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    2-2 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    3.17 / 5

게임 소개

《용싸움》은 2003년부터 2004년까지 중화인민공화국이 타이완을 침공한 가상 작전 레벨 게임이다. 이 시뮬레이션은 중국 공산당이 대규모 미사일 공격으로 문을 열고 경제적, 군사적 지렛대를 활용해 미국을 분쟁에서 벗어날 수 있다는 전제를 깔고 있다. 외세가 개입하지 않는 한, 중화인민공화국은 15일 이내에 이 섬을 정복해야 한다. 전쟁 자체는 재래식이고 속도도 빠르다.

게임은 중간에서 중간 정도로 복잡합니다. 이 시스템은 수륙양용 상륙, 공중 기동, 육상과 공중 전투를 포함한 광범위한 현대 작전 전쟁을 다룬다. 타이완의 승리는 타이완의 인구 중심지의 상당 부분을 점령함으로써 결정되며, 이는 타이완의 경제적, 전략적으로 독립국으로서의 지속적인 존립을 불가능하게 만들 것이다. 대만은 공산당 승리 포인트를 거부하거나 상륙 해변을 점령함으로써 승리한다.

부대들은 주로 여단과 사단들로 구성되어 있으며, 병력 5000명에서 10,000명 사이, 기계화 부대에는 50대에서 250대의 장갑차량이 배치되어 있다. 게임 맵은 타이완 섬 전체를 포함하며 지형 종류는 맑고 해변, 산, 도시, 큰 마을, 강, 고속도로로 제한된다.

커맨드 매거진 #54 (2001)에 처음 실렸다.

게임 규모:
육각 스케일 = 육각 측면당 11km
시간 = 경기당 1일 턴
힘 = 연대/병력/사단 규모 부대
When Dragons Fight is an operational level game on the hypothetical invasion of Taiwan by the Peoples Republic of China (PRC) circa 2003-2004. The simulation is based on the premise that the PRC opens with a massive missile attack and is able to use their economic and military leverage to keep America out of the conflict. With no foreign power intervening, the PRC must conquer the island within 15 days or the Republic of China (ROC) wins. The war itself is conventional and fast-paced.

The game is of low-to-intermediate complexity. The system covers a wide spectrum of modern operational warfare, including rules for amphibious landings, air mobility, and land and air combat. Victory is determined for the PRC by seizing a significant portion of the island's population centers, which would render Taiwan's continued existence as an independent country economically and strategically impossible. The Taiwanese win through denial of Communist Victory Points or the capture of the landing beaches.

Units portrayed are mainly brigades and divisions, ranging from about 5000-10,000 men, and some 50-250 armored fighting vehicles in the mechanized units. The game map covers the entire island of Formosa (also known as Taiwan) with terrain types limited to clear, beach, mountain, cities & large towns, rivers and highways.

Originally published in Command magazine #54 (2001)

Game scale:
hex scale = 11 km per hex side to side
time = one day per game turn
strength = regiment/brigade/division sized units

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