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BGG랭킹
BGG전체 : 6580
WARGAMES : 761
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.82 / 5
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디자이너
Salvatore Vasta
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아티스트
Rodger B. MacGowan, Salvatore Vasta
-
인원
게임 소개
무조건 항복! 케이스 블루(USCB)는 1942년부터 1943년까지 러시아 남부에서 싸운 제2차 세계 대전의 군사 작전을 다루는 소규모 무료 PR2플레이 게임이다. 한쪽은 추축국을, 다른 한쪽은 소련군을 통제한다.
GMT 게임즈는 2014년 C3I 잡지 28호에 실제 카운터와 함께 실었다.
USCB는 무조건 항복 게임에서 파생되었습니다! 제2차 세계 대전. 기본적으로 동일한 기계(해군 부대, 전략전, 외교 등)를 사용하여 유럽 전역을 포괄한다. 80개의 카운터, 작은 지도, 그리고 훨씬 짧은 규칙집, 무조건 항복! Case Blue는 USE 시스템의 핵심을 사용해 볼 수 있는 기회를 제공합니다.
디자인 하이라이트
규모: 육군 및 공군 함대 레벨 유닛, 육각당 30마일, 월별 회전
단순 적층: 최대 1개의 공기 및 접지 유닛/헥스 당.
카운터에 요인 없음: 카운터에는 전투나 이동 요소가 없습니다.
단일 전투 시스템: 하나의 전투 해결 순서와 전투 결과표는 공중전과 지상전을 다루지만, 결과는 종류별로 다르다.
통합 이동/전투 시스템: 유닛들은 연합된 활성화로 이동하며 싸웁니다.
기록 또는 변수 항목: 단위와 사건은 역사적 또는 가변적 시간선을 사용하여 플레이에 들어갈 수 있습니다.
GMT 게임즈는 2014년 C3I 잡지 28호에 실제 카운터와 함께 실었다.
USCB는 무조건 항복 게임에서 파생되었습니다! 제2차 세계 대전. 기본적으로 동일한 기계(해군 부대, 전략전, 외교 등)를 사용하여 유럽 전역을 포괄한다. 80개의 카운터, 작은 지도, 그리고 훨씬 짧은 규칙집, 무조건 항복! Case Blue는 USE 시스템의 핵심을 사용해 볼 수 있는 기회를 제공합니다.
디자인 하이라이트
규모: 육군 및 공군 함대 레벨 유닛, 육각당 30마일, 월별 회전
단순 적층: 최대 1개의 공기 및 접지 유닛/헥스 당.
카운터에 요인 없음: 카운터에는 전투나 이동 요소가 없습니다.
단일 전투 시스템: 하나의 전투 해결 순서와 전투 결과표는 공중전과 지상전을 다루지만, 결과는 종류별로 다르다.
통합 이동/전투 시스템: 유닛들은 연합된 활성화로 이동하며 싸웁니다.
기록 또는 변수 항목: 단위와 사건은 역사적 또는 가변적 시간선을 사용하여 플레이에 들어갈 수 있습니다.
Unconditional Surrender! Case Blue (USCB) is a small, free Print-n-Play two player game covering the World War II military campaigns fought in southern Russia during 1942-1943. One side controls the Axis forces, while the other side controls the forces of the Soviet Union.
GMT Games printed it, with real counters, in their C3I magazine issue #28 in 2014.
USCB is a derived from the game Unconditional Surrender! World War 2 in Europe (USE). Using essentially the same mechanics (plus naval units, strategic warfare, diplomacy, etc.), USE covers the entire war in the European Theater. With only 80 counters, a small map, and much shorter rulebook, Unconditional Surrender! Case Blue provides an opportunity to try out the core of USE's systems.
Design Highlights
Scale: army and air fleet level units; 30 miles per hex; monthly turns
Simple Stacking: Up to one air and ground unit per hex.
No Factors on Counters: There are no combat or movement factors on the counters.
Single Combat System: One combat resolution sequence and Combat Results Table covers air and ground combat, but the results differ for each type.
Integrated Movement/Combat System: Units move and fight in a combined activation.
Historical or Variable Entry: Units and events can enter play using an historical or variable time line.
GMT Games printed it, with real counters, in their C3I magazine issue #28 in 2014.
USCB is a derived from the game Unconditional Surrender! World War 2 in Europe (USE). Using essentially the same mechanics (plus naval units, strategic warfare, diplomacy, etc.), USE covers the entire war in the European Theater. With only 80 counters, a small map, and much shorter rulebook, Unconditional Surrender! Case Blue provides an opportunity to try out the core of USE's systems.
Design Highlights
Scale: army and air fleet level units; 30 miles per hex; monthly turns
Simple Stacking: Up to one air and ground unit per hex.
No Factors on Counters: There are no combat or movement factors on the counters.
Single Combat System: One combat resolution sequence and Combat Results Table covers air and ground combat, but the results differ for each type.
Integrated Movement/Combat System: Units move and fight in a combined activation.
Historical or Variable Entry: Units and events can enter play using an historical or variable time line.
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