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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Todd Sanders
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 제가 몇 달 전에 올린 BGG 주사위 디자인 공모전 게임(http://www.boardgamegeek.com/thread/552079/my-many-monster-d...)에서 개발되었습니다. 그림 주사위에 대한 저의 단독 게임 규칙은 다음과 같습니다(http://www.flyingbuffalo.com/)에서 구매할 수 있습니다).
많은 던전 주사위
수많은 몬스터 주사위, 캐릭터를 추적하고 던전을 끌어낼 수 있는 종이, 펜이 필요합니다.
D20을 굴려 게임을 하는 동안 얼마나 많은 몬스터를 만나야 하는지 확인하고 이 값을 줄이십시오. 이 숫자의 몬스터를 물리쳐야 자신이 죽지 않고 게임에서 이길 수 있습니다. 마지막에 남겨진 금과 보석들은 다 가져가세요.
그런 다음 5개의 숫자가 매겨진 주사위로 5개의 값(몬스터 명중점 주사위, 공격 및 방어 주사위)에 1개의 주사위를 할당합니다.
지도 다이를 굴려 던전을 끌어내십시오. 원하는 만큼 예술적으로 입으세요. 계단과 문에는 항상 함정이 있습니다. 당신이 굴리는 각 문은 방으로 들어갈 것이고, 항상 인접한 벽에는 잠기지 않은 출구 문이 있을 것이다. T 코리더는 다른 복도로 분기되며 탐험 중에 원하는 경우 경로를 역추적할 수 있습니다.
3개의 덫 주사위를 굴려 출입문이나 계단 점검을 먼저 하면 그 덫과 두 면이 일치하면 그 덫이 샘솟는다.
다음으로, 문을 굴렸다면, 방으로 들어갑니다. 색칠한 몬스터를 굴려 어느 레벨의 몬스터와 싸울지 확인하고, 그에 상응하는 색칠한 몬스터를 굴려 무엇을 싸울지 확인합니다. 당신은 만날 때 항상 주도권을 가지고 있습니다.
전투 대상:
마법 무기가 있다면 전투 힘 다이를 굴리고 전투 힘에 가치를 더하십시오. 그럼 괴물을 향해 굴러가요 몬스터의 색깔과 종류에 따라 그들은 규칙에 요약된 것과 같이 다른 강점과 힘을 갖게 될 것입니다.
몬스터를 물리치면 보물 다이를 사용하여 보물을 얻을 수 있습니다.
필요한 몬스터를 모두 물리치거나 처치할 때까지 던전을 탐험하십시오. 만약 네가 이 일을 해낸다면, 네 팔다리와 제정신도 온전하게 살아남은 게 행운이야 당신의 금을 가까운 술집이나 술집에서 쓰세요.
많은 던전 주사위
수많은 몬스터 주사위, 캐릭터를 추적하고 던전을 끌어낼 수 있는 종이, 펜이 필요합니다.
D20을 굴려 게임을 하는 동안 얼마나 많은 몬스터를 만나야 하는지 확인하고 이 값을 줄이십시오. 이 숫자의 몬스터를 물리쳐야 자신이 죽지 않고 게임에서 이길 수 있습니다. 마지막에 남겨진 금과 보석들은 다 가져가세요.
그런 다음 5개의 숫자가 매겨진 주사위로 5개의 값(몬스터 명중점 주사위, 공격 및 방어 주사위)에 1개의 주사위를 할당합니다.
지도 다이를 굴려 던전을 끌어내십시오. 원하는 만큼 예술적으로 입으세요. 계단과 문에는 항상 함정이 있습니다. 당신이 굴리는 각 문은 방으로 들어갈 것이고, 항상 인접한 벽에는 잠기지 않은 출구 문이 있을 것이다. T 코리더는 다른 복도로 분기되며 탐험 중에 원하는 경우 경로를 역추적할 수 있습니다.
3개의 덫 주사위를 굴려 출입문이나 계단 점검을 먼저 하면 그 덫과 두 면이 일치하면 그 덫이 샘솟는다.
다음으로, 문을 굴렸다면, 방으로 들어갑니다. 색칠한 몬스터를 굴려 어느 레벨의 몬스터와 싸울지 확인하고, 그에 상응하는 색칠한 몬스터를 굴려 무엇을 싸울지 확인합니다. 당신은 만날 때 항상 주도권을 가지고 있습니다.
전투 대상:
마법 무기가 있다면 전투 힘 다이를 굴리고 전투 힘에 가치를 더하십시오. 그럼 괴물을 향해 굴러가요 몬스터의 색깔과 종류에 따라 그들은 규칙에 요약된 것과 같이 다른 강점과 힘을 갖게 될 것입니다.
몬스터를 물리치면 보물 다이를 사용하여 보물을 얻을 수 있습니다.
필요한 몬스터를 모두 물리치거나 처치할 때까지 던전을 탐험하십시오. 만약 네가 이 일을 해낸다면, 네 팔다리와 제정신도 온전하게 살아남은 게 행운이야 당신의 금을 가까운 술집이나 술집에서 쓰세요.
This game developed out of a BGG dice design contest game i posted a few months ago (http://www.boardgamegeek.com/thread/552079/my-many-monster-d...). My solo game rules for the pictured dice (which can be purchased at http://www.flyingbuffalo.com/) is as follows:
Many Dungeon Dice
You’ll need the many monster dice, paper to keep track of your character and draw out your dungeon, and a pen.
Roll the D20 to discover how many monsters you must encounter during your game and mark this value down. You must defeat this number of monsters to win the game without being slain yourself. Any gold and jewels you have left at the end if yours to keep.
Then, with the five numbered dice, assign one die to each 5 values - monster hit point die, and attack and defense dice.
Roll the map die, drawing out your dungeon as you go. Be as artistic as you like in this. Stairs and doors always have traps. Each door you roll will enter into a room, and there will always be a unlocked exit door in an adjacent wall. The T corridor branches off into other hallways and you may backtrack your path if you wish during exploration.
If you roll a door or a stair check first for a trap by rolling the 3 trap dice, if two faces match that trap is sprung.
Next, if you rolled a door, you enter the room. Roll the colored monster die to see what level of monster you will fight, and roll the corresponding colored monster die to see what you will fight. You always have initiative in an encounter.
To battle:
Roll your Battle Strength die and add that value to your Battle Strength for a magical weapon if you possess one. Then roll for the monster. Depending on the color and type of monster they will have different strengths and powers as summarized in the rules.
Once you have defeated a monster you may roll for treasure using the Treasure Die.
Explore the dungeon until you defeat/kill all the monsters you are required to. If you do this count yourself lucky you survived with your limbs and sanity intact. Spend your gold at the nearest wenchery or tavern.
Many Dungeon Dice
You’ll need the many monster dice, paper to keep track of your character and draw out your dungeon, and a pen.
Roll the D20 to discover how many monsters you must encounter during your game and mark this value down. You must defeat this number of monsters to win the game without being slain yourself. Any gold and jewels you have left at the end if yours to keep.
Then, with the five numbered dice, assign one die to each 5 values - monster hit point die, and attack and defense dice.
Roll the map die, drawing out your dungeon as you go. Be as artistic as you like in this. Stairs and doors always have traps. Each door you roll will enter into a room, and there will always be a unlocked exit door in an adjacent wall. The T corridor branches off into other hallways and you may backtrack your path if you wish during exploration.
If you roll a door or a stair check first for a trap by rolling the 3 trap dice, if two faces match that trap is sprung.
Next, if you rolled a door, you enter the room. Roll the colored monster die to see what level of monster you will fight, and roll the corresponding colored monster die to see what you will fight. You always have initiative in an encounter.
To battle:
Roll your Battle Strength die and add that value to your Battle Strength for a magical weapon if you possess one. Then roll for the monster. Depending on the color and type of monster they will have different strengths and powers as summarized in the rules.
Once you have defeated a monster you may roll for treasure using the Treasure Die.
Explore the dungeon until you defeat/kill all the monsters you are required to. If you do this count yourself lucky you survived with your limbs and sanity intact. Spend your gold at the nearest wenchery or tavern.
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