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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.60 / 5
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디자이너
David C. Isby
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아티스트
Al Zygier
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인원
게임 소개
"롬멜: 북아프리카를 위한 전쟁 " 인용문 " 중 하나.역사 대전투 시리즈 워게임의 제목은 "로 정했어야 했다.유명한 요새와 항구 주변의 일반적인 지역만 포함되기 때문에 토브룩 전투.
이 용기는 분홍색 접이식 판지로, 앞면은 큰 컷이고 뒷면은 작은 컷으로 맵시트(앞면)를 보관하며 뒷면에는 일종의 "포켓"가 사용된다. 카운터 보관을 위해 당신만의 비닐 봉지를 제공하는 것이 가장 좋고 당신은 필요한 6면 DI를 공급합니다.
게임 컴포넌트는 다음과 같이 구성된다: 24인치 크기의 17인치 맵시트, 거대한 접이식 규칙 시트, 턴 트랙 차트(규칙 수정 포함), 72-5/8인치 이상의 원형 카드보드, 공급 레코드 보관용 작은 원형 카드보드 카운터, 그리고 매우 작은 전투용 시트. 차트는 한쪽에, 기록 노트는 뒷쪽에 있습니다.
위쪽의 대부분 GRAY 지도 시트는 재생 순서, 장치 이동 능력을 포함하는 빨간색 섹션이 있습니다. 지형 분석 차트, 공격 분석 차트, 공격 테이크/공급 지출 차트, 그리고 각 플레이어의 공급 포인트 지수. 지도 시트는 RED 기능을 일부 갖추고 있으며 나머지는 브라운 색입니다. 8군 부대의 경우 주황색, 8군 부대의 경우 검은색 인쇄, Axis 장치의 경우 검은색/오렌지 인쇄로 표시되며 몇 가지 핑크색 정보 마커가 있습니다. 축(AXIS) 부대에 사용되는 고유 기호는 실제로 독일 국방군이 상황 지도와 차량에서 "부대 유형"에 사용한 기호입니다! 업계 최초입니다. 역사가 아닌 사람들에겐 익숙해지는데 시간이 좀 걸리죠
1941년 7월 14일-14-15일, 1941년 11월 18일-18일-18일-18일-18일-8일, 1942년 5월 24일-28일 가잘라-15-턴스-27일-28일 등 3가지 시나리오가 있다. 재생 순서는 1입니다.철근 배근 세그먼트; 2.초기 이동; 3.전투 세그먼트; 4.수탈 운동; 5.공급점 지수 조정 후 두 번째 플레이어가 이 과정을 반복합니다. 옵션 규칙에는 예약 상태 표시 및 공격 운동 후 다이롤을 사용하는 갑옷 유형 분해가 포함됩니다. 장치는 단계 손실을 위해 백프린트로 인쇄되며, 사용 가능한 경우 교체품을 통합할 수 있습니다.
전체적으로, 이 워게임은 나중에 다른 회사에서 사용하는 일부 측면을 도입하는데, 예를 들어 아발론 힐이 가장 긴 주간 게임에서 사용하는 것, 카운터에 인쇄된 단일 전투 팩터, 각 타입에 따른 "set" 이동률, 다양한 공격 조합에 대한 다양한 전투 결과 표가 있다. 나는 이것의 제작에 관련된 어떤 사람에 의해서도 크레딧을 결정할 수 없었다.
이 용기는 분홍색 접이식 판지로, 앞면은 큰 컷이고 뒷면은 작은 컷으로 맵시트(앞면)를 보관하며 뒷면에는 일종의 "포켓"가 사용된다. 카운터 보관을 위해 당신만의 비닐 봉지를 제공하는 것이 가장 좋고 당신은 필요한 6면 DI를 공급합니다.
게임 컴포넌트는 다음과 같이 구성된다: 24인치 크기의 17인치 맵시트, 거대한 접이식 규칙 시트, 턴 트랙 차트(규칙 수정 포함), 72-5/8인치 이상의 원형 카드보드, 공급 레코드 보관용 작은 원형 카드보드 카운터, 그리고 매우 작은 전투용 시트. 차트는 한쪽에, 기록 노트는 뒷쪽에 있습니다.
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1941년 7월 14일-14-15일, 1941년 11월 18일-18일-18일-18일-18일-8일, 1942년 5월 24일-28일 가잘라-15-턴스-27일-28일 등 3가지 시나리오가 있다. 재생 순서는 1입니다.철근 배근 세그먼트; 2.초기 이동; 3.전투 세그먼트; 4.수탈 운동; 5.공급점 지수 조정 후 두 번째 플레이어가 이 과정을 반복합니다. 옵션 규칙에는 예약 상태 표시 및 공격 운동 후 다이롤을 사용하는 갑옷 유형 분해가 포함됩니다. 장치는 단계 손실을 위해 백프린트로 인쇄되며, 사용 가능한 경우 교체품을 통합할 수 있습니다.
전체적으로, 이 워게임은 나중에 다른 회사에서 사용하는 일부 측면을 도입하는데, 예를 들어 아발론 힐이 가장 긴 주간 게임에서 사용하는 것, 카운터에 인쇄된 단일 전투 팩터, 각 타입에 따른 "set" 이동률, 다양한 공격 조합에 대한 다양한 전투 결과 표가 있다. 나는 이것의 제작에 관련된 어떤 사람에 의해서도 크레딧을 결정할 수 없었다.
"Rommel: The War for North Africa", one of the "Great Battles of History" series wargames, actually should have been titled "Battles for Tobruk", since it only covers the general area around that famous fortress/Port.
The container for this is a pinkish fold-over cardboard with a large cut-out on the Front and smaller cut-out on the back for storage of the Mapsheet(front) while some sort of "pocket" is used on the inside back. It's best to provide your own plastic baggies for counter storage and you supply the 6-sided DIE needed.
The Game components consist of the following: a 17-inches by 24-inches Mapsheet; a HUGE fold-out RULES sheet(about the same size as the Mapsheet); a Turn Track Chart(with RULES modifications); over 72-5/8-inch rounded corners cardboard Counters including some small round ones for Supply Record keeping; and a very small Sheet with Combat Computation Charts on one side and Historical Notes on the reverse.
On the mostly GRAY Mapsheet at the upper portion is a RED section which contains the Sequence of Play; Unit Movement Abilities; Terrain Analysis Chart; Attack Analysis Chart; Attack Taken/Supply Expenditure Chart; and a Supply Point Index for EACH player. The Mapsheet has some RED features while the rest are of a BROWN color. The Counters are ORANGE with BLACK print for 8th Army units and GRAY with BLACK/ORANGE print for Axis units, with a few PINK informational markers. The UNIQUE symbols used for the AXIS units is actually what the Wehrmacht used for their "unit types" on their situation maps and vehicles! A FIRST for any company at this time in the industry. They take some getting used to for NON-historical minded folks.
There are 3 Scenarios from which to choose to play: Battleaxe-3-Turns-14-15 July 1941; Crusader-10-Turns-18/19 November-7/8 December 1941; and Gazala-15-Turns-27/28 May-24/25 June 1942. Sequence of Play is: 1.Reinforcement Segment; 2.Initial Movement; 3.Combat Segment; 4.Exploitation Movement; 5.Supply Point Index Adjustment and then the second Player repeats these. Optional Rules include Reserve status indication & possible Breakdown of Armor types using a die-roll after Exploitation Movement. Units are back-printed for step losses and allows for Replacements to be incorporated when available.
Overall, this wargame introduces some aspects used by other companies later on, such as Wehrmacht symbols(used by Avalon Hill in the Longest Day game), single Combat factor printed on the counter and having a "set" movement rate for EACH type, and differing Combat results tables for various combinations of attacks. I was unable to determine ANY credits by anyone involved in the production of this.
The container for this is a pinkish fold-over cardboard with a large cut-out on the Front and smaller cut-out on the back for storage of the Mapsheet(front) while some sort of "pocket" is used on the inside back. It's best to provide your own plastic baggies for counter storage and you supply the 6-sided DIE needed.
The Game components consist of the following: a 17-inches by 24-inches Mapsheet; a HUGE fold-out RULES sheet(about the same size as the Mapsheet); a Turn Track Chart(with RULES modifications); over 72-5/8-inch rounded corners cardboard Counters including some small round ones for Supply Record keeping; and a very small Sheet with Combat Computation Charts on one side and Historical Notes on the reverse.
On the mostly GRAY Mapsheet at the upper portion is a RED section which contains the Sequence of Play; Unit Movement Abilities; Terrain Analysis Chart; Attack Analysis Chart; Attack Taken/Supply Expenditure Chart; and a Supply Point Index for EACH player. The Mapsheet has some RED features while the rest are of a BROWN color. The Counters are ORANGE with BLACK print for 8th Army units and GRAY with BLACK/ORANGE print for Axis units, with a few PINK informational markers. The UNIQUE symbols used for the AXIS units is actually what the Wehrmacht used for their "unit types" on their situation maps and vehicles! A FIRST for any company at this time in the industry. They take some getting used to for NON-historical minded folks.
There are 3 Scenarios from which to choose to play: Battleaxe-3-Turns-14-15 July 1941; Crusader-10-Turns-18/19 November-7/8 December 1941; and Gazala-15-Turns-27/28 May-24/25 June 1942. Sequence of Play is: 1.Reinforcement Segment; 2.Initial Movement; 3.Combat Segment; 4.Exploitation Movement; 5.Supply Point Index Adjustment and then the second Player repeats these. Optional Rules include Reserve status indication & possible Breakdown of Armor types using a die-roll after Exploitation Movement. Units are back-printed for step losses and allows for Replacements to be incorporated when available.
Overall, this wargame introduces some aspects used by other companies later on, such as Wehrmacht symbols(used by Avalon Hill in the Longest Day game), single Combat factor printed on the counter and having a "set" movement rate for EACH type, and differing Combat results tables for various combinations of attacks. I was unable to determine ANY credits by anyone involved in the production of this.
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