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BGG랭킹
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5.9MacArthur: The Road to Bataan, Dec 1941 - Jan 1942 (1985) -
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-120 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.13 / 5
-
디자이너
Jack Greene
-
아티스트
Kevin Zucker
-
인원
게임 소개
맥아더: 바탄으로 가는 길은 1941년부터 1942년까지의 겨울 동안의 루손 섬 전투를 포함한다. 기본적으로 이 게임은 사실상 모든 방향에서 공격할 수 있는 적에 대항하여 외부의 상당한 도움의 희망 없이 스스로를 방어해야 하는 큰 섬을 다룬다. 일본군은 다양한 지점에서 섬을 공격할 수 있어 연합군(필리피노와 미국인)이 마닐라의 주요 항구인 마닐라 만과 입구를 통제하는 코레히도르 요새에서 너무 멀리 떨어져 있는 것을 경계하게 된다.
워게이머 매거진 44호에 실렸다.
___________________
"맥아더: 1941년 12월 - 1942년 1월 2판인 The Road to Bataan은 컴퍼스 게임에 의해 페이퍼 워즈 #90 (2018년 여름 잡지 & 게임호)에 게재되었다.
나침반 / 종이 전쟁 #90 웹사이트 (https://www.compassgames.com/paperwars/issue-90-magazine-gam...)의 정보:
종이 전쟁 90호:
"맥아더: 바탄으로 가는 길은 1941년부터 1942년까지의 겨울 동안의 루손 섬 전투를 포함한다. 기본적으로 이 게임은 사실상 모든 방향에서 공격할 수 있는 적에 대항하여 외부의 상당한 도움의 희망 없이 스스로를 방어해야 하는 큰 섬을 다룬다. 일본군은 다양한 지점에서 섬을 공격할 수 있어 연합군(필리피노와 미국인)이 마닐라의 주요 항구인 마닐라 만과 입구를 통제하는 코레히도르 요새에서 너무 멀리 떨어져 있는 것을 경계하게 된다. 이 게임은 원래 워게이머 #44에 등장했으며 잭 그린이 디자인했습니다.
제품 정보:
복잡성: 1-10(높음): 5
카드놀이 적합성: 1-10(높음): 6
시간 척도: 경기당 3일
지도 축척: 16진수당 11km
단위 척도: 사단 및 일부 연대
플레이어: 2
플레이타임: 12시간
워게이머 매거진 44호에 실렸다.
___________________
"맥아더: 1941년 12월 - 1942년 1월 2판인 The Road to Bataan은 컴퍼스 게임에 의해 페이퍼 워즈 #90 (2018년 여름 잡지 & 게임호)에 게재되었다.
나침반 / 종이 전쟁 #90 웹사이트 (https://www.compassgames.com/paperwars/issue-90-magazine-gam...)의 정보:
종이 전쟁 90호:
"맥아더: 바탄으로 가는 길은 1941년부터 1942년까지의 겨울 동안의 루손 섬 전투를 포함한다. 기본적으로 이 게임은 사실상 모든 방향에서 공격할 수 있는 적에 대항하여 외부의 상당한 도움의 희망 없이 스스로를 방어해야 하는 큰 섬을 다룬다. 일본군은 다양한 지점에서 섬을 공격할 수 있어 연합군(필리피노와 미국인)이 마닐라의 주요 항구인 마닐라 만과 입구를 통제하는 코레히도르 요새에서 너무 멀리 떨어져 있는 것을 경계하게 된다. 이 게임은 원래 워게이머 #44에 등장했으며 잭 그린이 디자인했습니다.
제품 정보:
복잡성: 1-10(높음): 5
카드놀이 적합성: 1-10(높음): 6
시간 척도: 경기당 3일
지도 축척: 16진수당 11km
단위 척도: 사단 및 일부 연대
플레이어: 2
플레이타임: 12시간
Macarthur: The Road to Bataan covers the battle of Luzon Island during the winter of 1941-1942. Basically this game deals with a large island that must defend itself without any hope of significant outside help, against an enemy that can strike from virtually any direction. The Japanese can assault the island at many different points, causing the Allies (Filipinos and Americans) to be very wary of being drawn too far from the island's prize, Manila Bay, the main harbor at Manila, and the fortress of Corregidor, that controls the entrance.
Published in The Wargamer Magazine issue 44.
___________________
"MacArthur: The Road to Bataan Dec 1941 - Jan 1942", second edition, was published in Paper Wars #90 (Summer 2018 magazine & game issue), by Compass Games.
Information from the Compass / Paper Wars #90 website (https://www.compassgames.com/paperwars/issue-90-magazine-gam...) :
Paper Wars Issue 90:
"MacArthur: The Road to Bataan covers the battle of Luzon Island during the winter of 1941-1942. Basically this game deals with a large island that must defend itself without any hope of significant outside help, against an enemy that can strike from virtually any direction. The Japanese can assault the island at many different points, causing the Allies (Filipinos and Americans) to be very wary of being drawn too far from the island's prize, Manila Bay, the main harbor at Manila, and the fortress of Corregidor, that controls the entrance. This game originally appeared in Wargamer #44 and is designed by Jack Greene."
Product Information:
Complexity: 1-10 (high): 5
Solitaire Suitability: 1-10 (high): 6
Time Scale: 3 Days per Game Turn
Map Scale: 11 km per hex
Unit Scale: Division and some Regiments
Players: 2
Playtime: 12 hours
Published in The Wargamer Magazine issue 44.
___________________
"MacArthur: The Road to Bataan Dec 1941 - Jan 1942", second edition, was published in Paper Wars #90 (Summer 2018 magazine & game issue), by Compass Games.
Information from the Compass / Paper Wars #90 website (https://www.compassgames.com/paperwars/issue-90-magazine-gam...) :
Paper Wars Issue 90:
"MacArthur: The Road to Bataan covers the battle of Luzon Island during the winter of 1941-1942. Basically this game deals with a large island that must defend itself without any hope of significant outside help, against an enemy that can strike from virtually any direction. The Japanese can assault the island at many different points, causing the Allies (Filipinos and Americans) to be very wary of being drawn too far from the island's prize, Manila Bay, the main harbor at Manila, and the fortress of Corregidor, that controls the entrance. This game originally appeared in Wargamer #44 and is designed by Jack Greene."
Product Information:
Complexity: 1-10 (high): 5
Solitaire Suitability: 1-10 (high): 6
Time Scale: 3 Days per Game Turn
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Unit Scale: Division and some Regiments
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