-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Jack Neal
-
아티스트
Jack Neal
-
인원
게임 소개
클리블랜드의 초기 노면전차 노선 개발에 참여함으로써 여러분의 운과 적수를 밀어붙이세요. 플레이어는 포트폴리오를 개선하거나 철도를 확장하거나 새로운 열차를 이용하거나 배당을 강요하기 위해 주사위를 굴린다. 4개 철도 중 3개 철도가 정육면체를 다 쓸 때까지 플레이는 계속된다. 가장 많은 현금이 승리한다.
이 게임은 접근하기 쉽고 빠른 기차 게임으로, 많은 윈섬 게임과 비슷합니다. 그것은 트랙을 위해 큐브를 사용합니다. 시카고 익스프레스와 비슷한 방식으로 주식을 사용한다. 지급과 배당은 독일 철도와 비슷한 방식으로 촉발된다. 이 게임의 독특한 반전은 각 회사에 대한 보물이 없다는 것이다. 즉, 플레이어가 지분을 가지고 있는 어떤 회사든 주사위가 굴려지고, 플레이어가 회사를 대신하여 행동을 취한다. 18XX 열차와 비슷하게 작동하는 열차도 구입하고 회사 가치에 보너스도 추가한다. 주사위는 다시 굴릴 수 있지만 6개의 주사위는 자동으로 제거되며 피코미노처럼 각 롤마다 특정 숫자의 주사위 그룹이 항상 잠겨 있어야 합니다.
그 과정에서 해야 할 선택들이 있습니다. 당신은 많은 투자를 하고 주식을 사들이나요? 당신은 상대편과 강제로 바꿔치기해서 그의 위치를 무너뜨리나요? 배당을 유도하기 위해 다른 철도에 빌트(built)를 만들어 놓으시거나, 상대가 가져가기 위해 갈 때까지 기다리시겠습니까? 당신은 차례대로 상대의 중대를 숲으로 보내나요? 형편없는 롤을 어떻게 관리하세요?
이것은 2011 One Sheet PnP 공모전을 위해 고안되었습니다.
이 게임은 접근하기 쉽고 빠른 기차 게임으로, 많은 윈섬 게임과 비슷합니다. 그것은 트랙을 위해 큐브를 사용합니다. 시카고 익스프레스와 비슷한 방식으로 주식을 사용한다. 지급과 배당은 독일 철도와 비슷한 방식으로 촉발된다. 이 게임의 독특한 반전은 각 회사에 대한 보물이 없다는 것이다. 즉, 플레이어가 지분을 가지고 있는 어떤 회사든 주사위가 굴려지고, 플레이어가 회사를 대신하여 행동을 취한다. 18XX 열차와 비슷하게 작동하는 열차도 구입하고 회사 가치에 보너스도 추가한다. 주사위는 다시 굴릴 수 있지만 6개의 주사위는 자동으로 제거되며 피코미노처럼 각 롤마다 특정 숫자의 주사위 그룹이 항상 잠겨 있어야 합니다.
그 과정에서 해야 할 선택들이 있습니다. 당신은 많은 투자를 하고 주식을 사들이나요? 당신은 상대편과 강제로 바꿔치기해서 그의 위치를 무너뜨리나요? 배당을 유도하기 위해 다른 철도에 빌트(built)를 만들어 놓으시거나, 상대가 가져가기 위해 갈 때까지 기다리시겠습니까? 당신은 차례대로 상대의 중대를 숲으로 보내나요? 형편없는 롤을 어떻게 관리하세요?
이것은 2011 One Sheet PnP 공모전을 위해 고안되었습니다.
Push your luck and your opponent by taking part in developing Cleveland's early streetcar lines. Players roll dice to improve their portfolios, expand their railroads, harness new trains or force dividends. Play continues until three of the four railroads have expended their cubes. The most cash wins.
This game is an approachable, quick train game, similar to a lot of Winsome games. It uses cubes for track. It uses shares in a manner similar to Chicago Express. Payouts and dividend trigger in a manner similar to German Railways. The unique twist in this game is that there are no treasuries for each company - dice are rolled for any company the player has a share of - and actions are performed on behalf of that company by the player. Trains are also purchased which work similar to 18XX trains and also add bonuses to the company value as well. Dice may be rerolled, but 6's are automatically removed and one group of dice for a specific number must always be locked for each roll, like Pickomino.
There are choices to be made along the way - do you invest heavily and buy into shares? Do you force a swap with your opponent to ruin his position? Do you build into another railroad now to trigger a dividend or wait until your opponent goes to take it? Do you take a turn to send your opponent's company into the woods? How do you manage a poor roll?
This was designed for the 2011 One Sheet PnP Contest.
This game is an approachable, quick train game, similar to a lot of Winsome games. It uses cubes for track. It uses shares in a manner similar to Chicago Express. Payouts and dividend trigger in a manner similar to German Railways. The unique twist in this game is that there are no treasuries for each company - dice are rolled for any company the player has a share of - and actions are performed on behalf of that company by the player. Trains are also purchased which work similar to 18XX trains and also add bonuses to the company value as well. Dice may be rerolled, but 6's are automatically removed and one group of dice for a specific number must always be locked for each roll, like Pickomino.
There are choices to be made along the way - do you invest heavily and buy into shares? Do you force a swap with your opponent to ruin his position? Do you build into another railroad now to trigger a dividend or wait until your opponent goes to take it? Do you take a turn to send your opponent's company into the woods? How do you manage a poor roll?
This was designed for the 2011 One Sheet PnP Contest.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
473
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
373
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
337
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18