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BGG랭킹
BGG전체 : 21522
CHILDRENSGAMES : 469
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Helmut Walch
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아티스트
Stefan Egling, Walter Trier
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인원
게임 소개
이 게임은 에리히 Kästner의 동명의 책을 바탕으로 합니다. 책에서 에밀은 기차에서 잠이 든 후 돈을 도둑맞는다. 그는 자신이 강도를 당했다는 것을 깨닫고, 자신의 돈을 훔친 남자를 찾는 것을 돕기 위해 몇몇 다른 아이들, "탐정들"에게 도움을 요청한다.
게임은 퍼즐처럼 서로 맞물리는 투피스 판과 세로로 붙는 도시 풍경을 묘사한 31개의 타일로 구성되어 있다. 보드에는 선수들이 움직일 수 있는 34개의 장소가 있다. 각각은 나무 원통으로 덮여 있다. 범인의 사진은 실린더 아래에 있습니다. 한 명의 플레이어가 이 실린더를 보드 주위로 움직일 것입니다.
한 명의 플레이어는 범죄자 헤르 그룬데이스의 역할을 하고, 다른 한 명의 플레이어는 형사입니다. 헤르 그룬다이스는 다른 선수들이 연기하는 형사들이 그를 찾기 전에 역에서 공원까지 보드를 건너야 한다. 허 그룬데이스가 공원에 도착하면, 그가 승리합니다. 형사들 중 한 명이 그를 발견하면, 형사들이 승리합니다. 그룬데이스가 먼저 움직인다. 그는 검은 주사위를 연기한다. 형사들은 이제 안대를 쓰고 있다. 헤르 그룬데이스는 이제 주사위에 표시된 공간의 수로 이동합니다. 그는 다이에 표시된 공간 수보다 더 많이 움직일 수는 없지만, 더 적게 움직일 수는 있습니다. 형사들은 범인이 얼마나 많은 공간을 이동했는지 알기 위해 다이를 봅니다. 형사들은 눈을 가리고 범인 앞에 놓인 타일을 부분적으로 묘사하는 단서를 얻는다. 형사들은 백인이 차례로 죽어가는 역할을 하며, 단서에 언급된 기준에 맞는 타일 앞에 멈추기를 바라며 표시된 공간의 수까지 나아간다. 플레이어는 헤르 그룬데이스가 그곳에 숨어 있는지 확인하기 위해 자신이 착륙한 실린더의 바닥을 확인합니다. 각 형사는 허 그룬데이스가 다시 움직이기 전에 주사위를 맡고 움직인다.
게임은 퍼즐처럼 서로 맞물리는 투피스 판과 세로로 붙는 도시 풍경을 묘사한 31개의 타일로 구성되어 있다. 보드에는 선수들이 움직일 수 있는 34개의 장소가 있다. 각각은 나무 원통으로 덮여 있다. 범인의 사진은 실린더 아래에 있습니다. 한 명의 플레이어가 이 실린더를 보드 주위로 움직일 것입니다.
한 명의 플레이어는 범죄자 헤르 그룬데이스의 역할을 하고, 다른 한 명의 플레이어는 형사입니다. 헤르 그룬다이스는 다른 선수들이 연기하는 형사들이 그를 찾기 전에 역에서 공원까지 보드를 건너야 한다. 허 그룬데이스가 공원에 도착하면, 그가 승리합니다. 형사들 중 한 명이 그를 발견하면, 형사들이 승리합니다. 그룬데이스가 먼저 움직인다. 그는 검은 주사위를 연기한다. 형사들은 이제 안대를 쓰고 있다. 헤르 그룬데이스는 이제 주사위에 표시된 공간의 수로 이동합니다. 그는 다이에 표시된 공간 수보다 더 많이 움직일 수는 없지만, 더 적게 움직일 수는 있습니다. 형사들은 범인이 얼마나 많은 공간을 이동했는지 알기 위해 다이를 봅니다. 형사들은 눈을 가리고 범인 앞에 놓인 타일을 부분적으로 묘사하는 단서를 얻는다. 형사들은 백인이 차례로 죽어가는 역할을 하며, 단서에 언급된 기준에 맞는 타일 앞에 멈추기를 바라며 표시된 공간의 수까지 나아간다. 플레이어는 헤르 그룬데이스가 그곳에 숨어 있는지 확인하기 위해 자신이 착륙한 실린더의 바닥을 확인합니다. 각 형사는 허 그룬데이스가 다시 움직이기 전에 주사위를 맡고 움직인다.
This game is based on the book of the same name by Erich Kästner. In the book Emil's money is stolen after he falls asleep on a train. He realizes he has been robbed and enlists the help of some other children, "the detectives", to help find the man who stole his money.
The game consists of a two-piece board, which joins together like a puzzle, and 31 tiles depicting city scenery that stick vertically into the board. There are 34 places on the board on which the players can move. Each one is covered by a wooden cylinder. The picture of the criminal is under one of the cylinders. One player will move this cylinder around the board.
One player plays the role of the criminal, Herr Grundeis, and the other players are the detectives. Herr Grundeis needs to try to cross the board from the station to the park before the detectives, played by the other players, find him. If Herr Grundeis reaches the park, he wins. If one of the detectives finds him, the detectives win. Herr Grundeis moves first. He roles the black die. The detectives now put on their blindfolds. Herr Grundeis now moves up to the number of spaces indicated on the die. He cannot move more than the number of spaces indicated on the die, but he can move less. The detectives see the die so they know how many spaces the criminal may have moved. The detectives remove their blindfolds and are given a clue that partially describes the tile in front of the criminal. The detectives role the white die in turn and move up to the number of spaces indicated, hopefully stopping in front of a tile that meets the criteria mentioned in the clue. The player checks bottom of the cylinder he has landed on to see if Herr Grundeis is hiding there. Each detective roles the die and moves before Herr Grundeis moves again.
The game consists of a two-piece board, which joins together like a puzzle, and 31 tiles depicting city scenery that stick vertically into the board. There are 34 places on the board on which the players can move. Each one is covered by a wooden cylinder. The picture of the criminal is under one of the cylinders. One player will move this cylinder around the board.
One player plays the role of the criminal, Herr Grundeis, and the other players are the detectives. Herr Grundeis needs to try to cross the board from the station to the park before the detectives, played by the other players, find him. If Herr Grundeis reaches the park, he wins. If one of the detectives finds him, the detectives win. Herr Grundeis moves first. He roles the black die. The detectives now put on their blindfolds. Herr Grundeis now moves up to the number of spaces indicated on the die. He cannot move more than the number of spaces indicated on the die, but he can move less. The detectives see the die so they know how many spaces the criminal may have moved. The detectives remove their blindfolds and are given a clue that partially describes the tile in front of the criminal. The detectives role the white die in turn and move up to the number of spaces indicated, hopefully stopping in front of a tile that meets the criteria mentioned in the clue. The player checks bottom of the cylinder he has landed on to see if Herr Grundeis is hiding there. Each detective roles the die and moves before Herr Grundeis moves again.
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