-
BGG랭킹
BGG전체 : 17396
WARGAMES : 3232
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
300-300 분
-
연령
0+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.13 / 5
-
디자이너
Jack Radey
-
아티스트
Joe Youst
-
인원
게임 소개
보로디노 41(Borodino '41: Battle for Moscow Highway, 1941년 10월 11일-18일)은 1941년 10월 11일부터 18일까지 보로디노에서 벌어진 모스크바 고속도로의 전투이다. SS 다스 라이히와 제10기갑사단은 소련 서부 예비 전선군의 외곽 포위선에서 떨어져 도로코바로 향하라는 명령을 받았다. 모스크바까지 반쯤 갈 수 있을 거야 저항은 크지 않을 것으로 예상되었다. 하지만 이미 그들을 저지하기 위해 돌진하는 것은 스타브카가 긁어모을 수 있는 모든 힘이었다. 독일군의 진격 속도를 늦추기 위해 몇몇 전차 여단이 모스크바에서 출격했다. 사관학교 생도들은 다가오는 기갑에 몸을 던지기 위해 행진했고, 멀리 시베리아 전역에서는 기차들이 전속력으로 돌진했고, 다른 모든 차량들은 스타프카의 에이스 카드인 블라디보스토크에서 온 베테랑 제32소총사단을 들고 길을 잃었다. 진흙만이 모스크바를 철의 손아귀로부터 지켜냈다는 독일의 잇따른 주장에도 불구하고 바르샤바에서 모스크바로 가는 전천후 도로를 위한 싸움을 조사해보니 실제로 무슨 일이 일어났는지 더 명확하게 알 수 있다. 소련군 최고의 소총 사단을 마주하고 있는 두 개의 독일군 사단이 충돌합니다. 만약 당신이 다른 워게임에서의 경험을 가지고 있다면, 당신은 보로디노에 있는 독일인들처럼 놀랄만한 경험을 할 것이다.
보로디노 '41'은 수상작인 흑해흑사병 게임 시스템을 기반으로 매일 3, 4회 회전하는 육각당 800m(1.5마일)의 지도 축척을 사용하며 보병대대와 전차, 중대(배터리)별로 대전차포를 사용한다.
유닛들은 대부분 포그를 재현하기 위해 아래를 향하고 더미와 함께 플레이된다. 전투에는 화력과 돌격이 수반되며, 이는 군대의 사기, 지형 효과, 갑옷 지원, 공병 및 기타 다양한 전문 부대의 영향을 받는다.
양측의 최고 병력과 소련 예비 보병, 그리고 Pzkpfw III와 IV, BT-7, T-26, T-34, KV-1, 수륙양용 T-38, 심지어 엔진이 없는 T-28 Co까지 전차가 포함되어 있다.
이 게임은 흑해 흑사병 시스템의 업데이트 버전을 사용하며 크롬은 비교적 적고 흥미도는 높다. 충동 기반 게임 시스템은 두 선수 모두 적극적으로 참여하도록 한다. 국지적인 주도권 스윙은 흔하며, 이 상황은 비록 그가 작전 수비에 있지만 소련 선수에게 많은 역습 옵션을 제공한다.
게임 규모:
턴: 임펄스 = 하루 4~5시간, 5~6회 임펄스
헥스: 880야드/804m
부대: 중대 대 연대
게임 인벤토리:
22 x 34" 전체 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(280 1/2&인용 카운터)
22페이지 분량의 Borodino '41 규칙 책자
플레이어 지원 카드 5개
10면 주사위 2개
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 2-20시간
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 보통
보로디노 '41'은 수상작인 흑해흑사병 게임 시스템을 기반으로 매일 3, 4회 회전하는 육각당 800m(1.5마일)의 지도 축척을 사용하며 보병대대와 전차, 중대(배터리)별로 대전차포를 사용한다.
유닛들은 대부분 포그를 재현하기 위해 아래를 향하고 더미와 함께 플레이된다. 전투에는 화력과 돌격이 수반되며, 이는 군대의 사기, 지형 효과, 갑옷 지원, 공병 및 기타 다양한 전문 부대의 영향을 받는다.
양측의 최고 병력과 소련 예비 보병, 그리고 Pzkpfw III와 IV, BT-7, T-26, T-34, KV-1, 수륙양용 T-38, 심지어 엔진이 없는 T-28 Co까지 전차가 포함되어 있다.
이 게임은 흑해 흑사병 시스템의 업데이트 버전을 사용하며 크롬은 비교적 적고 흥미도는 높다. 충동 기반 게임 시스템은 두 선수 모두 적극적으로 참여하도록 한다. 국지적인 주도권 스윙은 흔하며, 이 상황은 비록 그가 작전 수비에 있지만 소련 선수에게 많은 역습 옵션을 제공한다.
게임 규모:
턴: 임펄스 = 하루 4~5시간, 5~6회 임펄스
헥스: 880야드/804m
부대: 중대 대 연대
게임 인벤토리:
22 x 34" 전체 컬러 지도 시트 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 1개(280 1/2&인용 카운터)
22페이지 분량의 Borodino '41 규칙 책자
플레이어 지원 카드 5개
10면 주사위 2개
플레이어: 1명 이상
게임 시간: 2-20시간
복잡성: 중간
카드놀이 적합성: 보통
Borodino '41: Battle for the Moscow Highway October 11-18, 1941, is a simulation game depicting the little known but crucial battle for the Moscow Highway that took place near and on the old Napoleonic battlefield of Borodino, October 11-18, 1941. The motorized division SS Das Reich and the 10th Panzer Division were ordered to detach themselves from the outer encirclement line around the forces of the Soviet Western Reserve Fronts and head for Dorochova. That would halfway to Moscow. Resistance was not expected to be significant. But already rushing in to block them were all the forces that Stavka could scrape together. Several tank brigades rolled out of Moscow to slow the German advance. Cadet schools marched off to throw themselves in the way of the oncoming panzers while from far across Siberia, trains rushed at full steam, all other traffic shunted out of their way, bearing Stavka's ace card, the veteran 32nd Rifle Division from Vladivostok. Despite subsequent German claims that only mud preserved Moscow from their iron clutches, an examination of the fight for the one all-weather road from Warsaw to Moscow shows a much clearer picture of what really happened. Here is a clash of titans, two crack German divisions facing one of the best rifle divisions in the Soviet Army. If your experience from other wargames would lead you to believe tat the panzers will romp, you, like the Germans at Borodino, are in for a big eye-opening experience.
Based on the award winning Black Sea Black Death game system, Borodino '41 uses a map scale of 800 meters (one half mile) per hex, three or four impulses per daily turn, with infantry battalions and tanks and anti-tank guns by company (battery).
The units are played mostly face down, with dummies, to recreate the Fog of War. Combat involves fire, and assault, which are influenced by troop morale, terrain effects, armor support, engineers, and various other specialized units.
Included are some of the best troops of both sides, as well as Soviet reserve infantry, and tanks ranging from Pzkpfw IIIs and IVs, BT-7s, T-26s, T-34s, a few KV-1s, amphibious T-38s-even a T-28 Co without engines!
The game uses an updated version of the Black Sea Black Death system, with relatively little chrome and a high level of excitement. The impulse based game system keeps both players actively involved. Localized swings in initiative are common, and the situation presents many counterattack options for the Soviet player, even though he is on the operational defensive.
Game Scale:
Turn: Impulses = 4-5 hours, 5-6 impulses per day
Hex: 880 yards / 804 meters
Units: Company to Regiment
Game Inventory:
One 22 x 34" full-color mapsheet
One dual-side printed countersheet (280 1/2" counters)
One 22-page Borodino '41 rules booklet
Five Player Aid cards
Two 10-sided dice
Players: 1 or more
Playing Time: 2-20 hours
Complexity: Medium
Solitaire Suitability: Moderate
Based on the award winning Black Sea Black Death game system, Borodino '41 uses a map scale of 800 meters (one half mile) per hex, three or four impulses per daily turn, with infantry battalions and tanks and anti-tank guns by company (battery).
The units are played mostly face down, with dummies, to recreate the Fog of War. Combat involves fire, and assault, which are influenced by troop morale, terrain effects, armor support, engineers, and various other specialized units.
Included are some of the best troops of both sides, as well as Soviet reserve infantry, and tanks ranging from Pzkpfw IIIs and IVs, BT-7s, T-26s, T-34s, a few KV-1s, amphibious T-38s-even a T-28 Co without engines!
The game uses an updated version of the Black Sea Black Death system, with relatively little chrome and a high level of excitement. The impulse based game system keeps both players actively involved. Localized swings in initiative are common, and the situation presents many counterattack options for the Soviet player, even though he is on the operational defensive.
Game Scale:
Turn: Impulses = 4-5 hours, 5-6 impulses per day
Hex: 880 yards / 804 meters
Units: Company to Regiment
Game Inventory:
One 22 x 34" full-color mapsheet
One dual-side printed countersheet (280 1/2" counters)
One 22-page Borodino '41 rules booklet
Five Player Aid cards
Two 10-sided dice
Players: 1 or more
Playing Time: 2-20 hours
Complexity: Medium
Solitaire Suitability: Moderate
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18