-
BGG랭킹
BGG전체 : 8290
WARGAMES : 977
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
-
연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.60 / 5
-
디자이너
Thomas Pouchin, Nicolas Rident
-
아티스트
Thomas Pouchin
-
인원
게임 소개
솜 1918은 1918년 서부 전선의 모든 공세작전을 다룬 시리즈의 두 번째 게임이자 마른 1918의 후속작 프리덴슈투름이다.
솜 18호는 미하엘 작전이라는 단 한 번의 전투만을 다루고 있는 반면, 마르네 1918은 블뤼허에서 프리덴슈투름에 이르는 일련의 공세를 모의했다. 최소 절반이 3개의 작전 단계로 구성된 8차례(3월 말부터 4월 중순까지)에 걸쳐 펼쳐지는 더 치열하고 긴장되는 경기가 결과다. 두 선수 모두 어려운 도전에 직면할 것이다. 이 독일 선수는 역사적인 돌파구를 다시 만들어야 하며 아미앵에 도달하기 위해 모든 노력을 기울여야 한다. 연합국 선수는 효과적인 수비를 조직하기 위해 첫 번째 턴에서 패닉에 굴복하고, 그 후 경기가 끝날 무렵 역습에 저항해야 한다.
솜 18의 기본 규칙은 마른 1918의 규칙과 동일하지만(항공 규칙은 완전히 개정되었다) 고급 규칙은 매우 다를 것이다. 가장 큰 이유는 미하엘 작전의 기간인 약 15일이 마른 1918년의 선거 운동 관리 규칙을 사용할 기회를 주지 않기 때문이다.
그래서 모든 단위 관리 선로가 사라지고 단위 교체와 재시공을 관리하는 하나의 테이블로 대체되었다. 전략적인 움직임 또한 게임의 템포에 맞게 크게 단순화되었다.
솜 1918은 물론 이 전투의 특수성을 모방한 수많은 특정 규칙에 의해 풍요로워질 것이다.
Petain’s 과묵함: 프랑스 사령부가 영국 동맹군을 지원하는 데 있어 긴급성이 없다는 것을 시뮬레이션합니다.
포병 지원 없이 프랑스 증원군이 도착하여 병력이 더 빨리 배치되고, 병력의 가치가 떨어졌다.
연합간 협력: 이것은 캠페인 초기에 극도로 줄어들 것이다.
스토스 용도의 진화: 돌격대를 사용한다는 교리는 주로 러시아와 이탈리아에서 폰 후티에 장군에 의해 소개되었다. 미카엘 작전이 시작되자, 제2군과 제17군을 지휘하는 장군들은 정예 부대를 낭비하고 루덴도르프의 분노를 불러일으키기 위해 Stosphyrpen을 정면공격에 사용했다. 따라서 규칙은 이 교리의 진화를 시뮬레이션한다.
둘렌스 회담: 독일군의 공격이 최고조에 달했을 때, 페탱 휘하의 프랑스군은 영국군과 관계를 끊을 준비를 하고 있었고, 헤이그는 포흐의 지휘를 받아 마침내 연합군 내 사령부를 창설했다. 이 규칙은 독일 정복과 관련된 이 회의를 모방한다. 승점 획득에도 한몫한다. 사실, 이 규칙은 정말로 게임의 핵심이고 우리는 선수들이 이 게임의 다른 변수들을 하나로 모아줄 제안된 시스템에 기뻐할 것이라고 생각한다.
• 박스 게임
• A1 단면도 1개
• 카운터 약 560개
• 24페이지 분량의 영어 규칙 책자
• 2명의 선수 영어 보조
• 디자인 노트를 포함한 역사 입문 책자
• 4개의 주사위
(너츠 출판 웹사이트)
솜 18호는 미하엘 작전이라는 단 한 번의 전투만을 다루고 있는 반면, 마르네 1918은 블뤼허에서 프리덴슈투름에 이르는 일련의 공세를 모의했다. 최소 절반이 3개의 작전 단계로 구성된 8차례(3월 말부터 4월 중순까지)에 걸쳐 펼쳐지는 더 치열하고 긴장되는 경기가 결과다. 두 선수 모두 어려운 도전에 직면할 것이다. 이 독일 선수는 역사적인 돌파구를 다시 만들어야 하며 아미앵에 도달하기 위해 모든 노력을 기울여야 한다. 연합국 선수는 효과적인 수비를 조직하기 위해 첫 번째 턴에서 패닉에 굴복하고, 그 후 경기가 끝날 무렵 역습에 저항해야 한다.
솜 18의 기본 규칙은 마른 1918의 규칙과 동일하지만(항공 규칙은 완전히 개정되었다) 고급 규칙은 매우 다를 것이다. 가장 큰 이유는 미하엘 작전의 기간인 약 15일이 마른 1918년의 선거 운동 관리 규칙을 사용할 기회를 주지 않기 때문이다.
그래서 모든 단위 관리 선로가 사라지고 단위 교체와 재시공을 관리하는 하나의 테이블로 대체되었다. 전략적인 움직임 또한 게임의 템포에 맞게 크게 단순화되었다.
솜 1918은 물론 이 전투의 특수성을 모방한 수많은 특정 규칙에 의해 풍요로워질 것이다.
Petain’s 과묵함: 프랑스 사령부가 영국 동맹군을 지원하는 데 있어 긴급성이 없다는 것을 시뮬레이션합니다.
포병 지원 없이 프랑스 증원군이 도착하여 병력이 더 빨리 배치되고, 병력의 가치가 떨어졌다.
연합간 협력: 이것은 캠페인 초기에 극도로 줄어들 것이다.
스토스 용도의 진화: 돌격대를 사용한다는 교리는 주로 러시아와 이탈리아에서 폰 후티에 장군에 의해 소개되었다. 미카엘 작전이 시작되자, 제2군과 제17군을 지휘하는 장군들은 정예 부대를 낭비하고 루덴도르프의 분노를 불러일으키기 위해 Stosphyrpen을 정면공격에 사용했다. 따라서 규칙은 이 교리의 진화를 시뮬레이션한다.
둘렌스 회담: 독일군의 공격이 최고조에 달했을 때, 페탱 휘하의 프랑스군은 영국군과 관계를 끊을 준비를 하고 있었고, 헤이그는 포흐의 지휘를 받아 마침내 연합군 내 사령부를 창설했다. 이 규칙은 독일 정복과 관련된 이 회의를 모방한다. 승점 획득에도 한몫한다. 사실, 이 규칙은 정말로 게임의 핵심이고 우리는 선수들이 이 게임의 다른 변수들을 하나로 모아줄 제안된 시스템에 기뻐할 것이라고 생각한다.
• 박스 게임
• A1 단면도 1개
• 카운터 약 560개
• 24페이지 분량의 영어 규칙 책자
• 2명의 선수 영어 보조
• 디자인 노트를 포함한 역사 입문 책자
• 4개의 주사위
(너츠 출판 웹사이트)
Somme 1918 is the second game in a series that covers all of the offensives on the Western Front in 1918 and the Sequel to Marne 1918: Friedensturm.
Somme 18 is different from Marne 1918 because it covers only one battle, Operation Michael, while Marne 1918 simulated a series of offensives, from Blucher to Friedensturm. The result is a more intense and nerve-wracking game that takes place over eight turns (from the end of March to mid-April), at least half of which are composed of three operational phases. Both players will face difficult challenges. The German player needs to re-create the historic breakthrough and has to put in every effort to reach Amiens. The Allied player has to resist succumbing to panic in the first turns in order to organize an effective defense, and then a counter-attack near the end of the game.
While the basic rules in Somme 18 are identical to those in Marne 1918 (with the exception of the air rules, which have been completely revised), the advanced rules will be very different. The principal reason is the length of Operation Michael, about fifteen days, which does not give an opportunity for the campaign management rules of Marne 1918 to be used.
So, all of the unit management tracks have disappeared and have been replaced by one table that manages the replacement and re-construction of units. Strategic movement has also been greatly simplified and adapted to the tempo of the game.
Somme 1918 will of course be enriched by numerous specific rules, simulating the particularities of this battle.
Petain’s Reticence: Simulates the French command’s lack of urgency in supporting their British allies.
The arrival of French reinforcements without their artillery support, allowing a quicker deployment of troops coupled with a reduction in their value.
Inter-Allied Cooperation: This will be extremely reduced at the beginning of the campaign.
Evolution of the use of Stoss: The doctrine of using assault troops had been principally introduced by General von Hutier, in Russia and Italy. At the beginning of Operation Michael, the generals commanding the Second and Seventeenth armies used their Stosstruppen in frontal assaults, wasting these elite forces and provoking fury from Ludendorff. A rule thus simulates the evolution of this doctrine.
The Doullens Conference: At the height of the German offensive, while the French Army under Petain prepared to cut its ties with the British, Haig accepted that he be placed under the command of Foch, finally creating an inter-Allied command. This rule simulates this conference, tied to German conquests. It also plays a part in obtaining victory points. In fact, this rule is really the heart of the game and we think that players will be pleased with the proposed system that will bring together the different parameters of this game.
• Boxed game
• 1 A1 single-sided maps
• About 560 counters
• 24 pages rules booklet in english
• 2 player aids in english
• Introductory historical booklet with design notes
• 4 dice
(from Nuts Publishing website)
Somme 18 is different from Marne 1918 because it covers only one battle, Operation Michael, while Marne 1918 simulated a series of offensives, from Blucher to Friedensturm. The result is a more intense and nerve-wracking game that takes place over eight turns (from the end of March to mid-April), at least half of which are composed of three operational phases. Both players will face difficult challenges. The German player needs to re-create the historic breakthrough and has to put in every effort to reach Amiens. The Allied player has to resist succumbing to panic in the first turns in order to organize an effective defense, and then a counter-attack near the end of the game.
While the basic rules in Somme 18 are identical to those in Marne 1918 (with the exception of the air rules, which have been completely revised), the advanced rules will be very different. The principal reason is the length of Operation Michael, about fifteen days, which does not give an opportunity for the campaign management rules of Marne 1918 to be used.
So, all of the unit management tracks have disappeared and have been replaced by one table that manages the replacement and re-construction of units. Strategic movement has also been greatly simplified and adapted to the tempo of the game.
Somme 1918 will of course be enriched by numerous specific rules, simulating the particularities of this battle.
Petain’s Reticence: Simulates the French command’s lack of urgency in supporting their British allies.
The arrival of French reinforcements without their artillery support, allowing a quicker deployment of troops coupled with a reduction in their value.
Inter-Allied Cooperation: This will be extremely reduced at the beginning of the campaign.
Evolution of the use of Stoss: The doctrine of using assault troops had been principally introduced by General von Hutier, in Russia and Italy. At the beginning of Operation Michael, the generals commanding the Second and Seventeenth armies used their Stosstruppen in frontal assaults, wasting these elite forces and provoking fury from Ludendorff. A rule thus simulates the evolution of this doctrine.
The Doullens Conference: At the height of the German offensive, while the French Army under Petain prepared to cut its ties with the British, Haig accepted that he be placed under the command of Foch, finally creating an inter-Allied command. This rule simulates this conference, tied to German conquests. It also plays a part in obtaining victory points. In fact, this rule is really the heart of the game and we think that players will be pleased with the proposed system that will bring together the different parameters of this game.
• Boxed game
• 1 A1 single-sided maps
• About 560 counters
• 24 pages rules booklet in english
• 2 player aids in english
• Introductory historical booklet with design notes
• 4 dice
(from Nuts Publishing website)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
449
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18