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Punic Island: Campaign Commander Volume III (2011)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    180-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.22 / 5

게임 소개

푸닉 섬(“Punic Island”)은 제1차 포에니 전쟁 당시 시칠리아와 북아프리카의 캠페인을 시뮬레이션한 책이다. 그 시스템은 2차 세계 대전으로부터 빼앗아 고대인들에게로 간다. 264년 로마는 시칠리아의 강대국인 카르타게와의 분쟁을 돕기 위해 마메르티누스 용병들에 의해 메시나로 소환되었다. 카르타고인들은 시라쿠사의 티란트 히에로가 마메르틴을 물리치는데 도움을 줄 것이라고 믿고 있다. 제1차 포에니 전쟁이 시작됩니다.
로마인들과 카르타고인들은 시칠리아와 북아프리카에서 22년 동안 싸웠다. 로마는 승리를 거두었고 카르타게는 시칠리아에서 오랫동안 존재했던 그의 지위를 그만둘 수 밖에 없었다.
육지 원정은 로마가 도시를 점령하고 모든 카르타고 군대가 전투에서 패배하면서 로마의 긴 승리였다. 시라쿠사는 로마와 동맹을 맺을 수 밖에 없었고, 카르타게는 그 섬에 몇 개의 요새만 남았다.
어쨌든 그 전쟁은 바다에서 이기고 졌다. 이 전쟁은 로마가 해상 강국으로 부상하는 것을 보았고, 오랜 연이은 해군의 승리로 인해 로마군은 카르타헤 본국조차도 위협할 수 있었다. 바그라다스 평원 전투에서 크산티푸스와 그의 용병대가 구했다. 해전은 이 전쟁에서 중요한 역할을 했고 카르타고 원로원 의원들에게 큰 타격을 줄 것이다. 카르타고는 전쟁 기간 동안 로마의 노력을 쓰려고 했다. 그의 전략은 실패했고, 로마는 결코 상을 포기하지 않았다.
이 게임은 운영 규모 – 지역 기반 맵으로 개발되었습니다. 그것은 시라쿠사를 포함한 한 명은 로마군을, 다른 한 명은 카르타고군 병력을 지휘하는 두 명의 선수들을 위해 설계되었다. 게임은 약 3-4시간 동안 지속되며 카드와 카운터라는 게임의 메커니즘을 다루기 위해 양면 시스템을 사용합니다. 플레이어는 지도에서 적군을 제거하고 도시를 점령하면서 자신의 병력과 자원을 사용하여 승점을 획득해야 합니다. 카드는 전투에 영향을 미치는 이벤트를 가져오고, 증원군을 확보하며, 싸움을 계속할 수 있는 자원을 제공하기 위해 사용되기 때문에 카드 기반의 게임은 아니다.
로마 선수는 승리를 위해 섬 전체를 정복해야 하기 때문에 경기 내내 공세를 펼칠 것이다. 카르타고 선수들은 매복, 살리, 악천후 카드 등으로 로마의 작전과 계획을 망치는데 주력하고 있다. 또한 그는 경기 초반에 군대를 가지고 있기 때문에 군대를 모집해야 한다.
그 로마 선수는 각각의 공격을 위해 새로운 군대와 자원이 필요하기 때문에 신중하게 그의 공격을 계획해야 한다. 또한 그는 전쟁이 시작될 때 그가 가지고 있지 않은 함대를 만들어야 할 것이다. 바다 대결이 대등하게 펼쳐지며 적보다 더 많은 배를 침몰시키기 때문에 악천후를 고려해야 한다.
포위전은 이 게임에서 중요한 역할을 하는데, 게임 맵의 모든 도시가 자신만의 고유한 수비대로 둘러싸여 있기 때문이다.
이 시리즈의 모든 게임들처럼 규칙은 간단하고 간단하다. 우리의 목표는 매우 상호작용적인 게임을 만들고, 플레이어들에게 즐거운 창조적 경험을 제공하는 것이었습니다. 우리는 게임 셋업을 떠날 시간과 공간이 없는 선수들을 위한 탄탄한 게임을 지향한다.

구성 요소:
- 시칠리아와 북아프리카의 80x60cm 지도.
- 10면 주사위 두 개
- 176 단위 카운터
- 시리즈 “캠페인 커맨더” 및 &ldquo 전용 룰 1권포에닉 아일랜드 역사 및 디자이너 노트.
- 70장의 카드(2개의 덱에 포함, 도움말 카드)
- 비닐봉지 3개.
“Punic Island” is the third volume in the Campaign Commander series and simulates the campaign for Sicily and North Africa during the First Punic War. The system takes away from Second World War and goes to Ancients. In 264 Roma was summoned to Messina by Mamertines mercenaries to help in their quarrel with Cartage, the main power in Sicily. Carthaginians count on Hiero the Tirant of Syracuse to help defeating the Mamertines. Here begins the First Punic War.
Romans and Carthaginians fought for 22 year over Sicily and in North Africa. Rome emerged victorious and Cartage was obliged to quit his long standing presence in Sicily.
The land campaign was a long string of Roman victories as city after city was subdued and every Carthaginian army was defeated in battle. Syracuse was forced to make an alliance with Rome and Cartage was left with only a few fortresses in the island.
Anyway the war was won and lost in the sea. The war saw the emergence of Rome as a sea-power and a long string of naval victories allow Roman troops to menace even Cartage proper. Only to be saved by Xantipus and his mercenary army at the Bagradas Plains battle. Naval warfare played a prominent role in this war and will give Carthage Senate his las blow. Carthage tried to spend the Roman effort during the whole war. His strategy was of attrition and was unsuccessful; Rome never gave up a prize.
The game is developed in an operational scale – area-based map. It is designed for two players with one running the ROMAN forces and the other the CARTHAGINIAN forces -including Syracuse. The game lasts approximately 3-4 hours and uses a two sided system to handle the mechanics of play: cards and counters. The players will have to use their troops and their resources to obtain victory points while eliminating enemy forces and occupying cities in the map. It is not a card driven game as the cards are used to bring about events that influence battles, secure reinforcements, and provide resources with which to carry on the fight.
The ROMAN player will be on the offensive during the whole game as he has to conquer the whole island to get victory. CARTHAGINIAN player focuses on spoiling Roman campaigns and plans with ambushes, sallies and bad weather cards. Also he has to recruit an army as he doesn´t has any at the beginning of the game.
The ROMAN player must plan his offensives carefully as he will need a new army and resources for each one. Also he will need to build a fleet his doesn´t have at the start of the war. The sea contest will be evenly match and you better take into account bad weather as it sinks more ships than enemy action.
Siege warfare takes a prominent role in this game as every city in the game map is a walled on with his own intrinsic garrison.
Like all the games of this Series, the rules are simple and straight forward. Our objective was to create games that are very interactive, and offer players a pleasant creative experience. We aim for solid games for players who do not have the time or the space to leave a game setup and in place over a long period of play.

Components:
- 1 80x60 cm map of Sicily and North Africa.
- two ten-sided dice
- 176 unit counters
- 1 Rules Book for the Series “Campaign Commander” and Exclusive Rules of “Punic Island”; historical and designer notes.
- 70 cards (divided in two decks, plus help cards)
- 3 plastic bags.

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