-
BGG랭킹
BGG전체 : 20663
WARGAMES : 3821
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
90-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.06 / 5
-
디자이너
Larry Baggett, Wayland Grace
-
아티스트
Joy Cohn, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
자마 (기원전 202년)는 제2차 포에니 전쟁 (219년-201년)의 마지막, 결정적인 전투였다. 그것은 두 개의 서부 지중해의 강대국인 로마와 카르타고 사이에 17년 동안 계속된 전쟁의 정점이었다. 그것은 전쟁을 정착시켰을 뿐만 아니라 로마를 세계 지배의 길에 확고히 올려놓았다.
고대 세계 대전 게임 시스템은 고대 전투를 전술적으로 시뮬레이션한 것이다. 체계의 각 게임은 고대 세계의 위대한 전투 중 하나를 나타낸다. 플레이 피스는 전투에 참가한 실제 부대를 나타내고, 지도는 이 부대가 전투를 벌였던 지형을 나타낸다. 이 게임 시리즈는 최대한의 플레이 가능성과 합리적인 현실을 보장하기 위해 고안되었다. 이러한 목표를 달성하기 위해 게임을 이해하고 플레이하기 쉽도록 물리적 구성 요소와 규칙을 설계했다. 시리즈 내 각 게임의 구성 요소는 개별 플레이 맵, 100개의 전투 유닛, 표준화된 전투별 규칙을 포함한 규칙 북을 포함한다.
1992년 8월 Strategy & Tactics 잡지 #153에 게재되었습니다. 에라타는 S&T #157에 출판되었다.
NB: 이 이슈는 펠릭스 작전도 포함하고 있습니다.
시리즈의 기타 게임:
고대 세계 4대 전투
고대 세계 제2권 전투
고대 세계 전투 제3권
고대 세계의 전투: 마라톤과 그라니쿠스 (전략 및 전술 잡지 #214에 게재)
고대 세계 대전 게임 시스템은 고대 전투를 전술적으로 시뮬레이션한 것이다. 체계의 각 게임은 고대 세계의 위대한 전투 중 하나를 나타낸다. 플레이 피스는 전투에 참가한 실제 부대를 나타내고, 지도는 이 부대가 전투를 벌였던 지형을 나타낸다. 이 게임 시리즈는 최대한의 플레이 가능성과 합리적인 현실을 보장하기 위해 고안되었다. 이러한 목표를 달성하기 위해 게임을 이해하고 플레이하기 쉽도록 물리적 구성 요소와 규칙을 설계했다. 시리즈 내 각 게임의 구성 요소는 개별 플레이 맵, 100개의 전투 유닛, 표준화된 전투별 규칙을 포함한 규칙 북을 포함한다.
1992년 8월 Strategy & Tactics 잡지 #153에 게재되었습니다. 에라타는 S&T #157에 출판되었다.
NB: 이 이슈는 펠릭스 작전도 포함하고 있습니다.
시리즈의 기타 게임:
고대 세계 4대 전투
고대 세계 제2권 전투
고대 세계 전투 제3권
고대 세계의 전투: 마라톤과 그라니쿠스 (전략 및 전술 잡지 #214에 게재)
Zama (202 BC) was the final, decisive battle of the Second Punic War (219-201). It was the culmination of seventeen years of continuous warfare between the two great western Mediterranean powers, Rome and Carthage. It not only settled the war, but put Rome firmly on the road to world domination.
The Battles of the Ancient World game system is a tactical simulation of ancient battles. Each game in the system represents one of the great battles of the ancient world. The playing pieces represent the actual units which participated in the battles; the map represents the terrain over which those units fought. This game series has been designed to ensure maximum playability and reasonable reality (in that order). In order to achieve these goals, the physical components and rules have been designed to make the game easy to understand and play. The components for each game in the series include an individual playing map, one hundred combat units, and a rule book containing standardized and battle-specific rules.
Published in Strategy & Tactics magazine #153, Aug 1992. Errata was published in S&T #157.
NB: This issue that also included Operation Felix.
Other games in Series:
Four Battles of the Ancient World
Battles of the Ancient World Volume II
Battles of the Ancient World Volume III
Battles of the Ancient World: Marathon and Granicus (Published in Strategy & Tactics magazine #214)
The Battles of the Ancient World game system is a tactical simulation of ancient battles. Each game in the system represents one of the great battles of the ancient world. The playing pieces represent the actual units which participated in the battles; the map represents the terrain over which those units fought. This game series has been designed to ensure maximum playability and reasonable reality (in that order). In order to achieve these goals, the physical components and rules have been designed to make the game easy to understand and play. The components for each game in the series include an individual playing map, one hundred combat units, and a rule book containing standardized and battle-specific rules.
Published in Strategy & Tactics magazine #153, Aug 1992. Errata was published in S&T #157.
NB: This issue that also included Operation Felix.
Other games in Series:
Four Battles of the Ancient World
Battles of the Ancient World Volume II
Battles of the Ancient World Volume III
Battles of the Ancient World: Marathon and Granicus (Published in Strategy & Tactics magazine #214)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
457
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18