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BGG랭킹
BGG전체 : 24126
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-3 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.25 / 5
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디자이너
Richard Ulrich, Nils Ulrich
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아티스트
-
인원
게임 소개
언뜻 보면 Top & Down은 레이스 게임으로 보이지만 실제로는 트랙의 위로 피스를 이동하면서 가장 많은 포인트를 모으는 플레이어가 승자가 됩니다.
각 턴마다, 플레이어는 주사위를 굴려 트랙에서 자신의 피스 중 하나를 정확히 그 숫자의 공간으로 이동시킨다; 만약 자신의 피스든 상대의 피스 중 하나라도 이 선택된 피스 위에 놓이면, 그 피스 또한 이동된다. 만약 이동된 조각(또는 조각 더미)이 점유된 공간에 착륙한다면, 그것은 그곳에 위치한 모든 조각을 덮는다.
첫 번째 색이 트랙에 4개가 있는 채점 관문 &NDASH로 이동할 때마다 모든 타워가 채점된다. 만약 여러 색깔의 탑이 트랙의 높은 부분에 있다면, 탑을 소유한 플레이어는 스택의 피스 수만큼 점수를 얻고, 탑이런 탑이 그라운드에 있다면, 그 대신에 바텀 피스의 소유자가 점수를 얻는다. 각 턴마다, 플레이어는 자신의 말 중 하나를 스택의 위나 아래로 이동시키기 위해 포인트를 사용할 수 있다.
게임은 트랙의 끝에 있는 득점 구역에 3개의 피스가 들어가면 종료되며, 2-4점을 획득하여 가장 많은 포인트를 획득한 사람이 승리한다.
각 턴마다, 플레이어는 주사위를 굴려 트랙에서 자신의 피스 중 하나를 정확히 그 숫자의 공간으로 이동시킨다; 만약 자신의 피스든 상대의 피스 중 하나라도 이 선택된 피스 위에 놓이면, 그 피스 또한 이동된다. 만약 이동된 조각(또는 조각 더미)이 점유된 공간에 착륙한다면, 그것은 그곳에 위치한 모든 조각을 덮는다.
첫 번째 색이 트랙에 4개가 있는 채점 관문 &NDASH로 이동할 때마다 모든 타워가 채점된다. 만약 여러 색깔의 탑이 트랙의 높은 부분에 있다면, 탑을 소유한 플레이어는 스택의 피스 수만큼 점수를 얻고, 탑이런 탑이 그라운드에 있다면, 그 대신에 바텀 피스의 소유자가 점수를 얻는다. 각 턴마다, 플레이어는 자신의 말 중 하나를 스택의 위나 아래로 이동시키기 위해 포인트를 사용할 수 있다.
게임은 트랙의 끝에 있는 득점 구역에 3개의 피스가 들어가면 종료되며, 2-4점을 획득하여 가장 많은 포인트를 획득한 사람이 승리한다.
At first glance Top & Down appears to be a race game, but the winner will actually be the player who collects the most points while moving pieces over the raised and lowered sections of track.
Each turn, a player rolls a die and moves one of his pieces forward on the track exactly that number of spaces; if any pieces rest on top of this chosen piece, whether his or an opponent's, those pieces are moved as well. If the moved piece (or stack of pieces) would land on an occupied space, it covers any pieces located there.
Whenever the first piece of a color is moved over a scoring gate – of which there are four on the track – all towers are scored. If a multi-colored tower is on a raised section of the track, the player who owns the top piece earns as many points as the number of pieces in the stack; if such a tower is on the ground, the owner of the bottom piece scores points instead. Each turn before moving, a player can spend a point to move one of his pieces to the top or bottom of a stack.
The game ends once three pieces enter the scoring area at the end of the track – earning 2-4 points in the proces – and whoever has collected the most points wins.
Each turn, a player rolls a die and moves one of his pieces forward on the track exactly that number of spaces; if any pieces rest on top of this chosen piece, whether his or an opponent's, those pieces are moved as well. If the moved piece (or stack of pieces) would land on an occupied space, it covers any pieces located there.
Whenever the first piece of a color is moved over a scoring gate – of which there are four on the track – all towers are scored. If a multi-colored tower is on a raised section of the track, the player who owns the top piece earns as many points as the number of pieces in the stack; if such a tower is on the ground, the owner of the bottom piece scores points instead. Each turn before moving, a player can spend a point to move one of his pieces to the top or bottom of a stack.
The game ends once three pieces enter the scoring area at the end of the track – earning 2-4 points in the proces – and whoever has collected the most points wins.
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