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BGG전체 : 1202
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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    360-360 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.80 / 5

게임 소개

(GMT 웹 사이트:)

콜롬비아: 나락의 가장자리에 있는 나라

1990년대 콜롬비아는 세계 최후의 마르크스주의 게릴라 군대, 잔인한 마약왕, 우익의 암살단을 조직했으며 국가로서 거의 실패에 가까운 것처럼 보였다. 10년 후, 마르크스주의자들은 그들의 최고 지도자들과 시골의 안식처를 잃었고, 마약상들은 죽거나 감옥에 갇혔으며, 준군사조직들은 동원 해제 협상을 하고 있었다. 정부는 영장을 시골 대부분 지역으로 확대하여 인기를 회복하고 경제와 인권 존중을 개선시켰다.

안데스 어비스는 게릴라들과 경찰들, 납치와 마약 전쟁, 군사 소탕과 테러 등 콜롬비아를 통제하기 위한 다방면의 캠페인에 1~4명의 참가자들을 참여시키고 있다. 4개의 파벌은 콜롬비아 문제에 영향을 미치고 서로 다른 목표를 달성하기 위해 서로 다른 능력과 전술을 전개한다. 플레이어는 160개의 나무 조각을 다채로운 지도에 걸쳐 배치하고 조작하며 완전히 예측할 수 없는 이벤트 카드를 활용한다. 접근 가능한 역학과 구성 요소들은 게임 플레이에 중점을 두지만, 안데스 어비스는 또한 콜롬비아의 반란과 반항에 대한 집중적인 모델을 제공한다.rs. rs. as.

새로운 종류의 카드 지원 워 게임
수상 경력에 빛나는 Wildness War and Microw의 디자이너로부터 안데스 어비스는 각각의 카드 뒤집기로 어려운 플레이어의 결정을 보장하는 이벤트와 운영과 관련된 독특한 기계들이 특징이다. 게임’의 72개 이벤트 대부분은 이중 사용이며, 이벤트 버전이나 운영 및 특수 파벌 활동 중에서 선택할 수 있다. 모든 선택에는 다음 카드가 어떻게 나올지에 대한 의미가 담겨 있다. 손 관리는 없다: 지도와 예측 가능한—그리고 예측 불가능한 것에 대한 계획에 초점을 맞추고 있다. 다이롤은 게임의 일부분일 뿐이다: 승리의 열쇠는 운이 아니라 가장 효과적인 캠페인을 조직하는 능력이다.

멀티플레이어, 2-플레이어, 카드놀이

안데스 어비스는 최대 4명의 선수가 서로 상반된 역할과 중복된 승리 조건을 제공해 풍부한 외교적 교류를 할 수 있다. 2인 또는 3인용 게임의 경우 플레이어가 파벌 동맹을 대표하거나 게임 시스템이 비플레이어 파벌을 통제할 수 있으며 콜롬비아 정부가 좌파 FARC, 우익 AUC, 나르코 밀매 카르텔을 상대할 수 있다. 비플레이어 반란군들은 선수들뿐만 아니라 서로 싸우겠지만, 그들 중 어느 한 사람의 손에 너무 많은 권력을 쥐는 것은 플레이어 패배를 의미할 것이다.

시리즈: 코인(GMT), 1권

안데스 어비스는 다른 분쟁에 쉽게 적응할 수 있는 현대 반란에 대한 게임 시스템을 제시하며, 특히 많은 측면의 상호작용을 특징으로 한다.심각하지 않음) 풍부하고 잘 표현되지 않은 게릴라전의 역사가 손짓한다. 시리즈: 코인(GMT) 2권은 카스트로의 반란 1957-1958년 쿠바 리브레, 3권은 아프가니스탄의 반란, 4권은 호수에서의 화재-베트남의 반란이다.

시간 척도: 선전 라운드당 수 년
MAP 축척: 영역 이동
단위 척도: 다양함
플레이어 수: 1-4(전체 카드놀이 시스템)

디자이너: 볼코 런케
개발자: 조엘 토펜
지도와 카드 아트: 체추 니에토
카운터 아트: 체추 니에토 & 자비에 카라스코사
(from GMT website:)

Colombia: Nation at the Edge of Abyss

Colombia in the 1990s hosted one of the world’s last Marxist guerrilla armies, brutal drug lords, and right-wing death squads and appeared close to failing as a state. A decade later, its Marxists had lost their top leaders and rural sanctuary, its big drug bosses were dead or in prison, and its paramilitaries were negotiating demobilization. The Government had extended its writ to most of the countryside, restored its popularity, and improved the economy and respect for human rights.

Andean Abyss takes 1 to 4 players into this multifaceted campaign for control of Colombia: guerrillas and police, kidnapping and drug war, military sweeps and terror. Each of four factions deploys distinct capabilities and tactics to influence Colombian affairs and achieve differing goals. Players place and maneuver 160 wooden pieces across a colorful map and exploit event cards that cannot be fully predicted. Accessible mechanics and components put the emphasis on game play, but Andean Abyss also provides an engrossing model of insurgency and counterinsurgency in Colombia—smoothly accounting for population control, lines of communication, terrain, intelligence, foreign aid, sanctuaries, and a host of other political, military, and economic factors.

A New Kind of Card-Assisted Wargame
From the award-winning designer of Wilderness War and Labyrinth, Andean Abyss features unique mechanics relating events and operations that guarantee difficult player decisions with each card flip. Most of the game’s 72 events are dual-use, representing alternative historical paths: players can choose either version of the event or from an array of operations and special faction activities. Every choice has implications for how the next card will be played. There is no hand management: the focus is on the map and on planning for the foreseeable—and the unforeseeable. Die rolls are only a small part of game: the key to victory is not luck but the ability to organize the most effective campaign.

Multiplayer, 2-Player, Solitaire

Andean Abyss provides up to 4 players with contrasting roles and overlapping victory conditions for rich diplomatic interaction. For 2- or 3-player games, players can represent alliances of factions, or the game system can control non-player factions . Or a single player as the Colombian Government can take on the leftist FARC, the right-wing AUC, and the narco-trafficking cartels. The non-player insurgents will fight one another as well as the players, but too much power in the hands of any one of them will mean player defeat.

Series: COIN (GMT), Volume I

Andean Abyss presents a game system on modern insurgency readily adaptable to other conflicts, particularly those featuring the interaction of many sides (thus our new COunterINsurgency series). A rich and under-represented history of guerrilla warfare beckons. Series: COIN (GMT) Volume II is Cuba Libre—Castro's Insurgency 1957-1958, Volume III is A Distant Plain—Insurgency in Afghanistan, and Volume IV is Fire in the Lake—Insurgency in Vietnam.

TIME SCALE: multiple years per Propaganda round
MAP SCALE: Area Movement
UNIT SCALE: Varies
NUMBER OF PLAYERS: 1-4 (full solitaire system)

DESIGNER: Volko Ruhnke
DEVELOPER: Joel Toppen
MAP and CARD ART: Chechu Nieto
COUNTER ART: Chechu Nieto & Xavier Carrascosa

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