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Roads to Moscow: Battles of Mozhaysk and Mtsensk, 1941 (2013)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.38 / 5

게임 소개

모스크바로 가는 길: 모자이스크와 므첸스크 전투(, 1941년 10월)는 1941년 10월 모스크바에서 일어난 소련의 전투를 그린 2인칭 게임이다. 이 게임에서 보여지는 두 개의 분리된 전투는 각 지도에서 주요 목표 도시의 이름을 따서 명명되었다. 아마도 모스크바 앞에서 벌어진 많은 필사적인 전투들 중 가장 극적인 전투일 것이다, 이 두 전투는 위대한 투쟁의 모든 요소들을 결합했다. 독일군은 뛰어난 전투기를 가지고 있지만 연료와 시간이 부족하다. 그들은 빡빡한 일정에 목표를 달성해야 하며 그렇지 않으면 눈과 진흙이 공격을 끝낼 것이다. 소련은 그들의 거대한 군대의 후방 잔당이다. 소련이 빠르게 움직이는 독일군에 포위되는 것을 피할 수 있다면, 극동으로부터 고급 증원군이 마침내 독일군의 진격을 저지할 수 있을 것이다.

역사적으로 소련은 모자이스크에서 굳게 서서 나폴레옹의 옛 전쟁터인 보로디노에서도 격렬하게 싸웠다. 나폴레옹과 마찬가지로 독일군도 결국 전장에 투입되었지만 시간과 인력이 크게 소모되었다. 오렐에서 북쪽으로 진격하던 므첸스크 구데리안&르스쿠르의 기갑선봉대가 소련군의 매복 공격을 받아 독일군의 시간표를 교란했다. 이로 인해 소련 제6친위소총사단은 므첸스크 고지를 파고들어 툴라와 모스크바로 가는 길이 막혔다.
모스크바로 가는 길은 호평을 받은 "로드 투 레닌그라드" 게임에서 볼 수 있는 것과 같은 메커니즘을 사용하며, 포메이션 활성화를 위한 키트 추첨을 특징으로 한다. 두 플레이어 모두 오버런, 복합 팔, 예비군 이동에 효과적으로 모터 장치를 사용하는 방법을 빠르게 배운다. 이 게임은 소련의 로켓포, NKVD, 자주포 부대, 연료 공급 부족 등의 규칙을 포함하고 있다.

게임 규모:
턴: 12시간
16진수: 1.4km(모즈하이스크), 1.2km(음센스크)
부대: 여단 및 사단 본부가 있는 대부분의 전투 부대의 중대 대대

구성 요소들
카운터 시트 3개(528 5/8&인용 카운터)
22& x 34" 지도 시트 하나(앞면 및 뒷면 인쇄)
플레이어 지원 설정 카드 4개
차트 & 테이블 카드 1개
규칙집
플레이북
10면 주사위 1개

디자이너: 밴스 본 보리스
개발자: Mark Guttag
로저 B. 맥고원
MAP & 카운터 아트: 찰스 키블러

(출처: GMT 웹 사이트)
Roads to Moscow: Battles of Mozhaysk and Mtsensk, 1941 is a two-player game depicting battles in the Soviet Union during the drive on Moscow in October 1941. The two separate battles shown in this game are named for the main objective city on each map, Mozhaysk to the west of Moscow, and Mtsensk to the south. Perhaps the most dramatic of the many desperate battles fought in front of Moscow, these two battles combined all the elements of the great struggle. The Germans have an excellent fighting machine but are short on fuel and time. They must capture their objectives on a tight schedule or snow and mud will end their offensive. The Soviets are down to the rearward remnants of their once immense armies. If the Soviets can avoid being encircled by the fast moving German forces, high quality reinforcements from the Far East may finally allow them to stop the German advance.

Historically, the Soviets stood fast at Mozhaysk, fighting heavily even on the old Napoleonic battlefield of Borodino. Like Napoleon, the Germans eventually took the field, but at great cost in time and manpower. Near Mtsensk Guderian’s Panzer spearhead advancing north from Orel was ambushed by the Soviets thereby disrupting the German timetable. This gave the Soviet 6th Guards Rifle Division time to dig-in on the heights above Mtsensk thereby barring the way to Tula and Moscow.
Roads to Moscow uses the same mechanics found in the acclaimed Roads to Leningrad game, featuring a chit draw for activation of formations. Both players quickly learn how to use their motorized units effectively for overruns, combined arms, and movement of reserves. The game includes special rules for Soviet rocket artillery, NKVD, and self-propelled gun units, and fuel supply shortages, and much more, all without overwhelming play of the game.

Game Scale:
Turn: 12 hours
Hex: 1.4km (Mozhaysk ), 1.2km (Mtsensk)
Unit: Company to Battalion for most combat units, with Brigade & Division HQs

COMPONENTS
Three counter sheets (528 5/8" counters)
One 22" x 34" Mapsheet (front & back printed)
4 Player Aid set-up cards
1 Charts & Tables card
Rule book
Play book
1 ten-sided die

DESIGNER: Vance von Borries
DEVELOPER: Mark Guttag
ART DIRECTOR: Rodger B. MacGowan
MAP & COUNTER ART: Charles Kibler

(source: GMT website)

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