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BGG랭킹
BGG전체 : 16099
ABSTRACTS : 859
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
Emiliano "Wentu" Venturini
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아티스트
Néstor Romeral Andrés
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인원
게임 소개
아이작은 두 명의 플레이어를 위한 추상 전략 게임입니다.
게임은 배치와 득점의 두 단계로 나뉜다.
배치가 진행되는 동안, 플레이어는 자신의 직사각형 피스 중 하나를 10×10개의 정사각형 격자 보드의 사용 가능한 공간에 놓는다.
점수를 매기는 동안 각 플레이어는 자신의 피스를 보드에서 제거하며, 제거된 피스에 적힌 숫자에 해당 피스를 제거한 행/열의 피스의 수를 곱한 점수를 매긴다. 한 피스는 같은 플레이어가 이미 제거한 가장 긴 피스일 경우에만 제거될 수 있다.
각 선수는 자신의 카운터를 사용하여 자신의 점수를 추적하지만 카운터 자체는 보드 위에 배치된다(즉, 보드는 스코어 트랙이기도 하다. 피스를 가져오는 행/열에 카운터가 있으면 점수가 두 배가 된다. 선수는 자신이 얻은 점수보다 적은 점수를 획득하기로 결정할 수 있기 때문에 스코어 카운터를 더 편리한 곳에 배치할 수 있다.
이삭 세트로 파운데이션과 하리를 연주할 수 있습니다.
출처: 작성자 설명
온라인 재생
http://www.iggamecenter.com/ - igGameCenter(실시간)
시상식:
네스토르게임즈 연속 추상 게임 디자인 공모전 수상작
Caldè "에서 열린 추상 게임 디자인 공모전 수상작투토 수학 축제 2011
게임은 배치와 득점의 두 단계로 나뉜다.
배치가 진행되는 동안, 플레이어는 자신의 직사각형 피스 중 하나를 10×10개의 정사각형 격자 보드의 사용 가능한 공간에 놓는다.
점수를 매기는 동안 각 플레이어는 자신의 피스를 보드에서 제거하며, 제거된 피스에 적힌 숫자에 해당 피스를 제거한 행/열의 피스의 수를 곱한 점수를 매긴다. 한 피스는 같은 플레이어가 이미 제거한 가장 긴 피스일 경우에만 제거될 수 있다.
각 선수는 자신의 카운터를 사용하여 자신의 점수를 추적하지만 카운터 자체는 보드 위에 배치된다(즉, 보드는 스코어 트랙이기도 하다. 피스를 가져오는 행/열에 카운터가 있으면 점수가 두 배가 된다. 선수는 자신이 얻은 점수보다 적은 점수를 획득하기로 결정할 수 있기 때문에 스코어 카운터를 더 편리한 곳에 배치할 수 있다.
이삭 세트로 파운데이션과 하리를 연주할 수 있습니다.
출처: 작성자 설명
온라인 재생
http://www.iggamecenter.com/ - igGameCenter(실시간)
시상식:
네스토르게임즈 연속 추상 게임 디자인 공모전 수상작
Caldè "에서 열린 추상 게임 디자인 공모전 수상작투토 수학 축제 2011
Isaac is an abstract strategy game for two players.
The game is divided in two different phases, placement and scoring.
During the placement, a player places one of his rectangular pieces on the available spaces of a 10×10 square grid board.
During the scoring, each player removes one of his pieces from the board, scoring a number of points equal to the number written on the removed piece times the number of pieces that lie on the row/column from which the piece was removed. A piece can be removed only if it is at least long as the longest piece already removed by the same player.
Each player uses his/her own counter to keep track of his/her points but the counter itself is placed on the board (that is, the board is also the score track). The presence of a counter on the row/column from which a piece is taken doubles the points scored. A player can decide to score less points than he/she earned, therefore allowing to place the score counter in a more convenient place.
You can play Foundations and Hari with an Isaac set.
Source: Author's description
Online Play
http://www.iggamecenter.com/ - igGameCenter (real-time)
Awards:
Winner of the NESTORGAMES continuous abstract game design contest
Winner of the Abstract Game Design Contest at the Caldè "Tutto è numero" Mathematical Festival 2011
The game is divided in two different phases, placement and scoring.
During the placement, a player places one of his rectangular pieces on the available spaces of a 10×10 square grid board.
During the scoring, each player removes one of his pieces from the board, scoring a number of points equal to the number written on the removed piece times the number of pieces that lie on the row/column from which the piece was removed. A piece can be removed only if it is at least long as the longest piece already removed by the same player.
Each player uses his/her own counter to keep track of his/her points but the counter itself is placed on the board (that is, the board is also the score track). The presence of a counter on the row/column from which a piece is taken doubles the points scored. A player can decide to score less points than he/she earned, therefore allowing to place the score counter in a more convenient place.
You can play Foundations and Hari with an Isaac set.
Source: Author's description
Online Play
http://www.iggamecenter.com/ - igGameCenter (real-time)
Awards:
Winner of the NESTORGAMES continuous abstract game design contest
Winner of the Abstract Game Design Contest at the Caldè "Tutto è numero" Mathematical Festival 2011
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