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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
James R. Myers
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아티스트
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인원
게임 소개
Westinghouse Labs Weapons Division에서 생산, 판매 또는 훈련 보조 목적으로 사용.
냉전 시대의 무력과 유지보수의 간단한 2인용 보드, 카드, 주사위 게임입니다.
각 턴(빨간색, 파랑색)은 예산을 사용하여 새로운 전투 유닛(공군, 육지 또는 해군) 또는 지원 유닛(베이스, 수리 창고 등)을 구입하고 기존 유닛을 유지해야 한다.
각 단위는 전투 효과, MTBF(평균 고장 간 시간), MTTR(평균 수리 시간) 및 비용에 대해 등급이 매겨집니다. 일반적으로 블루 유닛은 신뢰성이 높고 전투효율이 높지만 비용이 많이 들고 수리하는 데 시간이 오래 걸립니다. 유닛이 고장나면 플레이어는 자신의 지원 유닛을 사용하여 유닛을 수리할 수 있습니다.
각 턴마다 해당 턴의 정치적 행동을 나타내기 위해 카드가 뒤집힙니다. 위기는 특정 유형(육지, 바다, 공기)의 최소 병력 수준을 필요로 한다. 쇼다운은 한 번만 일어나고 게임을 끝냅니다. 즉, 가장 많은 양의 준비된 힘을 가진 플레이어가 게임을 이깁니다.
이 게임은 위기에서 승리할 수 있는 충분한 포스 레벨을 유지하는 것과 최후의 쇼다운에서 승리할 수 있는 포스 믹스를 유지하는 것 사이에서 균형을 이룬다.
냉전 시대의 무력과 유지보수의 간단한 2인용 보드, 카드, 주사위 게임입니다.
각 턴(빨간색, 파랑색)은 예산을 사용하여 새로운 전투 유닛(공군, 육지 또는 해군) 또는 지원 유닛(베이스, 수리 창고 등)을 구입하고 기존 유닛을 유지해야 한다.
각 단위는 전투 효과, MTBF(평균 고장 간 시간), MTTR(평균 수리 시간) 및 비용에 대해 등급이 매겨집니다. 일반적으로 블루 유닛은 신뢰성이 높고 전투효율이 높지만 비용이 많이 들고 수리하는 데 시간이 오래 걸립니다. 유닛이 고장나면 플레이어는 자신의 지원 유닛을 사용하여 유닛을 수리할 수 있습니다.
각 턴마다 해당 턴의 정치적 행동을 나타내기 위해 카드가 뒤집힙니다. 위기는 특정 유형(육지, 바다, 공기)의 최소 병력 수준을 필요로 한다. 쇼다운은 한 번만 일어나고 게임을 끝냅니다. 즉, 가장 많은 양의 준비된 힘을 가진 플레이어가 게임을 이깁니다.
이 게임은 위기에서 승리할 수 있는 충분한 포스 레벨을 유지하는 것과 최후의 쇼다운에서 승리할 수 있는 포스 믹스를 유지하는 것 사이에서 균형을 이룬다.
Produced by the Westinghouse Labs Weapons Division, possibly as a sales or training aid.
A simple two-player board, card and dice game of force building and maintenance set during the Cold War.
Each turn each player (Red and Blue) must use his budget to buy new combat units (air, land or naval) or support units (bases, repair depots, etc) and maintain his existing units.
Each unit is rated for combat effectiveness, MTBF (Mean Time Between Failures), MTTR (Mean Time To Repair) and Cost. Generally, Blue units are more reliable and have a higher combat effectiveness but cost more and take longer to repair. When a unit does break down the player can then use any of his support units to try to repair them.
Each turn a card is flipped to represent the political action for that turn. A crisis requires a minimum force level of a certain type (land, sea or air) to avoid a prestige penalty. A Showdown occurs just once and ends the game - the player with the highest amount of ready force wins the game.
The game is thus a trade off between keeping sufficient force level to win the Crises and sufficient force mix to win the final Showdown.
A simple two-player board, card and dice game of force building and maintenance set during the Cold War.
Each turn each player (Red and Blue) must use his budget to buy new combat units (air, land or naval) or support units (bases, repair depots, etc) and maintain his existing units.
Each unit is rated for combat effectiveness, MTBF (Mean Time Between Failures), MTTR (Mean Time To Repair) and Cost. Generally, Blue units are more reliable and have a higher combat effectiveness but cost more and take longer to repair. When a unit does break down the player can then use any of his support units to try to repair them.
Each turn a card is flipped to represent the political action for that turn. A crisis requires a minimum force level of a certain type (land, sea or air) to avoid a prestige penalty. A Showdown occurs just once and ends the game - the player with the highest amount of ready force wins the game.
The game is thus a trade off between keeping sufficient force level to win the Crises and sufficient force mix to win the final Showdown.
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