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BGG랭킹
BGG전체 : 1703
FAMILYGAMES : 607
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.20 / 5
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디자이너
Bruno Faidutti, Serge Laget
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아티스트
Cyrille Daujean, Julien Delval, Xavier Gueniffey Durin, Emmanuel Roudier
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인원
게임 소개
수도원의 미스터리는 클루의 정신으로 만들어진 호드유닛 추론 게임이다. 중세 프랑스 수도원에서 수도승이 살해됐습니다 플레이어들은 누가 범인인지 알아내기 위해 단서들을 조사하고 서로에게 질문을 던지며 수도원을 통과한다.
수도승들은 뚱뚱한 마른 대머리 모자, 수염을 깎은 세 목이다. 한 장의 몽크카드가 숨겨져 있고, 나머지 카드는 배부된다. 차례는 두 칸으로 이동한 다음 그곳에 있는 다른 승려들에게 질문을 하는 것으로 구성된다.) 플레이어들은 침묵의 소리를 듣거나 진실하게 대답할 수 있다; 그러면 그들은 차례로 고발자에게 질문을 하게 된다. 매 4회전마다 미사가 발생하며, 모든 플레이어는 성소로 돌아가 이벤트 카드를 읽은 후 점점 더 많은 카드를 왼쪽 이웃에게 전달한다. 다양한 방에는 특별한 이벤트나 카드가 있습니다. 예를 들어, 셀에서는 이웃으로부터 카드를 받을 수 있으며, 크립토룸에서는 나중에 추가 턴을 할 수 있습니다. 단서와 달리 '고발'을 정확히 하면 자동으로 이기는 것이 아니라 '고발'을 맞히면 4점이 나오지만, '고발 선언'을 한 번 맞히면 2점이 나오기도 하며, 잘못된 선언과 고발은 감점을 받기도 합니다. 그래서 예를 들어, 사람은 범인을 정확하게 선언할 수 있지만 게임에서 지는 것입니다. 유니크 이벤트 카드는 각 플레이에 무작위성을 더하고, 게임은 질문을 제한하는 하원 규칙을 요구합니다.
수도승들은 뚱뚱한 마른 대머리 모자, 수염을 깎은 세 목이다. 한 장의 몽크카드가 숨겨져 있고, 나머지 카드는 배부된다. 차례는 두 칸으로 이동한 다음 그곳에 있는 다른 승려들에게 질문을 하는 것으로 구성된다.) 플레이어들은 침묵의 소리를 듣거나 진실하게 대답할 수 있다; 그러면 그들은 차례로 고발자에게 질문을 하게 된다. 매 4회전마다 미사가 발생하며, 모든 플레이어는 성소로 돌아가 이벤트 카드를 읽은 후 점점 더 많은 카드를 왼쪽 이웃에게 전달한다. 다양한 방에는 특별한 이벤트나 카드가 있습니다. 예를 들어, 셀에서는 이웃으로부터 카드를 받을 수 있으며, 크립토룸에서는 나중에 추가 턴을 할 수 있습니다. 단서와 달리 '고발'을 정확히 하면 자동으로 이기는 것이 아니라 '고발'을 맞히면 4점이 나오지만, '고발 선언'을 한 번 맞히면 2점이 나오기도 하며, 잘못된 선언과 고발은 감점을 받기도 합니다. 그래서 예를 들어, 사람은 범인을 정확하게 선언할 수 있지만 게임에서 지는 것입니다. 유니크 이벤트 카드는 각 플레이에 무작위성을 더하고, 게임은 질문을 제한하는 하원 규칙을 요구합니다.
Mystery of the Abbey is a whodunit deduction game in the spirit of Clue. A monk has been murdered in a medieval French Abbey. Players maneuver their way through the Abbey examining clues and questioning each other to find out who is the culprit.
Monks are of three orders, fat-thin, bald-hatted, bearded-clean shaven. One monk card is hidden, and the rest of the cards are distributed. Turns consist of moving up to two spaces, and then asking a question of any other monks who are present there. (For instance, "how many fat monks do you have?".) Players may either take a "vow of silence" or answer truthfully; they then in turn get to ask the accuser a question. "Mass" occurs every four turns: all players go back to the Sanctuary, an event card is read, and they then pass an ever growing number of cards to their left neighbor. Various rooms have special events or cards associated with them, e.g. in a Cell you get to pick a card from a neighbor, in the Cryptorum you get to pick up a card to take an extra turn later. Unlike Clue you don't automatically win by making a correct Accusation: you get 4 points for getting it right, but you also get 2 points for each correct Declaration of a single trait, and lose points for incorrect declarations and accusations. So, e.g. a person could correctly Declare the culprit but lose the game. Unique Events cards add randomness to each play, and the game begs for House rules to limit the questions.
Monks are of three orders, fat-thin, bald-hatted, bearded-clean shaven. One monk card is hidden, and the rest of the cards are distributed. Turns consist of moving up to two spaces, and then asking a question of any other monks who are present there. (For instance, "how many fat monks do you have?".) Players may either take a "vow of silence" or answer truthfully; they then in turn get to ask the accuser a question. "Mass" occurs every four turns: all players go back to the Sanctuary, an event card is read, and they then pass an ever growing number of cards to their left neighbor. Various rooms have special events or cards associated with them, e.g. in a Cell you get to pick a card from a neighbor, in the Cryptorum you get to pick up a card to take an extra turn later. Unlike Clue you don't automatically win by making a correct Accusation: you get 4 points for getting it right, but you also get 2 points for each correct Declaration of a single trait, and lose points for incorrect declarations and accusations. So, e.g. a person could correctly Declare the culprit but lose the game. Unique Events cards add randomness to each play, and the game begs for House rules to limit the questions.
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