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BGG랭킹
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
-
연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
John Scarne
-
아티스트
-
인원
게임 소개
테코는 1945년에 처음 출시되었습니다. 테코는 4x4 그리드에서 플레이됩니다. 1952년 존 스칼른 게임즈가 출시하면서 이름은 티코(Teeko, 그리고 보드 그리드는 5x5)로 변경되었다.
각 플레이어는 4개의 피스를 가지고 있습니다. 플레이어는 5x5 그리드에 피스를 번갈아 배치한 다음 번갈아 움직인다(각 피스는 그리드의 인접 지점으로 이동한다. 네 조각을 연속으로 맞추거나 네 조각으로 정사각형을 만드는 것이 목적입니다.
테크 주니어 규칙은 대각선 이동을 허용하지 않습니다. 선수는 같은 패턴으로 승리할 수 있지만, 상대의 4피스가 움직이는 것을 막아서(4x4 격자) 승리할 수도 있다.
1998년 가이 스틸은 최초의 발명가가 제안한 모든 변형뿐만 아니라 표준 티코를 풀었다. 해결책은 무차별적인 것이었다. 스탠다드 티코(연승 4개 또는 2x2 스퀘어 1승)는 완벽한 플레이가 돋보이는 무승부다. 어드밴스트 티코는 첫 번째 선수의 승리이다.
재구축 또는 후속 제품:
비슷한 소재와 꽤 근접한 우승 조건을 가진 완전히 독립적으로 개발된 게임의 후속작은 몬드라고이다. 어쨌든 몬드라고는 깨끗한 보드에서 시작하는 대신 플레이어의 폰에 대한 고정된 설정을 사용합니다. 몬드라고는 사각형과 사선으로 정렬된 완벽한 정사각형을 사용하여 승리와 사선으로 정렬된 정사각형도 사용한다.
각 플레이어는 4개의 피스를 가지고 있습니다. 플레이어는 5x5 그리드에 피스를 번갈아 배치한 다음 번갈아 움직인다(각 피스는 그리드의 인접 지점으로 이동한다. 네 조각을 연속으로 맞추거나 네 조각으로 정사각형을 만드는 것이 목적입니다.
테크 주니어 규칙은 대각선 이동을 허용하지 않습니다. 선수는 같은 패턴으로 승리할 수 있지만, 상대의 4피스가 움직이는 것을 막아서(4x4 격자) 승리할 수도 있다.
1998년 가이 스틸은 최초의 발명가가 제안한 모든 변형뿐만 아니라 표준 티코를 풀었다. 해결책은 무차별적인 것이었다. 스탠다드 티코(연승 4개 또는 2x2 스퀘어 1승)는 완벽한 플레이가 돋보이는 무승부다. 어드밴스트 티코는 첫 번째 선수의 승리이다.
재구축 또는 후속 제품:
비슷한 소재와 꽤 근접한 우승 조건을 가진 완전히 독립적으로 개발된 게임의 후속작은 몬드라고이다. 어쨌든 몬드라고는 깨끗한 보드에서 시작하는 대신 플레이어의 폰에 대한 고정된 설정을 사용합니다. 몬드라고는 사각형과 사선으로 정렬된 완벽한 정사각형을 사용하여 승리와 사선으로 정렬된 정사각형도 사용한다.
The game Teko was first released in 1945. Teko is played on a 4x4 grid. The name was changed to Teeko (and the board grid changed to 5x5) for the 1952 release by John Scarne Games.
Each player has four pieces. Players start by alternately placing pieces on a 5x5 grid, then alternate moves (moving one piece each turn to an adjacent point on the grid). Object is to get four pieces in a row, or to form a square with your four pieces.
Teko Junior rules do not allow diagonal moves. A player can win with the same patterns, but can also win by blocking his opponent's 4 pieces from moving (on a 4x4 grid).
In 1998 Guy Steele solved standard Teeko, as well as all variants proposed by the original inventor. The solution was brute force. Standard Teeko (only win with 4 in a row or a 2x2 square) is a draw with perfect play. Advanced Teeko (win with 4 in a row or a square of any size) is a win for the first player.
Reimplementations or successors:
A fully independently developed successor of the game with similar material and quite close winning conditions is Mondrago. Anyway instead of starting from a clean board Mondrago uses a fixed setup of the player's pawns. Besides winning with squares being parallel to board edges Mondrago uses diagonally and obliquely aligned perfect squares as well.
Each player has four pieces. Players start by alternately placing pieces on a 5x5 grid, then alternate moves (moving one piece each turn to an adjacent point on the grid). Object is to get four pieces in a row, or to form a square with your four pieces.
Teko Junior rules do not allow diagonal moves. A player can win with the same patterns, but can also win by blocking his opponent's 4 pieces from moving (on a 4x4 grid).
In 1998 Guy Steele solved standard Teeko, as well as all variants proposed by the original inventor. The solution was brute force. Standard Teeko (only win with 4 in a row or a 2x2 square) is a draw with perfect play. Advanced Teeko (win with 4 in a row or a square of any size) is a win for the first player.
Reimplementations or successors:
A fully independently developed successor of the game with similar material and quite close winning conditions is Mondrago. Anyway instead of starting from a clean board Mondrago uses a fixed setup of the player's pawns. Besides winning with squares being parallel to board edges Mondrago uses diagonally and obliquely aligned perfect squares as well.
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