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The Everlasting Glory: Chinese War of Resistance 1937-1945 (2012)
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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 2+
  • 게임 난이도

    3.63 / 5

게임 소개

영원한 영광(Everlast Glory)은 포모사 포스 게임즈가 만든 최초의 독립 박스 워 게임이다. 이 게임은 2인조 운영 워게임으로, 1937년부터 1945년까지의 레지스탕스 전쟁을 시뮬레이션한 것이다. 한 명은 일본 제국 육군을 지휘하고 다른 한 명은 국민혁명군을 지휘한다.

선스 전쟁의 디자이너인 레오나드 토는 이 새로운 게임에서 저항 전쟁의 역사를 보여주기 위해 다른 방법을 사용하려고 했습니다.
영원한 영광은 태양의 전쟁과 동일한 연구와 기본적인 게임 개념을 사용한다. 1937-1945년 저항전쟁은 비군사적 측면에는 덜 초점을 맞췄다.

게임 디자인에도 4가지 근본적인 변화가 있다.
1. 육각 대신 영역 이동 사용. 각 지역은 지방이다. 그것은 게임의 속도를 높인다. 한 지역에 전투를 조직함으로써, 육각형과 카운터 같은 유사한 역동성이 유지되었다.
2. 단위 ID 대신 일반 단위의 사용. 이건 어려운 선택이에요. 개별 유닛의 위치를 찾는 플레이어의 노력을 줄이고 손실 및 분해 계산을 더 유연하게 할 수 있습니다. 단위 이력에 관심이 있는 분들을 위해 OB에 과거 단위 ID가 제공된다.
3. 3인칭 게임 대신 2인칭 게임. 이 게임은 현재 KMT와 일본 선수들 간에 진행 중이다. 게임 메커니즘은 CCP를 제어합니다. 영국군과 인도, 버마 주둔 일본군은 중국군의 핵심이 아니라는 이유로 철수했다. 그것은 다시 게임의 속도를 높이고, 때때로 거의 할 일이 없는 선수를 제거한다.
4. 카드 사용. 이것은 카드 중심의 게임이 아니라 전략, 명령, 물류 카드가 포함되어 이러한 측면을 처리합니다.

여기에는 6가지 시나리오가 포함됩니다.

1 캠페인 시나리오
2 작전 시나리오: 시간을 위한 공간, 이치고 작전
3 소개 시나리오: 분노의 주먹, 승리로 후퇴, 플랜 2


구성 요소:

540 5/8&8 카운터
영어 카드 60장, 중국어 카드 60장
중국어 및 영어로 된 A1 지도 1개(장착됨)
중국어 및 영어 규칙서 1권
중국어 및 영어 시나리오 책 1권
The Everlasting Glory (英烈千秋) is the first independent box wargame made by Formosa Force Games. It is a two-player operational wargame simulates the War of Resistance (抗戰)1937-45. One player commands the Imperial Japanese Army (大日本帝國陸軍)and the other player commands the National Revolutionary Army(國民革命軍).

Leonard To who is the designer of War of the Suns(天無二日) tried to use another way to show the history of War of Resistance in this new game.
The Everlasting Glory (英烈千秋) uses the same research and basic game concepts as War of the Suns: The War of Resistance 1937-1945, while focusing less on the non-military aspects.

There are also 4 fundamental changes in the game design:
1. The use of area movement instead of hexes. Each area is a province. It speeds up the game. By organizing combats in an area, similar dynamic like that of hex and counters has been maintained.
2. The use of generic units instead of unit IDs. This is a tough choice. It reduces the effort of the player to locate individual units, and makes it more flexible in losses and breakdowns calculations. Historical unit IDs are provided in the OB for those who are interested in unit history.
3. A 2-players instead of a 3-players game. The game is now played between the KMT and Japan players. Game mechanism controls CCP. British and part of the Japanese forces in India and Burma are removed cause they do not represent the core of the Chinese struggle. It again speeds up the game, and removes a player who has little to do sometimes.
4. The use of cards. This is not a card-driven game but strategy, command and logistics cards are included to handle those aspects.

There are 6 scenarios included:

1 Campaign scenario
2 Operational scenarios: Space for Time, Operation Ichigo
3 Introductory scenarios: Fist of Fury, Retreat to Victory, Plan B


Components:

540 5/8" counters
60 Cards in English, 60 Cards in Chinese
1 A1 map in Chinese & English (mounted)
1 Chinese & English Rule book
1 Chinese & English Scenario book


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