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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.37 / 5

게임 소개

경매와 자원 관리의 전략 게임인 고아는 아름다운 해변, 온화한 기후, 그리고 세계에서 가장 중요한 무역 중심지 중 하나인 16세기 초를 배경으로 한다. 경쟁 회사들은 향신료를 거래하고, 배와 식민지 주민을 세계로 보내고, 돈을 투자한다. 맨 위야, 맨 아래야? 당신이 수익을 어떻게 투자하느냐에 달렸어요. 당신의 함선을 더 효율적으로 만들 것인가? 농장을 개선한다고요? 식민지 개척자를 더 모집할 것인가? 꾸준한 사업만이 도움이 될 것이다.

각 턴은 각 플레이어가 하나의 아이템(선발 플레이어 2개)을 경매하는 경매 단계로 시작된다. 경매에 부쳐진 첫 번째 물건은 다음 차례에 먼저 갈 수 있는 권리를 준다. 만약 당신이 당신의 물건을 산다면, 당신은 그것을 은행에 지불합니다. 당신이 파는 물건을 다른 사람이 사면 돈을 줍니다. 작물로 완성된 플랜테이션, 소득 타일(돈, 배, 각 턴마다 플랜테이션 리필 등), 선박, 정착민, 그리고 나중에 특정 성과에 점수를 매기는 타일 등이 항목이다.

경매가 끝난 후 플레이어들은 기술을 향상시키거나 플랜테이션, 배, 돈, 플랜테이션에 향신료와 같은 것들을 생산하거나 플랜테이션을 더 짓기 위한 세 가지 행동을 하게 된다. 각 플레이어는 배 만들기, 새로운 향신료 심기, 식민지 개척자 얻기 등과 같은 다양한 것에 대한 발전을 보여주는 보드를 가지고 있다. 플레이어가 한 트랙을 따라 더 많이 전진할수록, 그 특정 동작을 더 잘 할 수 있다. 특정 트랙을 더 갈수록 그 트랙의 끝부분에서 더 많은 포인트가 가치가 있고, 각 트랙을 따라 마지막 두 레벨에 도달한 첫 번째 선수에게 주어지는 보상도 있다. 반면에, 각 플레이어는 보통 어느 시점에 모든 트랙에 대해 동작을 수행해야 하므로, 반드시 두 곡에만 집중하는 것이 좋은 생각은 아닙니다. 고아는 선수가 최소한 하나의 행동이 너무 적기 때문에 어려운 결정을 내릴 수 있는 충분한 기회를 주는 게임이다.

이 게임은 경매의 상호작용적인 요소를 혼합하여 다른 플레이어가 원하는 것을 지정하도록 장려하여 플랜테이션의 카드놀이 관리와 함께 현금을 받고 나중에 플레이어가 최고 기술 레벨에서 1위를 차지하기 위해 경쟁할 때 상호작용합니다.

2012년 고아 에디션에는 Z-맨 게임즈의 표지에 나와 있듯이 4개의 새로운 타일과 새로운 플레이 변형이 포함되어 있다.
Goa, a strategy game of auctions and resource management, is set at the start of the 16th century: beautiful beaches, a mild climate, and one of the most important trading centers in the world. Competing companies deal in spices, send ships and colonists into the world, and invest money. Are you on top or at the bottom? It depends on how you invest your profits. Will you make your ships more efficient? Enhance your plantations? Recruit more colonists? Only a steady hand in business will help.

Each turn begins with an auction phase, where each player gets to auction one item (and the starting player two items). The first item being auctioned gives the right to go first the next turn (along with a card that gives an extra action). If you buy your own item, you pay it to the bank. If someone else buys the item you sell, they pay you. Items include plantations complete with crops, income tiles (income in money, ships, plantation refills each turn etc.), ships, settlers, and later on tiles that score points for certain achievements.

After the auction, players get three actions to either improve their technologies or produce things such as spices on plantations, ships, money or build more plantations. Each player has a board showing their advancement for various things: getting ships, planting new spices, getting colonists, etc. The more a player advances along one track, the better one is doing that particular action. The further you get along a certain track, the more points that track is worth at the end, and there are also rewards to the first player who reaches the last two levels along each track. On the other hand, each player normally needs to perform the actions for all the tracks at some point, so it's not necessarily a good idea to concentrate on just a couple of them. Goa is a game that gives plenty of opportunity for tough decisions, since a player always has at least one action too few.

The game mixes an interactive element of the auction, which encourages you to nominate things that other players want so you receive cash with the solitaire management of your plantation, which then interacts later on as players race to be first in the top tech levels.

The 2012 edition of Goa includes four new tiles and a new play variant, as noted on the cover of the Z-Man Games edition.

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