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BGG랭킹
BGG전체 : 16762
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Todd Sanders
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아티스트
Todd Sanders
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인원
게임 소개
에테르 캡틴: 파이리츠 앤 트레이더스(Pirites and Traders)는 프리쉽 스위프트윈드의 선장을 연기하는 솔리테어 게임입니다. 무역업자이자 용병인 당신은 상품을 사고팔고, 자연적 요소를 무릅쓰고, 제국의 도시 국가인 아르카디&르스쿠르의 그랜드 콤팩트 상공에서 무서운 항공 해적들과 교전을 벌이게 될 것입니다.
제플린 자원을 관리하려면 엔진 부품, 충성스러운 승무원, 무기, 금을 보관하는 동시에 무역 상품 구매 및 판매, 에어 파이어리츠 퇴치, 도시 및 경유지 방문과 관련된 3가지 게임 시나리오를 완료해야 합니다. 제플린의 섹션에 저장된 2가지 자원(골드, 무기, 크루, 엔진)이 0으로 떨어지면 게임에서 진 것입니다.
설정 중에 자원을 운반하고 공격으로부터 방어할 수 있는 4 타일 제플린을 만듭니다. 경기 중에 당신에게 약간의 보너스를 주기 위해 다양한 주장들이 선택될 수도 있다.
그런 다음 실행 덱에서 카드를 꺼내어 시나리오를 뒤집습니다. 각 동작은 카드에 포함된 숫자 집합으로 해결됩니다. 어떤 카드들은 당신이 도시를 방문하고 무역 상품과 다른 자원들을 사고 팔 수 있게 해주고, 다른 카드들은 당신의 배와 화물을 손상시킬 수 있는 폭풍, 전투에서 당신을 공격할 해적들, 그리고 교역소와 경유지와 같은 다양한 유용한 카드들을 포함한다.
이 인쇄 및 플레이 게임에서는 4페이지에 달하는 규칙에 56장의 풀 컬러 카드와 함께 카드를 인쇄할 필요가 있는 플레이어 참조 시트를 포함한다. 추가 재료: 1d12, 4가지 색상의 40개 마커(색상당 10개 마커) 및 금을 추적할 수 있는 방법.
제플린 자원을 관리하려면 엔진 부품, 충성스러운 승무원, 무기, 금을 보관하는 동시에 무역 상품 구매 및 판매, 에어 파이어리츠 퇴치, 도시 및 경유지 방문과 관련된 3가지 게임 시나리오를 완료해야 합니다. 제플린의 섹션에 저장된 2가지 자원(골드, 무기, 크루, 엔진)이 0으로 떨어지면 게임에서 진 것입니다.
설정 중에 자원을 운반하고 공격으로부터 방어할 수 있는 4 타일 제플린을 만듭니다. 경기 중에 당신에게 약간의 보너스를 주기 위해 다양한 주장들이 선택될 수도 있다.
그런 다음 실행 덱에서 카드를 꺼내어 시나리오를 뒤집습니다. 각 동작은 카드에 포함된 숫자 집합으로 해결됩니다. 어떤 카드들은 당신이 도시를 방문하고 무역 상품과 다른 자원들을 사고 팔 수 있게 해주고, 다른 카드들은 당신의 배와 화물을 손상시킬 수 있는 폭풍, 전투에서 당신을 공격할 해적들, 그리고 교역소와 경유지와 같은 다양한 유용한 카드들을 포함한다.
이 인쇄 및 플레이 게임에서는 4페이지에 달하는 규칙에 56장의 풀 컬러 카드와 함께 카드를 인쇄할 필요가 있는 플레이어 참조 시트를 포함한다. 추가 재료: 1d12, 4가지 색상의 40개 마커(색상당 10개 마커) 및 금을 추적할 수 있는 방법.
Aether Captains: Pirates and Traders, a solitaire game (20-30 min) in which you play the captain of the freeship Swiftwind. As a trader and mercenary, you will buy and sell goods, brave the natural elements, and skirmish with dread air pirates over the skies of Arkady’s Grand Compact, the city-states of the Empire.
To win you must manage your zeppelin resources: engine components, your loyal crew, your weapons,and your cache of gold while completing 3 game Scenarios involving buying and selling trade goods, fighting Air Pirates and visiting cities and waystations. If ever 2 kinds of your resources stored in the sections of your zeppelin (Gold, Weapons, Crew, and Engine) fall to zero you have lost the game.
During the setup you will create a 4 tile Zeppelin to carry your resources and provide defense against attack. Various captains may be chosen from as well to give you some bonuses during the game.
Scenarios are then turned over followed by cards from the action deck. Each action is resolved with a set of numbers contained on the cards. Some cards allow you to visit cities and buy and sell trade goods plus other resources, other cards involve storms which may damage your ship and its cargo, pirates who will attack you in battle and various helpful cards like trading posts and waystations.
In this Print and Play game, 4 pages of rules include a player reference sheet to the cards need to be printed along with 56 full color cards. Additional materials required: 1d12, 40 markers in 4 colors (10 markers to a color) and some way to keep track of gold.
To win you must manage your zeppelin resources: engine components, your loyal crew, your weapons,and your cache of gold while completing 3 game Scenarios involving buying and selling trade goods, fighting Air Pirates and visiting cities and waystations. If ever 2 kinds of your resources stored in the sections of your zeppelin (Gold, Weapons, Crew, and Engine) fall to zero you have lost the game.
During the setup you will create a 4 tile Zeppelin to carry your resources and provide defense against attack. Various captains may be chosen from as well to give you some bonuses during the game.
Scenarios are then turned over followed by cards from the action deck. Each action is resolved with a set of numbers contained on the cards. Some cards allow you to visit cities and buy and sell trade goods plus other resources, other cards involve storms which may damage your ship and its cargo, pirates who will attack you in battle and various helpful cards like trading posts and waystations.
In this Print and Play game, 4 pages of rules include a player reference sheet to the cards need to be printed along with 56 full color cards. Additional materials required: 1d12, 40 markers in 4 colors (10 markers to a color) and some way to keep track of gold.
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