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BGG랭킹
BGG전체 : 6451
STRATEGY : 2087
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.85 / 5
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디자이너
Alessandro Lala
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아티스트
Cory Williamson
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인원
게임 소개
1865 사르데냐(Sardinia)는 18xx 시리즈에 속하는 보드 게임으로, 사르데냐 섬(그리고 코르시카)을 배경으로 한다.
선수들은 19세기 철도 건설과 재정 및 운영 관리에 투자하는 기업가의 역할을 한다. 주식시장에서 주식을 팔고 사고, 새로운 자금원을 찾고, 선로를 깔고 역을 배치하고, 열차를 운행하고, 배당을 하는 것이 모두 18xx 게임의 기본 요소들이다.
게다가 1865년 사르데냐에는 다른 18xx 타이틀과는 다른 몇 가지 특징이 있다. 가장 중요한 차이점은 다음과 같다.
회사의 수익을 더 쉽고 빠르게 계산할 수 있는 교통 기반 시스템
외국인 투자자(드래곤)는 인간 선수 외에 증권을 거래한다.
기업들이 서로 인수할 수 있도록 하는 흡수 메커니즘
기타 흥미로운 점:
5단계 이전에는 모든 회사가 40%/20%/20%의 지분을 가진 소규모 기업으로 시작합니다.
회사를 마이너에서 메이저로 전환하는 것은 회사 기반에서 역사적 목적지 도시로 가는 직접적인 경로를 필요로 한다.
사기업은 회사로 이전할 때 2대의 열차가 되고 또한 여분의 교통을 제공한다.
은행에서 기차를 사들이는 것은 주가를 상승시킨다.
마지막 2번, 3번, 4번 열차는 할인이 포함되어 있습니다.
회사에서 돈을 보류해도 주가는 하락하지 않는다.
현재 연결부가 유지되는 경우 타일을 동일한 색상의 다른 타일로 교체할 수 있습니다.
파산한 선수들은 경기를 계속할 수 있는 충분한 대출을 받고, 대출은 결국 최종 점수에서 공제된다.
드래곤즈
주식 회진 동안 드래곤즈는 또한 교환할 것이다.
각 주식 라운드는 드래곤과 드래곤이 각 플레이어들 사이에서 경기를 하는 것으로 시작한다.
드래곤은 회사의 등급, 열차의 단계와 탑승한 토큰의 합계에 기초한 지표, 그리고 보드의 특별 테이블에 따르는 것에 관심이 있다.
드래곤스는 매우 단순하고 일관된 알고리즘에 따라 빨간색 순위를 가진 회사의 인증서를 즉시 판매할 것이며 녹색 순위를 가진 인증서를 구입할 것이다.
플레이어들은 드래곤즈로부터 주식을 살 수 있지만, 좋은 순위에 있는 주식을 위해 프리미엄을 지불해야 한다.
드래곤즈나 회사 사장이 주식을 팔 때 주가는 하향 조정된다.
교통 시스템
회사가 스테이션 마커를 배치하면, 그것은 길을 따라 보드에서 교통 칩을 수집하게 된다.
광산 또한 교통 칩을 생산하지만, 게임이 진행됨에 따라 가치가 감소한다.
각 트래픽 칩의 수익은 10달러이다.
수익은 교통 칩과 이용 가능한 열차 용량에서 총 수익의 작은 가치이다.
예를 들어, 2단계 열차는 각각 8개의 용량을 가지고 있기 때문에 만약 회사가 16개의 용량을 가진 2개의 트래픽 칩과 14개의 용량을 가진다면 140달러의 수익을 낼 것이고, 3개의 칩을 추가하는 것은 그 시점에 용량이 최고조에 달하기 때문이다.
선수들은 19세기 철도 건설과 재정 및 운영 관리에 투자하는 기업가의 역할을 한다. 주식시장에서 주식을 팔고 사고, 새로운 자금원을 찾고, 선로를 깔고 역을 배치하고, 열차를 운행하고, 배당을 하는 것이 모두 18xx 게임의 기본 요소들이다.
게다가 1865년 사르데냐에는 다른 18xx 타이틀과는 다른 몇 가지 특징이 있다. 가장 중요한 차이점은 다음과 같다.
회사의 수익을 더 쉽고 빠르게 계산할 수 있는 교통 기반 시스템
외국인 투자자(드래곤)는 인간 선수 외에 증권을 거래한다.
기업들이 서로 인수할 수 있도록 하는 흡수 메커니즘
기타 흥미로운 점:
5단계 이전에는 모든 회사가 40%/20%/20%의 지분을 가진 소규모 기업으로 시작합니다.
회사를 마이너에서 메이저로 전환하는 것은 회사 기반에서 역사적 목적지 도시로 가는 직접적인 경로를 필요로 한다.
사기업은 회사로 이전할 때 2대의 열차가 되고 또한 여분의 교통을 제공한다.
은행에서 기차를 사들이는 것은 주가를 상승시킨다.
마지막 2번, 3번, 4번 열차는 할인이 포함되어 있습니다.
회사에서 돈을 보류해도 주가는 하락하지 않는다.
현재 연결부가 유지되는 경우 타일을 동일한 색상의 다른 타일로 교체할 수 있습니다.
파산한 선수들은 경기를 계속할 수 있는 충분한 대출을 받고, 대출은 결국 최종 점수에서 공제된다.
드래곤즈
주식 회진 동안 드래곤즈는 또한 교환할 것이다.
각 주식 라운드는 드래곤과 드래곤이 각 플레이어들 사이에서 경기를 하는 것으로 시작한다.
드래곤은 회사의 등급, 열차의 단계와 탑승한 토큰의 합계에 기초한 지표, 그리고 보드의 특별 테이블에 따르는 것에 관심이 있다.
드래곤스는 매우 단순하고 일관된 알고리즘에 따라 빨간색 순위를 가진 회사의 인증서를 즉시 판매할 것이며 녹색 순위를 가진 인증서를 구입할 것이다.
플레이어들은 드래곤즈로부터 주식을 살 수 있지만, 좋은 순위에 있는 주식을 위해 프리미엄을 지불해야 한다.
드래곤즈나 회사 사장이 주식을 팔 때 주가는 하향 조정된다.
교통 시스템
회사가 스테이션 마커를 배치하면, 그것은 길을 따라 보드에서 교통 칩을 수집하게 된다.
광산 또한 교통 칩을 생산하지만, 게임이 진행됨에 따라 가치가 감소한다.
각 트래픽 칩의 수익은 10달러이다.
수익은 교통 칩과 이용 가능한 열차 용량에서 총 수익의 작은 가치이다.
예를 들어, 2단계 열차는 각각 8개의 용량을 가지고 있기 때문에 만약 회사가 16개의 용량을 가진 2개의 트래픽 칩과 14개의 용량을 가진다면 140달러의 수익을 낼 것이고, 3개의 칩을 추가하는 것은 그 시점에 용량이 최고조에 달하기 때문이다.
1865 Sardinia is a board game belonging to the 18xx series for 2-4 players and set on the Sardinia island (and Corsica).
Players play the role of 19th century entrepreneurs investing in the construction as well as the financial and operational management of railways. Selling and buying shares on the stock market, seeking new sources of funding, laying track and placing stations, running trains and paying dividends are all basic elements of 18xx games.
In addition, 1865 Sardinia has several features that make it different from other 18xx titles. The most important distinctions are:
a traffic based system that makes calculating company's revenues easier and faster
foreign investors (Dragons) trade in certificates in addition to human players
an absorption mechanism that allows companies to acquire each other
Other interesting points:
before phase 5, all companies start as minor companies with 40%/20%/20%/20% shares
converting a company from minor to major requires a direct route from a company base to a historical destination city
private companies become 2 trains when transferred to a company and also provide extra traffic
buying trains from bank makes the share price jump up
the last 2, 3, and 4 train comes with a discount
withholding money in company doesn't reduce the share price
tiles can be replaced with another tile of same color, provided the current connections are retained
bankrupt players are given enough loans to keep them in game, loans are then deducted from final score in the end
Dragons
during stock rounds, the Dragons will also trade
each stock round begins with a Dragon and Dragons also play between each player
dragons are interested in company's rank, an indicator based on the sum of trains phase and tokens on board, followed on a special table on the board
dragons will immediately sell certificates in companies ranked red and will buy certificates ranked green, according to a fairly simple and consistent algorithm.
players can buy shares from Dragons, but must pay a premium for well-ranked shares
share prices are adjusted down when shares are sold by Dragons or the company president
Traffic system
when a company places a station marker, it gets to collect traffic chips from the board along the route
mines also produce traffic chips, but diminish in value as the game proceeds
each traffic chip is worth $10 in revenue
revenues are the smaller value of total revenue in traffic chips and train capacity available
phase 2 trains, for example, have 8 capacity each, so if company has two of those for 16 capacity and 14 traffic chips, it will make $140 in revenue, while adding three chips would increase the revenue to $160 because the capacity hits the roof at that point
Players play the role of 19th century entrepreneurs investing in the construction as well as the financial and operational management of railways. Selling and buying shares on the stock market, seeking new sources of funding, laying track and placing stations, running trains and paying dividends are all basic elements of 18xx games.
In addition, 1865 Sardinia has several features that make it different from other 18xx titles. The most important distinctions are:
a traffic based system that makes calculating company's revenues easier and faster
foreign investors (Dragons) trade in certificates in addition to human players
an absorption mechanism that allows companies to acquire each other
Other interesting points:
before phase 5, all companies start as minor companies with 40%/20%/20%/20% shares
converting a company from minor to major requires a direct route from a company base to a historical destination city
private companies become 2 trains when transferred to a company and also provide extra traffic
buying trains from bank makes the share price jump up
the last 2, 3, and 4 train comes with a discount
withholding money in company doesn't reduce the share price
tiles can be replaced with another tile of same color, provided the current connections are retained
bankrupt players are given enough loans to keep them in game, loans are then deducted from final score in the end
Dragons
during stock rounds, the Dragons will also trade
each stock round begins with a Dragon and Dragons also play between each player
dragons are interested in company's rank, an indicator based on the sum of trains phase and tokens on board, followed on a special table on the board
dragons will immediately sell certificates in companies ranked red and will buy certificates ranked green, according to a fairly simple and consistent algorithm.
players can buy shares from Dragons, but must pay a premium for well-ranked shares
share prices are adjusted down when shares are sold by Dragons or the company president
Traffic system
when a company places a station marker, it gets to collect traffic chips from the board along the route
mines also produce traffic chips, but diminish in value as the game proceeds
each traffic chip is worth $10 in revenue
revenues are the smaller value of total revenue in traffic chips and train capacity available
phase 2 trains, for example, have 8 capacity each, so if company has two of those for 16 capacity and 14 traffic chips, it will make $140 in revenue, while adding three chips would increase the revenue to $160 because the capacity hits the roof at that point
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