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BGG랭킹
BGG전체 : 17874
WARGAMES : 3385
6.1Armageddon: Tactical Combat 3000 to 500 B.C. (1972) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.58 / 5
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디자이너
Stephen B. Patrick, John Young
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아티스트
Ben Redmond, Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
Strategy & Magazine #34에 처음 게재되었습니다.
규칙 폴더: "아마겟돈은 초기 조직된 군대 (기원전 3000년경)부터 보조를 맞춰 행군하는 (기원전 600년경)까지의 전쟁 기술을 시뮬레이션한 것이다. 이 게임은 이 시기의 많은 전투의 전술과 가능한 결과를 나타낸다. 이 전투들은 원래 전장의 실제 지형을 나타내기 위해 균일한 지도 시트의 섹션에 재생되는 유닛들의 혼합을 보여주는 시나리오로 보여진다. 게임에는 7가지 유형의 보병 유닛, 2개의 기병 유닛, 그리고 여러 개의 다른 유닛이 있다. 아마겟돈 게임은 14개의 시나리오가 있는데, 각각의 시나리오는 당시의 두 군대를 나타내며 플레이어가 역사적인 전투를 재현하는 위치를 지도에 지정한다.
게임 구성 요소: 255개의 다이컷 카운터, 지형 특징이 있는 육각 지도, 지도판의 한쪽에 인쇄된 시나리오, 규칙서. 육면 주사위도 하나 필요합니다.
기계: 한 명의 플레이어가 불 단계, 이동 단계, 전투 단계로 교대로 차례를 바꾸면 두 번째 플레이어가 차례대로 차례를 바꾼다. 통제 구역이 없습니다. 장치는 면(facing)이 있으며, 3개의 육각(hex)으로 이동하여 "front"또는 이동 지점 비용으로 면을 변경할 수 있습니다. 적층 작업은 육각당 3개로 제한되지만 이동이 끝날 때만 적용됩니다. 유닛은 "전면"과 "플랭크"멀리 전투력을 가지고 있으며, 3개의 후방 육각 중 하나에서 공격받을 때 후자를 사용한다. 전투 결과는 효과, 방해, 후퇴, 1/2 제거 또는 제거가 아니며 수비자에게만 영향을 미칩니다.
규칙 폴더: "아마겟돈은 초기 조직된 군대 (기원전 3000년경)부터 보조를 맞춰 행군하는 (기원전 600년경)까지의 전쟁 기술을 시뮬레이션한 것이다. 이 게임은 이 시기의 많은 전투의 전술과 가능한 결과를 나타낸다. 이 전투들은 원래 전장의 실제 지형을 나타내기 위해 균일한 지도 시트의 섹션에 재생되는 유닛들의 혼합을 보여주는 시나리오로 보여진다. 게임에는 7가지 유형의 보병 유닛, 2개의 기병 유닛, 그리고 여러 개의 다른 유닛이 있다. 아마겟돈 게임은 14개의 시나리오가 있는데, 각각의 시나리오는 당시의 두 군대를 나타내며 플레이어가 역사적인 전투를 재현하는 위치를 지도에 지정한다.
게임 구성 요소: 255개의 다이컷 카운터, 지형 특징이 있는 육각 지도, 지도판의 한쪽에 인쇄된 시나리오, 규칙서. 육면 주사위도 하나 필요합니다.
기계: 한 명의 플레이어가 불 단계, 이동 단계, 전투 단계로 교대로 차례를 바꾸면 두 번째 플레이어가 차례대로 차례를 바꾼다. 통제 구역이 없습니다. 장치는 면(facing)이 있으며, 3개의 육각(hex)으로 이동하여 "front"또는 이동 지점 비용으로 면을 변경할 수 있습니다. 적층 작업은 육각당 3개로 제한되지만 이동이 끝날 때만 적용됩니다. 유닛은 "전면"과 "플랭크"멀리 전투력을 가지고 있으며, 3개의 후방 육각 중 하나에서 공격받을 때 후자를 사용한다. 전투 결과는 효과, 방해, 후퇴, 1/2 제거 또는 제거가 아니며 수비자에게만 영향을 미칩니다.
Originally published in Strategy & Tactics magazine #34.
From the rules folder: "Armageddon is a simulation of the art of warfare from the earliest organized armies (c. 3000 BC) to the time that marching in step was introduced (c. 600 BC). The game represents the tactics and possible results of many of the battles of this period. These battles are shown as scenarios giving a mix of units which are played out on sections of the homogeneous mapsheet to represent the actual terrain (as much as is known) of the original battlefield. There are seven different types of infantry units, two of cavalry and several other units available in the game; these units are provided in different quantities for each of the Player's (sic) of a scenario to recreate the historical armies. The game Armageddon has 14 scenarios, each of them representing two armies of the period, and assigning them positions on the map on which the players recreate the historic battles."
Game components: 255 die-cut counters, heavy paper hex map with terrain features and the scenarios printed to one side of the mapboard, and a rulebook. One six-sided die is also needed.
Mechanics: Alternating movement turns consisting of fire phase, movement phase, and combat phase for one player, then second player does the same. No zones of control. Units have facing, and can only move into the three hexes to their "front" or change facing at a movement point cost. Stacking is limited to three units per hex, but applies only at end of movement. Units have "front" and "flank" melee combat strengths, and use the latter when attacked from any of the three rear hexes. Combat results are no effect, disruption, retreat, 1/2 elimination, or elimination, and only affect the defender.
From the rules folder: "Armageddon is a simulation of the art of warfare from the earliest organized armies (c. 3000 BC) to the time that marching in step was introduced (c. 600 BC). The game represents the tactics and possible results of many of the battles of this period. These battles are shown as scenarios giving a mix of units which are played out on sections of the homogeneous mapsheet to represent the actual terrain (as much as is known) of the original battlefield. There are seven different types of infantry units, two of cavalry and several other units available in the game; these units are provided in different quantities for each of the Player's (sic) of a scenario to recreate the historical armies. The game Armageddon has 14 scenarios, each of them representing two armies of the period, and assigning them positions on the map on which the players recreate the historic battles."
Game components: 255 die-cut counters, heavy paper hex map with terrain features and the scenarios printed to one side of the mapboard, and a rulebook. One six-sided die is also needed.
Mechanics: Alternating movement turns consisting of fire phase, movement phase, and combat phase for one player, then second player does the same. No zones of control. Units have facing, and can only move into the three hexes to their "front" or change facing at a movement point cost. Stacking is limited to three units per hex, but applies only at end of movement. Units have "front" and "flank" melee combat strengths, and use the latter when attacked from any of the three rear hexes. Combat results are no effect, disruption, retreat, 1/2 elimination, or elimination, and only affect the defender.
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