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BGG랭킹
BGG전체 : 5997
FAMILYGAMES : 1699
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.80 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Michael Bayer, Joachim Krause
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인원
게임 소개
마르코 폴로 탐험대의 목적은 정해진 길을 여행하면서 가능한 한 많은 금을 모으는 것입니다.
각 선수는 골드 3개와 카드 한 손으로 시작합니다. 카드는 4가지 종류의 가치 있는 상품과 캐러밴 핸들러를 나타냅니다.
골드는 경로를 따라 수집되며 게임의 중간 지점과 끝에 수집된다(첫 번째 플레이어가 칸추에 도달한 후 다이두에 도달한다. 칸츠슈에 도달한 플레이어는 먼저 6개의 금을 획득하고, 옆 공간에 있는 사람은 5개의 금을 획득하며, 1개의 금까지 획득할 수 있습니다. 첫 득점 라운드가 끝나면 모든 선수들이 다시 캉추에서 함께 출발한다. 다이두에 가장 먼저 도착한 플레이어는 7골드, 다음 스페이스 6, 5골드 등을 받는다.
플레이는 카드를 손으로 다음 자유 공간의 요구사항에 맞추는 방식으로 이루어진다(예: 각 상품 중 하나 또는 3장의 카드가 같은 색상). 캐러밴들은 개구리를 앞으로 도약시키는 경향이 있기 때문에 한 선수의 움직임이 다음 선수의 요건을 변화시킨다. 각 턴마다 선수는 손에서 매치할 수 있는 한 자주 움직일 수 있다. 정말 서투른 손길을 가진 사람들에게 금 1개는 캐러밴을 한 단계 앞으로 이동시킬 수 있지만, 그들이 선두 캐러밴이 아닐 경우에만 가능합니다.
각 턴이 끝날 때마다, 활동 중인 플레이어는 추첨 더미에서 5장의 페이스업 카드 또는 랜덤 카드 중 하나를 뽑아 손을 보충한다.
경기가 끝날 때 가장 많은 금메달을 획득한 선수가 승리합니다.
각 선수는 골드 3개와 카드 한 손으로 시작합니다. 카드는 4가지 종류의 가치 있는 상품과 캐러밴 핸들러를 나타냅니다.
골드는 경로를 따라 수집되며 게임의 중간 지점과 끝에 수집된다(첫 번째 플레이어가 칸추에 도달한 후 다이두에 도달한다. 칸츠슈에 도달한 플레이어는 먼저 6개의 금을 획득하고, 옆 공간에 있는 사람은 5개의 금을 획득하며, 1개의 금까지 획득할 수 있습니다. 첫 득점 라운드가 끝나면 모든 선수들이 다시 캉추에서 함께 출발한다. 다이두에 가장 먼저 도착한 플레이어는 7골드, 다음 스페이스 6, 5골드 등을 받는다.
플레이는 카드를 손으로 다음 자유 공간의 요구사항에 맞추는 방식으로 이루어진다(예: 각 상품 중 하나 또는 3장의 카드가 같은 색상). 캐러밴들은 개구리를 앞으로 도약시키는 경향이 있기 때문에 한 선수의 움직임이 다음 선수의 요건을 변화시킨다. 각 턴마다 선수는 손에서 매치할 수 있는 한 자주 움직일 수 있다. 정말 서투른 손길을 가진 사람들에게 금 1개는 캐러밴을 한 단계 앞으로 이동시킬 수 있지만, 그들이 선두 캐러밴이 아닐 경우에만 가능합니다.
각 턴이 끝날 때마다, 활동 중인 플레이어는 추첨 더미에서 5장의 페이스업 카드 또는 랜덤 카드 중 하나를 뽑아 손을 보충한다.
경기가 끝날 때 가장 많은 금메달을 획득한 선수가 승리합니다.
The objective of Marco Polo Expedition is to collect as much gold as possible while traveling a set path.
Each player starts with 3 gold and a hand of cards. The cards represent 4 different types of valuable goods and caravan handlers.
Gold is collected along the path and at the midpoint of the game and the end (when the first player reaches Kantschou and then Daidu). The player reaching Kantschou first receives 6 gold, anyone in the next space receives 5 gold, and so on down to 1 gold. After the first scoring round, all players start together again at Kantschou. The first player to reach Daidu receives 7 gold, next space 6, then 5 and so on.
Play is by matching cards from hand to requirements in next free space (e.g. one of each good or 3 cards the same colour). Caravans tend to leap frog forward, so one player's move changes the requirements for the next. In each turn, a player may move as often as they can match from their hand. For those really stuck with a poor hand, 1 gold will move your caravan one place forward, but only so long as they aren't the leading caravan.
At the end of each turn, the active player draws one of five face-up cards or a random card from the draw pile to replenish their hand.
The player with the most gold at the end of the game wins.
Each player starts with 3 gold and a hand of cards. The cards represent 4 different types of valuable goods and caravan handlers.
Gold is collected along the path and at the midpoint of the game and the end (when the first player reaches Kantschou and then Daidu). The player reaching Kantschou first receives 6 gold, anyone in the next space receives 5 gold, and so on down to 1 gold. After the first scoring round, all players start together again at Kantschou. The first player to reach Daidu receives 7 gold, next space 6, then 5 and so on.
Play is by matching cards from hand to requirements in next free space (e.g. one of each good or 3 cards the same colour). Caravans tend to leap frog forward, so one player's move changes the requirements for the next. In each turn, a player may move as often as they can match from their hand. For those really stuck with a poor hand, 1 gold will move your caravan one place forward, but only so long as they aren't the leading caravan.
At the end of each turn, the active player draws one of five face-up cards or a random card from the draw pile to replenish their hand.
The player with the most gold at the end of the game wins.
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