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BGG랭킹
BGG전체 : 16105
WARGAMES : 2888
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.33 / 5
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디자이너
John Prados, Lembit Tohver
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아티스트
Mark Mahaffey
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인원
게임 소개
브래들리의 D-Day는 캠페인 스터디 시리즈의 세 번째 게임입니다. 1944년 6월 6일부터 7일까지 노르망디 침공의 첫 이틀 동안의 미국 섹터에서의 전투를 2인조 전술/작전 시뮬레이션한 것이다. 이 게임은 노르망디 상륙작전의 우측 측면을 따라 미국의 노력을 살펴본다. 유타는 비교적 쉬워 보였지만, 오마하 해변에는 독일군이 역사상 가장 큰 해상 침공을 탈선하는데 가장 근접한 곳이기도 했다. 두 해변 뒤로는 유명한 공수부대 2개 사단이 시골 곳곳에 흩어져 있었고, 임무를 완수하기 위해 2개 사단과 20개 사단이 싸웠다. 그것을 &ldquo라고 불러라.가장 긴 이틀,” 왜냐하면 그 기간이 게임에서 다뤄지는 기간이기 때문입니다. 48시간 동안 미국 역사상 가장 중요한 사건들이었어
특수능력을 가진 기술자, DD탱크, 낙하산, 글라이더 착륙, 심지어 철도 해안포까지 핵심부대가 모두 이곳에 있다. 이 게임의 정의 기능 중 하나는 유닛 배치이다: 유닛은 다음 두 가지 모드 중 하나로 배치될 수 있다: 무브먼트 모드는 가장 큰 움직임을 가능케 하지만 가장 약한 전투(이러한 부대가 싸울 수 있다고는 할 수 없음)와 가장 강력한 전투 능력(대부분의 부대가 움직일 수 있음)을 가능케 하는 전투 모드이다.
"Bradley’의 D-Day"는 흥미로운 규모, 적당한 수준의 복잡성, 쉬운 플레이를 제공하여 이 게임을 오버로드 컬렉션에 추가할 수 있으며 아직 이 캠페인에 집중하지 않은 사용자를 위한 좋은 첫 번째 시작입니다.
게임 규모:
턴: 낮 2시간 또는 4시간 또는 야간
육각 800m
단위: 회사/배털리온
게임 장비
22" x 34" 풀 컬러 맵 1개
카운터 시트 2개(320 1/2" 카운터)
20페이지짜리 규칙서 1권
단일 지형 효과 차트
주사위 없음(게임 소유자는 6면 주사위 2개를 제공해야 함)
특수능력을 가진 기술자, DD탱크, 낙하산, 글라이더 착륙, 심지어 철도 해안포까지 핵심부대가 모두 이곳에 있다. 이 게임의 정의 기능 중 하나는 유닛 배치이다: 유닛은 다음 두 가지 모드 중 하나로 배치될 수 있다: 무브먼트 모드는 가장 큰 움직임을 가능케 하지만 가장 약한 전투(이러한 부대가 싸울 수 있다고는 할 수 없음)와 가장 강력한 전투 능력(대부분의 부대가 움직일 수 있음)을 가능케 하는 전투 모드이다.
"Bradley’의 D-Day"는 흥미로운 규모, 적당한 수준의 복잡성, 쉬운 플레이를 제공하여 이 게임을 오버로드 컬렉션에 추가할 수 있으며 아직 이 캠페인에 집중하지 않은 사용자를 위한 좋은 첫 번째 시작입니다.
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턴: 낮 2시간 또는 4시간 또는 야간
육각 800m
단위: 회사/배털리온
게임 장비
22" x 34" 풀 컬러 맵 1개
카운터 시트 2개(320 1/2" 카운터)
20페이지짜리 규칙서 1권
단일 지형 효과 차트
주사위 없음(게임 소유자는 6면 주사위 2개를 제공해야 함)
Bradley’s D-Day, is the third game in the Campaign Study Series. It is a two-player tactical/operational simulation of the combat action on the American Sector during the first two days of the Normandy invasion, 6-7 June 1944. The game looks at the American efforts all along the right flank of the Normandy landings. While Utah seemed relatively easy, it was there, at Omaha Beach, where the Germans came closest to derailing the greatest sea-borne invasion of all time. Behind both beaches, two famous airborne divisions were scattered all over the countryside, and fought by twos and twenties to accomplish a semblance of their missions. Call it the “Longest Two Days,” because that is the time-period covered in the game. Forty-eight hours of some of the most critical action in American history.
The key units are all here, including engineers with special abilities, DD-tanks, parachute and glider landings, and even railroad coastal artillery. One defining feature of the game is unit deployment; a unit can be deployed in one of two modes: Movement Mode allows for the greatest movement but the weakest combat (which is not to say those units can’t fight) and Combat Mode, which allows the strongest fighting abilities (but still some movement for most units).
"Bradley’s D-Day" offers an intriguing scale, a moderate level of complexity, and an ease of play that will make this game either a fine addition to your Overlord collection, or a good first start for those who have not already focused on this campaign.
Game Scale:
Turn: 2 hours of daylight or 4 hours or nightime
Hex 800 meters
Units: Company/Battalion
Game Equipment
One 22" x 34" full color map
Two counter sheets (320 1/2" counters)
One 20 page rule book
One Terrain Effects Chart
No dice (game owners need to supply two six-sided die)
The key units are all here, including engineers with special abilities, DD-tanks, parachute and glider landings, and even railroad coastal artillery. One defining feature of the game is unit deployment; a unit can be deployed in one of two modes: Movement Mode allows for the greatest movement but the weakest combat (which is not to say those units can’t fight) and Combat Mode, which allows the strongest fighting abilities (but still some movement for most units).
"Bradley’s D-Day" offers an intriguing scale, a moderate level of complexity, and an ease of play that will make this game either a fine addition to your Overlord collection, or a good first start for those who have not already focused on this campaign.
Game Scale:
Turn: 2 hours of daylight or 4 hours or nightime
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Units: Company/Battalion
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