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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
R. J. Hlavnicka, Dennis Skrade, Michael A. Trdan
-
아티스트
R. P. Winther
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인원
게임 소개
말라야 1941-42는 엑스칼리브레에서 제작한 보다 광범위한 게임들 중 하나이다. 구성 요소는 다음과 같이 구성됩니다.
22인치 x 28인치 7색 맵시트
420픽커 카드보드 카운터
10개 게임 차트
16페이지 분량의 규칙 책자
여전히 주사위가 없으므로 플레이어는 자신만의 6면 주사위를 제공해야 합니다.
지도 시트는 말레이 반도를 싱가포르 섬이 포함된 지도와 함께 그 특징에 대한 마지막 공격에서 더 자세한 정보를 제공한다.
지형 기능에는 다음이 포함됩니다.
분명한
정글
거칠다
마을/항만/시
리버브리지
도로
철도
해변
습지
공해
해협
게임 카운터는 6가지 색상으로 구성되며 일부는 대각선 스트라이프, 나머지는 세로 스트라이프이다. 다양한 유형은 다음과 같이 구성됩니다.
본사
보병
대공
기관총
포병
대전차
엔지니어(Sappers)
수신 대기
갑옷
산악 포병
해군 제독 부대
특정 항공기 유형 단위
다양한 정보 카운터.
게임 차트는 다음과 같다.
지형 효과 차트
전투 결과 표/해군 전투 표/토어 어뢰 공격 표/공중/폭격 차트/고위급 폭격-OR-함대 포격 공군 기지 표/반항공 차트를 한쪽에 배치
일본 및 영국 선수를 위한 4가지 순서 외모 차트
이 게임은 1941년 12월 8일부터 1942년 2월 15일까지 진행되며 25턴이다. 각 턴은 5단계로 구성됩니다.
1.해군운동
2.항공운동
3.공기반응
4.항공해전
5.지상 이동 및 전투.
포병 유형의 원거리 사격과 이를 수행할 수 있는 해군 유닛이 있을 수 있습니다. 이 작전에 참여하는 특수 부대에는 수상기텐더, 상륙정, 잠수함, 수송선, 그리고 통상적인 해군 함정이 포함되어 있다. 육지의 구성 요소는 다른 낮은 가치의 카운터로 대표되는 스텝 감소와 중대/포병대에서 연대/브리가드 편대에 이르는 규모의 전투 부대를 포함한 특수 능력을 가질 수 있는 반면, 본부는 여단급에서 육군/극장 사령부까지 대표할 수 있다. 단위 형성 기호의 독특한 특징은 단위 유형 기호 아래에 배치되어 있는 반면, 거의 모든 사람들은 이 기호 위에 배치되어 있다는 것입니다.
22인치 x 28인치 7색 맵시트
420픽커 카드보드 카운터
10개 게임 차트
16페이지 분량의 규칙 책자
여전히 주사위가 없으므로 플레이어는 자신만의 6면 주사위를 제공해야 합니다.
지도 시트는 말레이 반도를 싱가포르 섬이 포함된 지도와 함께 그 특징에 대한 마지막 공격에서 더 자세한 정보를 제공한다.
지형 기능에는 다음이 포함됩니다.
분명한
정글
거칠다
마을/항만/시
리버브리지
도로
철도
해변
습지
공해
해협
게임 카운터는 6가지 색상으로 구성되며 일부는 대각선 스트라이프, 나머지는 세로 스트라이프이다. 다양한 유형은 다음과 같이 구성됩니다.
본사
보병
대공
기관총
포병
대전차
엔지니어(Sappers)
수신 대기
갑옷
산악 포병
해군 제독 부대
특정 항공기 유형 단위
다양한 정보 카운터.
게임 차트는 다음과 같다.
지형 효과 차트
전투 결과 표/해군 전투 표/토어 어뢰 공격 표/공중/폭격 차트/고위급 폭격-OR-함대 포격 공군 기지 표/반항공 차트를 한쪽에 배치
일본 및 영국 선수를 위한 4가지 순서 외모 차트
이 게임은 1941년 12월 8일부터 1942년 2월 15일까지 진행되며 25턴이다. 각 턴은 5단계로 구성됩니다.
1.해군운동
2.항공운동
3.공기반응
4.항공해전
5.지상 이동 및 전투.
포병 유형의 원거리 사격과 이를 수행할 수 있는 해군 유닛이 있을 수 있습니다. 이 작전에 참여하는 특수 부대에는 수상기텐더, 상륙정, 잠수함, 수송선, 그리고 통상적인 해군 함정이 포함되어 있다. 육지의 구성 요소는 다른 낮은 가치의 카운터로 대표되는 스텝 감소와 중대/포병대에서 연대/브리가드 편대에 이르는 규모의 전투 부대를 포함한 특수 능력을 가질 수 있는 반면, 본부는 여단급에서 육군/극장 사령부까지 대표할 수 있다. 단위 형성 기호의 독특한 특징은 단위 유형 기호 아래에 배치되어 있는 반면, 거의 모든 사람들은 이 기호 위에 배치되어 있다는 것입니다.
Malaya 1941-42 is one of the more extensive games produced by Excalibre with commensurate pricing of this as well. The components consist of the following:
22-inches by 28-inches 7-Color Mapsheet
420-thicker Cardboard counters
10-Game Charts
16-Pages RULES Booklet
still NO DICE so players must provide their OWN 6-sided DIE.
The Mapsheet encompasses the Malay peninsula with an inset map of Singapore Island for greater detail in the final assault upon that feature.
The Terrain Features include:
Clear
Jungle
Rough
Village/Port/City
RiverBridge
Road
Railroad
Beach
Swamp
Open Sea
Straits
The Game counters are of 6 Colors with some having Diagonal Stripes while others have Vertical Stripes. The different types consist of:
Headquarters
Infantry
Anti-Aircraft
Machine-Gun
Artillery
Anti-Tank
Engineers(Sappers)
Recce
Armor
Mountain Artillery
individual Named Naval units
specific Aircraft Types units
assorted informational counters.
The Game Charts are:
Terrain Effects Chart
Combat Results Table/Naval Combat Table/Torpedo Attack Chart-on one side with an Air vs Air/Bombing Chart/High Level Bombing-OR-Ships Shelling Air Base Table/Anti-Aircraft Chart on the reverse side
4-Order of Appearance Charts EACH for the Japanese & British Players
The game covers from December 8, 1941 to February 15, 1942 and is 25 turns long. Each turn involves 5 phases:
1.Naval Movement
2.Air Movement
3.Air Reaction
4.Air & Naval Combat
5.Ground Movement & Combat.
There can be RANGED Fire from Artillery Types as well as Naval units capable of performing this. The rules get very explicit for the various special units inclusive to this campaign with such Naval types as Seaplane Tenders, Landing Craft, Submarines, Transports, plus the requisite usual Naval vessels. The Land components can also have specialized abilities including step reduction represented by another lesser value counter and Combat Units range in size from Company/Battery up to Regiment/Brigade formations while HQs can represent from Brigade level up to Army/Theater Command. The unique feature about the Unit Formation symbol is that they've placed it underneath the Unit Type Symbol whereas almost everyone else has it ABOVE this.
22-inches by 28-inches 7-Color Mapsheet
420-thicker Cardboard counters
10-Game Charts
16-Pages RULES Booklet
still NO DICE so players must provide their OWN 6-sided DIE.
The Mapsheet encompasses the Malay peninsula with an inset map of Singapore Island for greater detail in the final assault upon that feature.
The Terrain Features include:
Clear
Jungle
Rough
Village/Port/City
RiverBridge
Road
Railroad
Beach
Swamp
Open Sea
Straits
The Game counters are of 6 Colors with some having Diagonal Stripes while others have Vertical Stripes. The different types consist of:
Headquarters
Infantry
Anti-Aircraft
Machine-Gun
Artillery
Anti-Tank
Engineers(Sappers)
Recce
Armor
Mountain Artillery
individual Named Naval units
specific Aircraft Types units
assorted informational counters.
The Game Charts are:
Terrain Effects Chart
Combat Results Table/Naval Combat Table/Torpedo Attack Chart-on one side with an Air vs Air/Bombing Chart/High Level Bombing-OR-Ships Shelling Air Base Table/Anti-Aircraft Chart on the reverse side
4-Order of Appearance Charts EACH for the Japanese & British Players
The game covers from December 8, 1941 to February 15, 1942 and is 25 turns long. Each turn involves 5 phases:
1.Naval Movement
2.Air Movement
3.Air Reaction
4.Air & Naval Combat
5.Ground Movement & Combat.
There can be RANGED Fire from Artillery Types as well as Naval units capable of performing this. The rules get very explicit for the various special units inclusive to this campaign with such Naval types as Seaplane Tenders, Landing Craft, Submarines, Transports, plus the requisite usual Naval vessels. The Land components can also have specialized abilities including step reduction represented by another lesser value counter and Combat Units range in size from Company/Battery up to Regiment/Brigade formations while HQs can represent from Brigade level up to Army/Theater Command. The unique feature about the Unit Formation symbol is that they've placed it underneath the Unit Type Symbol whereas almost everyone else has it ABOVE this.
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