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BGG랭킹
BGG전체 : 17763
WARGAMES : 3273
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.30 / 5
-
디자이너
John Desch
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아티스트
Callie Cummins
-
인원
게임 소개
"체르케시 포켓: 1944년 겨울, 소련 붉은 군대는 체르카시 근처 독일군의 돌출부를 향해 협공 작전을 펼친다. 아돌프 히틀러의 명령으로 퇴각하는 것을 막은 독일군은 코르순(Korsun)이라는 마을의 유일한 비행장 공급원이라는 것을 알게 되었다. 소련은 포위된 독일군에 대해 끈질기게 목을 조르고 있었다. 동시에 독일군은 소련군의 외곽에 대한 강력한 구호 활동을 전개하고 있다. 소련군이 포위된 군대를 완전히 파괴하기 전에 독일 구원군이 소련군의 방어선을 무너뜨릴 수 있을까?
체르케시 포켓은 존 데쉬가 디자인했으며 그의 워게임인 웨이브 오브 테러와 베를린 45와 비슷한 시스템을 갖추고 있다. 부대는 대대 및 여단이며, 지상 규모는 육각당 1.25마일이다. 각 게임 순번은 24시간을 나타내며, 각 플레이어는 한 번에 두 번 이동하며 전투를 수행할 수 있습니다. 아군 유닛을 활성화해야 할 때 플레이어는 먼저 움직인 다음 싸우거나 그 반대로 선택할 수 있다. 소련의 전차 정비 실패, 코르순 비행장의 보급원 활용, 다형 공격에 대한 소련의 어려움, 전차 부대의 적진 침투 능력을 반영하기 위한 특별한 규칙이 있다. 4가지 시나리오로 전투의 다른 부분을 플레이하거나 23번 턴 캠페인 전체를 플레이할 수 있습니다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 2km/1.25마일
부대: 대대 대 여단
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 3개(540 1/2" 카운터)
16페이지 분량의 Cherkassy Pocket 규칙집
단일 면으로 인쇄된 플레이어 보조 카드 3개
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간
체르케시 포켓은 존 데쉬가 디자인했으며 그의 워게임인 웨이브 오브 테러와 베를린 45와 비슷한 시스템을 갖추고 있다. 부대는 대대 및 여단이며, 지상 규모는 육각당 1.25마일이다. 각 게임 순번은 24시간을 나타내며, 각 플레이어는 한 번에 두 번 이동하며 전투를 수행할 수 있습니다. 아군 유닛을 활성화해야 할 때 플레이어는 먼저 움직인 다음 싸우거나 그 반대로 선택할 수 있다. 소련의 전차 정비 실패, 코르순 비행장의 보급원 활용, 다형 공격에 대한 소련의 어려움, 전차 부대의 적진 침투 능력을 반영하기 위한 특별한 규칙이 있다. 4가지 시나리오로 전투의 다른 부분을 플레이하거나 23번 턴 캠페인 전체를 플레이할 수 있습니다.
게임 규모:
게임 턴: 1일
16진수: 2km/1.25마일
부대: 대대 대 여단
게임 인벤토리:
22 x 34" 풀 컬러 맵 1개
이중 면 인쇄 카운터 시트 3개(540 1/2" 카운터)
16페이지 분량의 Cherkassy Pocket 규칙집
단일 면으로 인쇄된 플레이어 보조 카드 3개
6면 주사위 하나
카드놀이 기능: 높은
복잡성 수준: 중간
플레이어: 2명 이상
게임 시간: 4-15시간
"Cherkassy Pocket: Encirclement at Korsun", In the depths of the winter of 1944, the Soviet Red Army executes a pincer operation against a salient in the German lines near the town of Cherkassy. Prevented from retreat by orders of Adolf Hitler, the German forces soon found themselves pocketed, their only supply source an airfield at the town called Korsun. The Soviets relentlessly tighten their stranglehold against the German troops in the pocket. At the same time, the Germans mount increasingly strong relief efforts against the outer Soviet perimeter. Can the German relief forces break the Soviet lines before the Soviet forces completely destroy the pocketed troops?
Cherkassy Pocket was designed by John Desch, and features a system similar to his wargames Wave of Terror and Berlin 45. Units are battalions and brigades, and the ground scale is 1.25 miles per hex. Each game turn represents 24 hours, and each player gets to move and perform combat twice in a turn. When it's time to activate friendly units, a player may choose to move first and then fight or vice versa. There are special rules to reflect the failure of Soviet tank maintenance, the use of the Korsun airfield as a supply source, Soviet difficulties in coordinating multi-formation attacks, and the ability for tank units to infiltrate enemy lines. Four scenarios allow you to play different portions of the battle, or to play the whole 23 turn campaign.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 1.25 miles / 2 kilometers
Units: Battalion to Brigades
Game Inventory:
One 22 x 34" full color map
Three dual-side printed countersheets (540 1/2" counters)
One 16-page Cherkassy Pocket rulebook
Three single-side printed Player Aid Cards
One 6-sided dice
Solitaire Playability: High
Complexity Level: Medium
Players: 2 or more
Playing Time: 4-15 hours
Cherkassy Pocket was designed by John Desch, and features a system similar to his wargames Wave of Terror and Berlin 45. Units are battalions and brigades, and the ground scale is 1.25 miles per hex. Each game turn represents 24 hours, and each player gets to move and perform combat twice in a turn. When it's time to activate friendly units, a player may choose to move first and then fight or vice versa. There are special rules to reflect the failure of Soviet tank maintenance, the use of the Korsun airfield as a supply source, Soviet difficulties in coordinating multi-formation attacks, and the ability for tank units to infiltrate enemy lines. Four scenarios allow you to play different portions of the battle, or to play the whole 23 turn campaign.
Game Scale:
Game Turn: 1 day
Hex: 1.25 miles / 2 kilometers
Units: Battalion to Brigades
Game Inventory:
One 22 x 34" full color map
Three dual-side printed countersheets (540 1/2" counters)
One 16-page Cherkassy Pocket rulebook
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