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BGG랭킹
BGG전체 : 24467
CHILDRENSGAMES : 641
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
7+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Cephas Howard, Reiner Knizia, Jesper C. Nielsen
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아티스트
-
인원
게임 소개
람세스 피라미드는 2009년에 레고 게임 라인을 출시한 타이틀들 중 하나였고 디자이너 라이너 니지아는 이 게임에 연루되어 언론에 대서특필되었다.
람세스 리턴에서, 니지아와 다른 디자이너들은, 음, 게임을 이기기 위해 이제 세 가지 다른 황금 보물들을 잡으려고 노력하면서, 첫 번째 게임의 설정으로 돌아간다. 게임 셋업 동안, 6개의 다른 색깔의 크리스털이 보드에 놓인 6개의 사원 아래에 숨겨진다. 게임 보드에는 추가로 8개의 크리스털이 배치되어 있으며, 각 코너에 한 종류씩 총 4종의 황금 보물도 전시되어 있다. 차례에 따라 플레이어는 주사위를 굴려 두 개의 결과 중 하나를 얻는다.
만약 주사위가 하나 또는 두 가지 색을 보여주고 플레이어가 이 색상들 중 하나와 일치하는 크리스탈을 가지고 있다면, 그녀는 보드에서 두 칸까지 움직일 수 있습니다. 만약 그녀에게 맞는 수정이 없다면, 그녀는 성전을 집어들고 몰래 안을 들여다본다. 성전 안의 수정이 일치하면, 그녀는 그것을 드러내고, 자신의 형상을 두 칸으로 옮긴 다음, 아마도 새로운 장소에 다시 신전을 놓고, 만약 수정이 일치하지 않으면, 그녀는 신전을 교체하고 움직이지 않는다.
만약 주사위가 미라를 보여주면 플레이어는 자신의 토큰을 세 칸까지 옮기고 미라를 보드 바깥 가장자리에 세 칸씩 움직인다. 미이라에게 잡힌 플레이어는 금으로 된 보물(또는 보물이 없으면 크리스탈)을 그 공간에 남겨두고 출발한다. 미라와 토큰 이동은 두 가지 순서로 할 수 있습니다.
당신이 가지고 있지 않은 수정이나 황금 보물에 착륙하면 당신은 그것을 요구할 수 있습니다. 크리스탈을 모으는 것은 당신이 더 지속적으로 움직일 수 있도록 도와주며, 보물을 모으는 것이 당신이 게임에서 이기는 방법입니다. 이 규칙에는 미라의 움직임과 결정력에 대한 몇 가지 변형이 포함되어 있다.
람세스 리턴에서, 니지아와 다른 디자이너들은, 음, 게임을 이기기 위해 이제 세 가지 다른 황금 보물들을 잡으려고 노력하면서, 첫 번째 게임의 설정으로 돌아간다. 게임 셋업 동안, 6개의 다른 색깔의 크리스털이 보드에 놓인 6개의 사원 아래에 숨겨진다. 게임 보드에는 추가로 8개의 크리스털이 배치되어 있으며, 각 코너에 한 종류씩 총 4종의 황금 보물도 전시되어 있다. 차례에 따라 플레이어는 주사위를 굴려 두 개의 결과 중 하나를 얻는다.
만약 주사위가 하나 또는 두 가지 색을 보여주고 플레이어가 이 색상들 중 하나와 일치하는 크리스탈을 가지고 있다면, 그녀는 보드에서 두 칸까지 움직일 수 있습니다. 만약 그녀에게 맞는 수정이 없다면, 그녀는 성전을 집어들고 몰래 안을 들여다본다. 성전 안의 수정이 일치하면, 그녀는 그것을 드러내고, 자신의 형상을 두 칸으로 옮긴 다음, 아마도 새로운 장소에 다시 신전을 놓고, 만약 수정이 일치하지 않으면, 그녀는 신전을 교체하고 움직이지 않는다.
만약 주사위가 미라를 보여주면 플레이어는 자신의 토큰을 세 칸까지 옮기고 미라를 보드 바깥 가장자리에 세 칸씩 움직인다. 미이라에게 잡힌 플레이어는 금으로 된 보물(또는 보물이 없으면 크리스탈)을 그 공간에 남겨두고 출발한다. 미라와 토큰 이동은 두 가지 순서로 할 수 있습니다.
당신이 가지고 있지 않은 수정이나 황금 보물에 착륙하면 당신은 그것을 요구할 수 있습니다. 크리스탈을 모으는 것은 당신이 더 지속적으로 움직일 수 있도록 도와주며, 보물을 모으는 것이 당신이 게임에서 이기는 방법입니다. 이 규칙에는 미라의 움직임과 결정력에 대한 몇 가지 변형이 포함되어 있다.
Ramses Pyramid was one of the titles that launched the LEGO games line in 2009, and designer Reiner Knizia was played up in the press due to his involvement with the game.
In Ramses Return, Knizia and other designers, um, return to the setting of the first game, with players now trying to capture three different golden treasures to win the game. During the game set-up, six differently-colored crystals are hidden underneath six temples placed on the board. An additional eight crystals are laid out on the game board, with four types of golden treasures on display as well, one type in each corner. On a turn, the player rolls the die and gets one of two results:
• If the die shows one or two colors and the player has a crystal matching one of these colors, then she can move up to two spaces on the board. If she lacks a matching crystal, she picks up a temple and secretly looks inside: if the crystal inside the temple matches, she reveals it, moves her figure up to two spaces, then sets the temple down again, possibly in a new location; if the crystal doesn't match, she replaces the temple and doesn't move.
• If the die shows a mummy, the player moves her token up to three spaces and moves the mummy three spaces around the outer edge of the board. Any player caught by the mummy leaves a golden treasure (or a crystal if no treasure is held) in that space, then returns to start. The mummy and token movement can be done in either order.
Land on a crystal or golden treasure that you don't have, and you can claim it. Collecting crystals helps you move more consistently, and collecting treasures is how you win the game. The rules include a few variants for mummy movement and crystal power.
In Ramses Return, Knizia and other designers, um, return to the setting of the first game, with players now trying to capture three different golden treasures to win the game. During the game set-up, six differently-colored crystals are hidden underneath six temples placed on the board. An additional eight crystals are laid out on the game board, with four types of golden treasures on display as well, one type in each corner. On a turn, the player rolls the die and gets one of two results:
• If the die shows one or two colors and the player has a crystal matching one of these colors, then she can move up to two spaces on the board. If she lacks a matching crystal, she picks up a temple and secretly looks inside: if the crystal inside the temple matches, she reveals it, moves her figure up to two spaces, then sets the temple down again, possibly in a new location; if the crystal doesn't match, she replaces the temple and doesn't move.
• If the die shows a mummy, the player moves her token up to three spaces and moves the mummy three spaces around the outer edge of the board. Any player caught by the mummy leaves a golden treasure (or a crystal if no treasure is held) in that space, then returns to start. The mummy and token movement can be done in either order.
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