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BGG랭킹
BGG전체 : 5180
WARGAMES : 470
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
3000-3000 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
4.42 / 5
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디자이너
John Astell, Paul Richard "Rich" Banner, Frank Chadwick
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아티스트
Paul Richard "Rich" Banner, Rodger B. MacGowan
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인원
게임 소개
동방의 불은 1941년 6월 바르바로사 침공이 시작된 때부터 1942년 3월 소련의 겨울 반격까지 소련 내 전쟁을 망라한다. 두 명의 플레이어가 필요한데, 한 명은 독일군과 독일군(루마니아군, 핀란드군 등)을 지휘하고 다른 한 명은 다양한 소련군을 지휘한다: 정규군, 민병대, 근위대. 게임의 크기는 팀 플레이에 매우 적합하게 만든다: 각 팀은 두세 명의 선수로 구성된 팀이 쉽게 경기를 할 수 있다.
동방의 6개의 다색 지도가 바르샤바에서 스탈린그라드, 무르만스크에서 세바스토폴까지 뻗어있다. 지형을 자세히 분석해 보면 하천·숲·산간 등 2종류, 도시 4종류 등 20여종이 넘는다.
2500개 이상의 카운터가 각각 역사적인 명칭으로 표시되어 있으며, 이는 동부 전선에서 발행된 것 중 가장 정확하고 상세한 전투 순서이다. 계산대는 사단, 독립 여단, 연대, 대대를 나타낸다. 부대는 기갑, 보병, 포병부터 소련 근위대, NKVD, 카튜샤스, 독일 플램팬저와 철도포병, 핀란드 스키부대까지 종류별로 매우 다르다. I-15 복엽기부터 Me-109F, Ju 87 스투카스와 Il-2 Sturmoviks, Pe-8 장거리 폭격기에 이르기까지 다양한 기종이 있다. 소련의 발트해와 흑해 함대도 대표적이다.
이 규칙에는 광범위한 갑옷과 대전차 효과, 그리고 돌격 기술자부터 낙하산 부대원까지 많은 다른 종류의 부대를 위한 특수 기능이 포함된다. 모든 전투 병력은 각자의 능력과 한계를 가지고 있으며, 플레이어는 승리를 얻기 위해 그것들을 모두 사용해야 한다. 공기 시스템은 매우 상세합니다 - 거의 그 자체로 게임입니다. 물류 규칙은 독일 철도와 소련 철도의 서로 다른 게이지를 다루며 공급선을 트럭에 의해 일시적으로 연장할 수 있게 한다. 고립된 부대는 점차 전투 아빌리아를 잃고 무너지지만, 도시와 요새에 포위된 부대는 더 오래 살아남는다. 다른 중요한 규칙은 날씨 영향, 북극 전선의 독특한 특성, 포격 지원의 필요성, 독일의 기습 공격, 소련 기계화 부대의 교리적 한계 등을 다룬다.
동양에서의 화재는 양쪽 모두에게 매우 도전적이다. 독일군 기갑창은 전선을 거의 마음대로 돌파할 수 있지만, 곧 보급선, 보병, 공중 지원을 능가할 것이다. 모스크바까지 긴 길을 여행하기 위해서는 신중한 플레이와 모든 무기의 최적 사용이 필요하다. 소련은 주요 도시의 최종 방어를 위해 군대를 보존해야 할 필요성에 직면했고, 독일군은 이를 저지하기 위해 신중하게 선택된 국지적 반격을 감행했다.
게임 구성 요소:
6개의 21" x 27" 지도(1B, 2A, 3B, 4A, 5B, 6A)
2500개 이상의 다이컷 카운터(Europa 1A, 2A, 3A, 4A, 5A, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42)
완전한 규칙 집합
전체 차트 세트
투 주사위
(소스: 상자의 뒷면 및 사용자 설명)
동방의 6개의 다색 지도가 바르샤바에서 스탈린그라드, 무르만스크에서 세바스토폴까지 뻗어있다. 지형을 자세히 분석해 보면 하천·숲·산간 등 2종류, 도시 4종류 등 20여종이 넘는다.
2500개 이상의 카운터가 각각 역사적인 명칭으로 표시되어 있으며, 이는 동부 전선에서 발행된 것 중 가장 정확하고 상세한 전투 순서이다. 계산대는 사단, 독립 여단, 연대, 대대를 나타낸다. 부대는 기갑, 보병, 포병부터 소련 근위대, NKVD, 카튜샤스, 독일 플램팬저와 철도포병, 핀란드 스키부대까지 종류별로 매우 다르다. I-15 복엽기부터 Me-109F, Ju 87 스투카스와 Il-2 Sturmoviks, Pe-8 장거리 폭격기에 이르기까지 다양한 기종이 있다. 소련의 발트해와 흑해 함대도 대표적이다.
이 규칙에는 광범위한 갑옷과 대전차 효과, 그리고 돌격 기술자부터 낙하산 부대원까지 많은 다른 종류의 부대를 위한 특수 기능이 포함된다. 모든 전투 병력은 각자의 능력과 한계를 가지고 있으며, 플레이어는 승리를 얻기 위해 그것들을 모두 사용해야 한다. 공기 시스템은 매우 상세합니다 - 거의 그 자체로 게임입니다. 물류 규칙은 독일 철도와 소련 철도의 서로 다른 게이지를 다루며 공급선을 트럭에 의해 일시적으로 연장할 수 있게 한다. 고립된 부대는 점차 전투 아빌리아를 잃고 무너지지만, 도시와 요새에 포위된 부대는 더 오래 살아남는다. 다른 중요한 규칙은 날씨 영향, 북극 전선의 독특한 특성, 포격 지원의 필요성, 독일의 기습 공격, 소련 기계화 부대의 교리적 한계 등을 다룬다.
동양에서의 화재는 양쪽 모두에게 매우 도전적이다. 독일군 기갑창은 전선을 거의 마음대로 돌파할 수 있지만, 곧 보급선, 보병, 공중 지원을 능가할 것이다. 모스크바까지 긴 길을 여행하기 위해서는 신중한 플레이와 모든 무기의 최적 사용이 필요하다. 소련은 주요 도시의 최종 방어를 위해 군대를 보존해야 할 필요성에 직면했고, 독일군은 이를 저지하기 위해 신중하게 선택된 국지적 반격을 감행했다.
게임 구성 요소:
6개의 21" x 27" 지도(1B, 2A, 3B, 4A, 5B, 6A)
2500개 이상의 다이컷 카운터(Europa 1A, 2A, 3A, 4A, 5A, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42)
완전한 규칙 집합
전체 차트 세트
투 주사위
(소스: 상자의 뒷면 및 사용자 설명)
Fire in the East covers the war in the Soviet Union from the start of the Barbarossa invasion in June 1941 through the end of the Soviet winter counteroffensive in March 1942. It requires two players, with one player controlling the German and German-allied (Rumanian, Finnish, etc.) forces and the other controlling the various Soviet forces: regular troops, militia divisions,and Guards formations. The size of the game makes it well suited to team play: each side can easily be played by a team of two or three players.
Fire in the East's 6 multi-color maps stretch from Warsaw to Stalingrad, from Murmansk to Sevastopol. Terrain is analyzed in detail, with over 20 different types, including two types of rivers, forests, and mountains and four types of cities.
There are over 2500 counters each marked with its historical designation - the most accurate and detailed order of battle ever published for the Eastern Front. The counters represent divisions, and independent brigades, regiments, and battalions. Units are highly differentiated by type, from armor, infantry, and artillery to Soviet Guards, NKVD, and katyushas, German flammpanzers and railroad artillery, and Finnish ski troops. Air units vary from outmoded I-15 biplane fighters to the Me-109F, from Ju 87 Stukas and Il-2 Sturmoviks to Pe-8 long-range bombers. The capital ships of the Soviet Baltic and Black Sea fleets are also represented.
The rules include extensive armor and antitank effects, plus special capabilities for many other unit types, from assault engineers to paratroopers. Every combat arm has its own abilities and limitations, and the players must use them all to achieve victory. The air system is very detailed - almost a game in itself. Logistics rules cover the different gauges of German and Soviet rails and allow supply lines to be extended temporarily by trucks. Isolated units gradually lose their combat abiliites and then collapse, but those besieged in cities and fortresses survive longer. Other important rules cover weather effects, the unique nature of the Arctic front, the need for artillery support, the German surprise attack, doctrinal limits of Soviet mechanized units, and more.
Fire in the East is extremely challenging to both sides. German panzer spearheads can break through the front almost at will, but soon will find themselves outrunning their supply lines, infantry, and air support. Careful play and the optimum use of all arms are needed to travel the long road to Moscow. The Soviets are faced with the need to preserve their army for the final defense of major cities while delaying the German advance to make that defense possible by determined resistance and carefully chosen local counterattacks.
Game Components:
six 21" x 27" maps (1B, 2A, 3B, 4A, 5B, 6A)
over 2500 die-cut counters (Europa 1A, 2A, 3A, 4A, 5A, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42)
a complete set of rules
a complete set of charts
two dice
(source: back of the box and user's description)
Fire in the East's 6 multi-color maps stretch from Warsaw to Stalingrad, from Murmansk to Sevastopol. Terrain is analyzed in detail, with over 20 different types, including two types of rivers, forests, and mountains and four types of cities.
There are over 2500 counters each marked with its historical designation - the most accurate and detailed order of battle ever published for the Eastern Front. The counters represent divisions, and independent brigades, regiments, and battalions. Units are highly differentiated by type, from armor, infantry, and artillery to Soviet Guards, NKVD, and katyushas, German flammpanzers and railroad artillery, and Finnish ski troops. Air units vary from outmoded I-15 biplane fighters to the Me-109F, from Ju 87 Stukas and Il-2 Sturmoviks to Pe-8 long-range bombers. The capital ships of the Soviet Baltic and Black Sea fleets are also represented.
The rules include extensive armor and antitank effects, plus special capabilities for many other unit types, from assault engineers to paratroopers. Every combat arm has its own abilities and limitations, and the players must use them all to achieve victory. The air system is very detailed - almost a game in itself. Logistics rules cover the different gauges of German and Soviet rails and allow supply lines to be extended temporarily by trucks. Isolated units gradually lose their combat abiliites and then collapse, but those besieged in cities and fortresses survive longer. Other important rules cover weather effects, the unique nature of the Arctic front, the need for artillery support, the German surprise attack, doctrinal limits of Soviet mechanized units, and more.
Fire in the East is extremely challenging to both sides. German panzer spearheads can break through the front almost at will, but soon will find themselves outrunning their supply lines, infantry, and air support. Careful play and the optimum use of all arms are needed to travel the long road to Moscow. The Soviets are faced with the need to preserve their army for the final defense of major cities while delaying the German advance to make that defense possible by determined resistance and carefully chosen local counterattacks.
Game Components:
six 21" x 27" maps (1B, 2A, 3B, 4A, 5B, 6A)
over 2500 die-cut counters (Europa 1A, 2A, 3A, 4A, 5A, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42)
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