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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-10 명
BGG추천: 3-8 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ryan Furlong, Alex Mortimer, Alex Munson
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아티스트
Ryan Furlong, Alex Mortimer, Alex Munson
-
인원
게임 소개
전쟁이야!! 하지만 좋은 방법이네요.
굿: 배틀(Good): 배틀(Battle)은 캐릭터의 역할을 맡아 상대방에게 선한 일을 하고 나쁜 일을 가함으로써 상대방을 무찌르는 미니어처 기반 전투 게임이다. Project Good에서 우리가 디자인한 핵심 게임은 Good: the Battle 게임입니다. 굿의 독특함: 배틀은 어떤 장르든, 어떤 미니어처든, 어디서든 사용할 수 있는 능력인가? 그래, 하지만 다 괜찮아
요즘 어디에서나 볼 수 있는 상당히 통계 기반의 게임과는 달리, 굿: 전투는 이 통계들을 좋은 것과 나쁜 것의 두 가지 기본 속성으로 바꿉니다. 분명 사격, 근접전, 치유 등 모든 일에 능숙할수록 이 세상에서 오래 살아남을 수 있지만, 누구에게나 얼마나 좋은 일을 할 수 있는지는 한계가 있다. 손상, 저주 등 추잡한 것은 '나쁜 것'이라고밖에 표현할 수 없지만 때로는 '나쁜 것'이 정확히 필요한 것일 때도 있다.
세상에는 수천, 아마도 수십만 개의 캐릭터 미니어처 제조업체들이 있다; 그리고 이 모든 것들은 규모, 설정, 기간, 인종 등에 상관없이 굿: 더 배틀에서 사용될 수 있다. 좋습니다: 배틀은 실제 미니어처를 사용하여 게임에서 이점을 제공합니다. 예를 들어, 칼을 장착한 미니어처는 없는 사람보다 근접전에서는 더 낫습니다. 로켓 발사기를 탑재한 미니어처는 머리에 총을 쏘면 분명히 더 큰 피해를 입힐 것이다. 큰 용이 더 많은 적중점을 가질 것이고, 쥐는 더 적은 적중점을 가질 것입니다. 그렇다고 죽은 햄스터들이 든 가방밖에 없는 난쟁이 벙어리가 싸울 수 없다는 뜻은 아니야
굿: 배틀(Good): 배틀(Battle)은 캐릭터의 역할을 맡아 상대방에게 선한 일을 하고 나쁜 일을 가함으로써 상대방을 무찌르는 미니어처 기반 전투 게임이다. Project Good에서 우리가 디자인한 핵심 게임은 Good: the Battle 게임입니다. 굿의 독특함: 배틀은 어떤 장르든, 어떤 미니어처든, 어디서든 사용할 수 있는 능력인가? 그래, 하지만 다 괜찮아
요즘 어디에서나 볼 수 있는 상당히 통계 기반의 게임과는 달리, 굿: 전투는 이 통계들을 좋은 것과 나쁜 것의 두 가지 기본 속성으로 바꿉니다. 분명 사격, 근접전, 치유 등 모든 일에 능숙할수록 이 세상에서 오래 살아남을 수 있지만, 누구에게나 얼마나 좋은 일을 할 수 있는지는 한계가 있다. 손상, 저주 등 추잡한 것은 '나쁜 것'이라고밖에 표현할 수 없지만 때로는 '나쁜 것'이 정확히 필요한 것일 때도 있다.
세상에는 수천, 아마도 수십만 개의 캐릭터 미니어처 제조업체들이 있다; 그리고 이 모든 것들은 규모, 설정, 기간, 인종 등에 상관없이 굿: 더 배틀에서 사용될 수 있다. 좋습니다: 배틀은 실제 미니어처를 사용하여 게임에서 이점을 제공합니다. 예를 들어, 칼을 장착한 미니어처는 없는 사람보다 근접전에서는 더 낫습니다. 로켓 발사기를 탑재한 미니어처는 머리에 총을 쏘면 분명히 더 큰 피해를 입힐 것이다. 큰 용이 더 많은 적중점을 가질 것이고, 쥐는 더 적은 적중점을 가질 것입니다. 그렇다고 죽은 햄스터들이 든 가방밖에 없는 난쟁이 벙어리가 싸울 수 없다는 뜻은 아니야
"It's War!! ...but in a nice way."
Good: the Battle is a miniatures based combat skirmish game, in which you take the role of a character or characters and attempt to defeat your opponents by doing good and inflicting bad upon them. The core game, designed by us at Project Good is the game of Good: the Battle. The uniqueness of Good: The Battle is it's ability to use any genre, any miniatures, anywhere, anything else...? Yes there is, but it's all Good...
Unlike the heavily stat-based games that you see everywhere nowadays, Good: the battle turns these statistics into two basic attributes; Good and bad. Obviously the better you are at things (shooting, close combat, healing, etc.) the longer you will survive in this world, but everyone has a limit of how much Good they can do. Nasty things like damage, curses, etc can only be described as Bad things, but sometimes a bit of bad is exactly what is needed.
There are thousands, probably hundreds of thousands, of character miniature manufacturers out there; and every single one of these can be used in Good: the Battle - regardless of scale, setting, period, race, etc. Good: the Battle uses the actual miniature to give you benefits in the game. For example; a miniature equipped with swords will be better in close combat, than somebody with none. A miniature carrying a rocket launcher will obviously do more damage if it shoots you in the head. Huge dragons will have more hit points, and mice will have less. But this doesn't mean a one-armed dwarf mute who's only weapon is a bag full of dead hamsters won't be able to put up a fight...
Good: the Battle is a miniatures based combat skirmish game, in which you take the role of a character or characters and attempt to defeat your opponents by doing good and inflicting bad upon them. The core game, designed by us at Project Good is the game of Good: the Battle. The uniqueness of Good: The Battle is it's ability to use any genre, any miniatures, anywhere, anything else...? Yes there is, but it's all Good...
Unlike the heavily stat-based games that you see everywhere nowadays, Good: the battle turns these statistics into two basic attributes; Good and bad. Obviously the better you are at things (shooting, close combat, healing, etc.) the longer you will survive in this world, but everyone has a limit of how much Good they can do. Nasty things like damage, curses, etc can only be described as Bad things, but sometimes a bit of bad is exactly what is needed.
There are thousands, probably hundreds of thousands, of character miniature manufacturers out there; and every single one of these can be used in Good: the Battle - regardless of scale, setting, period, race, etc. Good: the Battle uses the actual miniature to give you benefits in the game. For example; a miniature equipped with swords will be better in close combat, than somebody with none. A miniature carrying a rocket launcher will obviously do more damage if it shoots you in the head. Huge dragons will have more hit points, and mice will have less. But this doesn't mean a one-armed dwarf mute who's only weapon is a bag full of dead hamsters won't be able to put up a fight...
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