which is what the game wanted to avoid in the first place. The mapboard measures approximately 2ft x 3ft (or 24"x36").
Stacking limits are imposed. Terrain effects on combat are considered. Terrain and map features include mountains, swamps, beaches, fortresses,overwater crossings, ports (both beach and coastal), capital cities, special Russian defense and factory zones, oil, and more. Warfare Production Points or WPP's (Pronounced whips) are the currency of NEPPAGames: ETO. WPPs pay for everything from Declarations of War to Unit Construction. Something that is similar in concept of Building Resources Points (BRPs) in Third Reich, The Rise and Fall of from Avalon Hill.
Represented in NEPPAGames: ETO are the forces of Germany, Italy, Britain, France, Russia, the United States, the Axis Minor Allies, and the armies of almost all neutral countries are depicted in the game. Each country's army is unique, with a fixed force pool of various unit types which are either available at start or available but unbuilt. Additional units may become available at historically appropriate times. Units include infantry, artillery, armor, air, naval, airborne, and U-boats. Each unit has different capabilities and differing attack and defense values. The units that will come with the game will be cardboard counters.
Ground combat features both normal combat and armored breakthrough and exploitation. Air units within range of a battle can lend their weight both on the attack and in defense. Air superiority is most often a requirement for success on the battlefield. Attacks can be made in the face of a heavy defense, but success is not guaranteed, and often, a heavy price must be paid.
Naval units are required for amphibious invasion, transport, shipping of troops and currency, shore bombardment, and strategic warfare. German U-boats can launch attacks against the steady stream of incoming convoys bound for Britain or attempt to sever the Murmansk convoy routes. As time passes, Allied ASW forces gain in both numbers and effectiveness.
NEPPAGames: ETO will have you engaged in a titanic clash between Allied and Axis forces on old and perhaps new battlefields of WWII. The outcome is up to you.
The design goal was to combine the best elements of several existing board games (including but not limited to Axis and Allies, Third Reich, Advanced Third Reich, General Patton, etc) into a very playable, very historical package. The game will have appeal to several categories of gamers:
1) Current Axis and Allies players looking for more historical and less ahistorical play (i.e. "the stack"),
2) Former Avalon Hill gamers who enjoyed the historical accuracy and gameplay but wished for less complexity and more playability, and
3) New gamers wanting to play a great new WWII strategy game.
Game components include:
2ft x 3ft Beautifully Rendered Mounted Map Board
20 page Game Manual
8 page Campaign and Scenario Booklet that includes six different games you can play right out of the box
442 Superbly Detailed Die-Cut Counters
9 Counter Bags
18 Force Pool Cards for use with the appropriate Campaign or Scenario
1 Turn Sequence Sheet
2 Dice
Game Box
NEPPAGames: ETO's historical simulation of the European Theater during World War II provides the framework where players are free to pursue their own strategic course of action. Each action has both short term and long term economic and military consequences. How players react to these consequences in relation to their own strategy will ultimately decide their fate.
Six different games (three Campaigns and three Scenarios) are available right out of the box, allowing players to select a game based upon their interests and available time. Game turns are seasonal, each representing a three month period. The map board, hard-mounted, depicts the WWII battlegrounds of Europe from France to Russia, and from Norway to North Africa to the Middle East.
While the interaction of all the different aspects of NEPPAGames: ETO is complex, the game is designed with simplicity and maximum playability in mind. On an Avalon Hill complexity rating, ETO's complexity would be about 7.
NEPPAGames: ETO™ uses a zone-based area movement system for ground and air units. The use of a zone or area-based mapboard significantly increases playability. Since each hex covers less ground than a zone or area, hexed base games require more playing pieces. More playing pieces require more time to move them around, which is what the game wanted to avoid in the first place. The mapboard measures approximately 2ft x 3ft (or 24"x36").
Stacking limits are imposed. Terrain effects on combat are considered. Terrain and map features include mountains, swamps, beaches, fortresses,overwater crossings, ports (both beach and coastal), capital cities, special Russian defense and factory zones, oil, and more. Warfare Production Points or WPP's (Pronounced whips) are the currency of NEPPAGames: ETO. WPPs pay for everything from Declarations of War to Unit Construction. Something that is similar in concept of Building Resources Points (BRPs) in Third Reich, The Rise and Fall of from Avalon Hill.
Represented in NEPPAGames: ETO are the forces of Germany, Italy, Britain, France, Russia, the United States, the Axis Minor Allies, and the armies of almost all neutral countries are depicted in the game. Each country's army is unique, with a fixed force pool of various unit types which are either available at start or available but unbuilt. Additional units may become available at historically appropriate times. Units include infantry, artillery, armor, air, naval, airborne, and U-boats. Each unit has different capabilities and differing attack and defense values. The units that will come with the game will be cardboard counters.
Ground combat features both normal combat and armored breakthrough and exploitation. Air units within range of a battle can lend their weight both on the attack and in defense. Air superiority is most often a requirement for success on the battlefield. Attacks can be made in the face of a heavy defense, but success is not guaranteed, and often, a heavy price must be paid.
Naval units are required for amphibious invasion, transport, shipping of troops and currency, shore bombardment, and strategic warfare. German U-boats can launch attacks against the steady stream of incoming convoys bound for Britain or attempt to sever the Murmansk convoy routes. As time passes, Allied ASW forces gain in both numbers and effectiveness.
NEPPAGames: ETO will have you engaged in a titanic clash between Allied and Axis forces on old and perhaps new battlefields of WWII. The outcome is up to you.
The design goal was to combine the best elements of several existing board games (including but not limited to Axis and Allies, Third Reich, Advanced Third Reich, General Patton, etc) into a very playable, very historical package. The game will have appeal to several categories of gamers:
1) Current Axis and Allies players looking for more historical and less ahistorical play (i.e. "the stack"),
2) Former Avalon Hill gamers who enjoyed the historical accuracy and gameplay but wished for less complexity and more playability, and
3) New gamers wanting to play a great new WWII strategy game.
Game components include:
2ft x 3ft Beautifully Rendered Mounted Map Board
20 page Game Manual
8 page Campaign and Scenario Booklet that includes six different games you can play right out of the box
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