-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Richard Hutnik
-
아티스트
-
인원
게임 소개
플레이어 수: 2–5
게임의 대상: 먼저 6점을 얻거나, 연속으로 10점을 얻거나, 마지막 남은 선수가 되세요. 플레이어가 득점을 할 때마다 블루스톤 트랙의 한쪽에서 반대쪽으로 자신의 형상을 움직인다.
시작하기
장비:
스톤헨지 보드.
각 플레이어마다 색상의 디스크 10개.
플레이어당 1개의 그림으로 플레이어가 가지고 있는 컬러 디스크 세트와 일치합니다.
회색 중립 수치(플레이어가 피스를 제거하는 트랙).
외부 선로는 30개의 공간으로 구성되어 있으며, 각각 4개의 부분으로 구성되어 있으며, 각 번호(총 30개)는 대부분 안쪽에서 바깥쪽(총 120개)으로 구성되어 있다. 이 게임에서 숫자 옆에 있는 2개의 주야간 공간은 하나의 공간으로 간주된다. 다음으로 가장 바깥에 있는 공간은 숫자 공간입니다. 그 다음에 색칠된 공간이 나옵니다. 바깥의 대부분은 밝고 어두운 공간이다. 각각의 공간은 이 게임에서 하나의 피스를 담을 수 있다고 여겨진다. 플레이어가 보드에 피스를 올려놓을 때, 공간에서, 첫 번째 피스는 낮과 밤의 공간에, 두 번째 피스는 숫자 공간에, 세 번째 피스는 색 공간에, 마지막 피스는 밝고 어두운 공간의 바깥 부분에 놓이게 된다.
게임플레이 개요:
선수들은 번갈아 가면서 보드에 있는 자신의 말을 바깥 트랙에 있는 네 개의 공간 중 하나에 넣는다. 플레이어가 자신의 차례를 시작할 때 자신의 리저브에 피스가 없을 경우, 피스는 즉시 리저브에서 나오거나, 보드에서 가져와 리저브에 넣은 다음 플레이한다. 선수가 보드에 피스를 올린 후, 피스는 외부 트랙의 안쪽을 향해 미끄러질 수 있으며, 보드는 채점 상태를 점검한다. 채점 조건이 있을 경우, 피스는 보드에서 제거되고 예비품으로 보관되며 채점이 발생한다. 이후 더 많은 조각이 외부 트랙의 안쪽으로 미끄러질 수 있고 점수 매기기 과정이 반복된다.
게임은 한 명의 플레이어가 6점(블루스톤 트랙의 마지막 칸에 플레이어의 피규어가 적중)을 획득하거나, 연속으로 10점을 얻거나, 마지막 남은 플레이어로 종료된다. 동점일 경우 경기 종료 시 승점이 동점이 아닌 선수는 모두 탈락했다. 그러면 나머지 선수들은 한 선수가 게임에서 누구보다 많은 점수를 얻을 때까지 경기를 한다. 이 선수가 게임에서 이깁니다. 경기에서 탈락한 선수들은 자신의 피스가 보드에 남아있는 등 평소처럼 경기에 임하는 대우를 받지만 경기에서 이길 수 없다.
게임의 대상: 먼저 6점을 얻거나, 연속으로 10점을 얻거나, 마지막 남은 선수가 되세요. 플레이어가 득점을 할 때마다 블루스톤 트랙의 한쪽에서 반대쪽으로 자신의 형상을 움직인다.
시작하기
장비:
스톤헨지 보드.
각 플레이어마다 색상의 디스크 10개.
플레이어당 1개의 그림으로 플레이어가 가지고 있는 컬러 디스크 세트와 일치합니다.
회색 중립 수치(플레이어가 피스를 제거하는 트랙).
외부 선로는 30개의 공간으로 구성되어 있으며, 각각 4개의 부분으로 구성되어 있으며, 각 번호(총 30개)는 대부분 안쪽에서 바깥쪽(총 120개)으로 구성되어 있다. 이 게임에서 숫자 옆에 있는 2개의 주야간 공간은 하나의 공간으로 간주된다. 다음으로 가장 바깥에 있는 공간은 숫자 공간입니다. 그 다음에 색칠된 공간이 나옵니다. 바깥의 대부분은 밝고 어두운 공간이다. 각각의 공간은 이 게임에서 하나의 피스를 담을 수 있다고 여겨진다. 플레이어가 보드에 피스를 올려놓을 때, 공간에서, 첫 번째 피스는 낮과 밤의 공간에, 두 번째 피스는 숫자 공간에, 세 번째 피스는 색 공간에, 마지막 피스는 밝고 어두운 공간의 바깥 부분에 놓이게 된다.
게임플레이 개요:
선수들은 번갈아 가면서 보드에 있는 자신의 말을 바깥 트랙에 있는 네 개의 공간 중 하나에 넣는다. 플레이어가 자신의 차례를 시작할 때 자신의 리저브에 피스가 없을 경우, 피스는 즉시 리저브에서 나오거나, 보드에서 가져와 리저브에 넣은 다음 플레이한다. 선수가 보드에 피스를 올린 후, 피스는 외부 트랙의 안쪽을 향해 미끄러질 수 있으며, 보드는 채점 상태를 점검한다. 채점 조건이 있을 경우, 피스는 보드에서 제거되고 예비품으로 보관되며 채점이 발생한다. 이후 더 많은 조각이 외부 트랙의 안쪽으로 미끄러질 수 있고 점수 매기기 과정이 반복된다.
게임은 한 명의 플레이어가 6점(블루스톤 트랙의 마지막 칸에 플레이어의 피규어가 적중)을 획득하거나, 연속으로 10점을 얻거나, 마지막 남은 플레이어로 종료된다. 동점일 경우 경기 종료 시 승점이 동점이 아닌 선수는 모두 탈락했다. 그러면 나머지 선수들은 한 선수가 게임에서 누구보다 많은 점수를 얻을 때까지 경기를 한다. 이 선수가 게임에서 이깁니다. 경기에서 탈락한 선수들은 자신의 피스가 보드에 남아있는 등 평소처럼 경기에 임하는 대우를 받지만 경기에서 이길 수 없다.
Number of players: 2–5
Object of the game: Be first player to score 6 points, get 10 pieces in a row, or the last remaining player. Whenever a player scores, they move their figure from one side of the bluestone track to the other side.
Getting Started
Equipment:
The Stonehenge board.
10 disks of each color for each player.
1 figure per player, matching the set of colored disks that a player has.
Grey neutral figure (tracks where player removes piece from).
The outer track consists of 30 spaces, each with four parts, for each number (30 in all) from inside most to outside (making for a total of 120 spaces). In this game, the two day-night spaces, next to the number, on the inside are considered one space. The the next most outside space is the number space. After this comes the colored space. Outside most is a light or dark space. Each of these spaces is considered able to hold one piece in this game. As players place their pieces on the board, in a space, the first piece is put on the day-night space, the second on the number space, the third on the color space, and the last piece is placed on the light or dark space outer section.
Overview of gameplay:
Players alternate turns putting their pieces on the board into one of four spaces on the outer track. A piece either immediately comes from their reserve, or it is taken from the board and put into their reserve and then played, if the player as no pieces in their reserve at the start of their turn. After a player places a piece on the board, pieces may end up sliding towards the inside part of the outer track, and then the board is checked for scoring conditions. If there are scoring conditions, pieces will be removed from the board and put into reserve(s) and scoring occurs. After this more pieces may end up sliding towards the inside part of the outer track and the scoring process is repeated.
The game ends when one player scores 6 points (player's figure hits the last space on the bluestone track), gets 10 pieces in a row, or is the last remaining player. In event of a tie, all players not tied for win at the end of the game eliminated. Then the remaining players play until one player score more points than anyone else in the game. This player wins the game. Players eliminated from the game are treated as they normally would be in the game, with their pieces remaining on the board, but can't win the game.
Object of the game: Be first player to score 6 points, get 10 pieces in a row, or the last remaining player. Whenever a player scores, they move their figure from one side of the bluestone track to the other side.
Getting Started
Equipment:
The Stonehenge board.
10 disks of each color for each player.
1 figure per player, matching the set of colored disks that a player has.
Grey neutral figure (tracks where player removes piece from).
The outer track consists of 30 spaces, each with four parts, for each number (30 in all) from inside most to outside (making for a total of 120 spaces). In this game, the two day-night spaces, next to the number, on the inside are considered one space. The the next most outside space is the number space. After this comes the colored space. Outside most is a light or dark space. Each of these spaces is considered able to hold one piece in this game. As players place their pieces on the board, in a space, the first piece is put on the day-night space, the second on the number space, the third on the color space, and the last piece is placed on the light or dark space outer section.
Overview of gameplay:
Players alternate turns putting their pieces on the board into one of four spaces on the outer track. A piece either immediately comes from their reserve, or it is taken from the board and put into their reserve and then played, if the player as no pieces in their reserve at the start of their turn. After a player places a piece on the board, pieces may end up sliding towards the inside part of the outer track, and then the board is checked for scoring conditions. If there are scoring conditions, pieces will be removed from the board and put into reserve(s) and scoring occurs. After this more pieces may end up sliding towards the inside part of the outer track and the scoring process is repeated.
The game ends when one player scores 6 points (player's figure hits the last space on the bluestone track), gets 10 pieces in a row, or is the last remaining player. In event of a tie, all players not tied for win at the end of the game eliminated. Then the remaining players play until one player score more points than anyone else in the game. This player wins the game. Players eliminated from the game are treated as they normally would be in the game, with their pieces remaining on the board, but can't win the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18