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BGG랭킹
BGG전체 : 12815
WARGAMES : 2106
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.92 / 5
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디자이너
Eric R. Harvey
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아티스트
Eric R. Harvey
-
인원
게임 소개
패튼’의 제1승리는 제2차 세계 대전의 튀니지 전역의 단순하지만 정확한 시뮬레이션과 연합군과 추축군 간의 전투를 우아하게 재현한 4페이지 분량의 규칙을 특징으로 하는 완전히 새로운 워게임이다.
패튼’의 제1승리는 놀라울 정도로 정확하며, 튀니지 전투 동안 벌어진 역사적 사단의 전체 전투 순서와 전투력을 증가시키기 위해 사단에 할당될 수 있는 &ldqu;지원 자산&rdqu;을 특징으로 한다. 추축국 플레이어는 자신의 적은 지원 자산을 최정예 부대에 할당하여 강력한 공격 집단을 형성해야 할까요, 아니면 필사적으로 능선을 방어하는 라이트 부대를 증강시켜야 할까요?
패튼’의 첫 승리는 실제 캠페인의 모든 요소들을 묘사한다. 지형은 역사적으로 정확하며, 모든 마을과 공군기지는 정확하며, 모든 부대는 정확한 전투 요소를 갖추고 있다. 왜 제10기갑사단이 그렇게 무서운지, 그리고 패튼이 어떻게 유명한 아프리카코프의 잔재를 물리칠 수 있었는지 알게 될 것이다.
튀니지 전역은 몇 시간 안에 할 수 있지만, 패튼&르스쿠르의 첫 승리는 작전 기술을 요구하는 게임으로 남아 있다. 연합국 선수는 추축국을 압박하며, 경기에서 승리하기 위해 튀니지의 중요한 항구를 충분히 점령하기 위해 싸워야 한다. 추축국 플레이어는 부족하지만 강력한 육군과 공군을 운용하여 공격하고 있는 연합군을 격퇴해야 하며, 반격하고 혼란에 빠진 연합군을 다시 던질 기회를 항상 지켜봐야 한다.
패튼 앤 스쿼의 첫 번째 승리는 1943년 북아프리카에서 연합군과 추축군이 벌인 빠르고 쉬운 전투 게임이다. 1943년 봄, 연합군은 튀니지를 추축국으로부터 해방시키기 위해 도착했지만, 추축국 병사들은 전쟁 최고의 장군들에 의해 경험되고 지휘되었다. 추축국이 튀니지 산맥에서 버틸 수 있다면 서부에서의 전쟁 진행을 무기한 지연시킬 수 있다. 연합군이 튀니지 항구를 점령하면 추축국의 보급을 차단하고 탈출할 거야
게임 내용:
17 x 22(43 x 56cm) 지형도
114 다이컷 카운터
이 시리즈의 단일 규칙 책자
패튼’의 제1승리는 놀라울 정도로 정확하며, 튀니지 전투 동안 벌어진 역사적 사단의 전체 전투 순서와 전투력을 증가시키기 위해 사단에 할당될 수 있는 &ldqu;지원 자산&rdqu;을 특징으로 한다. 추축국 플레이어는 자신의 적은 지원 자산을 최정예 부대에 할당하여 강력한 공격 집단을 형성해야 할까요, 아니면 필사적으로 능선을 방어하는 라이트 부대를 증강시켜야 할까요?
패튼’의 첫 승리는 실제 캠페인의 모든 요소들을 묘사한다. 지형은 역사적으로 정확하며, 모든 마을과 공군기지는 정확하며, 모든 부대는 정확한 전투 요소를 갖추고 있다. 왜 제10기갑사단이 그렇게 무서운지, 그리고 패튼이 어떻게 유명한 아프리카코프의 잔재를 물리칠 수 있었는지 알게 될 것이다.
튀니지 전역은 몇 시간 안에 할 수 있지만, 패튼&르스쿠르의 첫 승리는 작전 기술을 요구하는 게임으로 남아 있다. 연합국 선수는 추축국을 압박하며, 경기에서 승리하기 위해 튀니지의 중요한 항구를 충분히 점령하기 위해 싸워야 한다. 추축국 플레이어는 부족하지만 강력한 육군과 공군을 운용하여 공격하고 있는 연합군을 격퇴해야 하며, 반격하고 혼란에 빠진 연합군을 다시 던질 기회를 항상 지켜봐야 한다.
패튼 앤 스쿼의 첫 번째 승리는 1943년 북아프리카에서 연합군과 추축군이 벌인 빠르고 쉬운 전투 게임이다. 1943년 봄, 연합군은 튀니지를 추축국으로부터 해방시키기 위해 도착했지만, 추축국 병사들은 전쟁 최고의 장군들에 의해 경험되고 지휘되었다. 추축국이 튀니지 산맥에서 버틸 수 있다면 서부에서의 전쟁 진행을 무기한 지연시킬 수 있다. 연합군이 튀니지 항구를 점령하면 추축국의 보급을 차단하고 탈출할 거야
게임 내용:
17 x 22(43 x 56cm) 지형도
114 다이컷 카운터
이 시리즈의 단일 규칙 책자
Patton’s First Victory is an all-new echelon of wargame, providing a simple, yet accurate, simulation of World War II’s Tunisian campaign and featuring a mere four pages of rules that elegantly recreate the battles fought between Allied and Axis forces.
In addition to its simplicity, Patton’s First Victory is marvelously accurate, featuring the full order of battle of historic divisions that were engaged during the struggle for Tunisia, as well as allotments of “support assets” that can be assigned to those divisions to increase their combat strength. Should the Axis player assign his few support assets to his best divisions to form powerful strike groups, or should he use them to augment his light units desperately defending the ridges?
Patton’s First Victory portrays all the elements of the actual campaign. The terrain is historically accurate; every town and airbase is precisely correct, and every unit is rated with precise combat factors. You will see why the 10th Panzer Division was so formidable, and how Patton was able to defeat the vestige of the famed Afrikakorps.
The entire Tunisian campaign can be played in a couple hours, yet Patton’s First Victory remains a game requiring operational skill. The Allied player must maintain the momentum and keep pressure on the Axis, fighting for a breakthrough to capture enough of the important Tunisian harbors to win the game. The Axis player must manage his scant yet potent army and air force to repel the attacking Allies, all the while watching for opportunities to counterattack and throw the throw them back in disarray.
Patton’s First Victory is a quick and easy game of the 1943 campaign between Allied and Axis forces in North Africa during World War II. It’s spring 1943; the Allies have arrived to liberate Tunisia from the Axis, but the Axis soldiers are experienced and commanded by some of the best generals of the war. If Axis forces can hold on in the Tunisian mountains, they can delay the progress of the war in the west indefinitely. If the Allies can capture the Tunisian harbors, they will cut off the Axis from all supply and escape.
Game Contents:
17 x 22 (43 x 56 cm) terrain map
114 die-cut counters
One Rules booklet for this series
In addition to its simplicity, Patton’s First Victory is marvelously accurate, featuring the full order of battle of historic divisions that were engaged during the struggle for Tunisia, as well as allotments of “support assets” that can be assigned to those divisions to increase their combat strength. Should the Axis player assign his few support assets to his best divisions to form powerful strike groups, or should he use them to augment his light units desperately defending the ridges?
Patton’s First Victory portrays all the elements of the actual campaign. The terrain is historically accurate; every town and airbase is precisely correct, and every unit is rated with precise combat factors. You will see why the 10th Panzer Division was so formidable, and how Patton was able to defeat the vestige of the famed Afrikakorps.
The entire Tunisian campaign can be played in a couple hours, yet Patton’s First Victory remains a game requiring operational skill. The Allied player must maintain the momentum and keep pressure on the Axis, fighting for a breakthrough to capture enough of the important Tunisian harbors to win the game. The Axis player must manage his scant yet potent army and air force to repel the attacking Allies, all the while watching for opportunities to counterattack and throw the throw them back in disarray.
Patton’s First Victory is a quick and easy game of the 1943 campaign between Allied and Axis forces in North Africa during World War II. It’s spring 1943; the Allies have arrived to liberate Tunisia from the Axis, but the Axis soldiers are experienced and commanded by some of the best generals of the war. If Axis forces can hold on in the Tunisian mountains, they can delay the progress of the war in the west indefinitely. If the Allies can capture the Tunisian harbors, they will cut off the Axis from all supply and escape.
Game Contents:
17 x 22 (43 x 56 cm) terrain map
114 die-cut counters
One Rules booklet for this series
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