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Rommel's Final Offensive: Tunisia 1943 (1993)
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  • 인원

    2-3 명

    BGG추천: 1-3+ 명
  • 게임시간

    180-180 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

Southern Minnesota Gaming Society 회원들이 제작한 몽골 게임 잡지 프리미어 호에 포함되어 있습니다. 더 이상의 이슈가 결국 만들어졌는지는 알 수 없으며 이는 "의 첫 번째 시도 중 하나로 보인다.데스크 탑 출판사".
이 게임의 구성 요소는 다음과 같습니다: 17인치 크기의 종이 지도 시트, 두꺼운 종이 카운터 2세트-1-GREEN(미국, 프랑스, 영국), 1-TAN(독일 및 이탈리아); BASIC & ADVANCE 규칙 세트, 그리고 잡지 뒷면에 있는 지형 효과는 전설입니다.검버섯 효과 표. 지도 시트, 유닛 전개 & 강화 차트 및 카운터는 잡지에서 분리되어야 하며 카운터는 사용을 위해 분리되어야 합니다.
지도 시트는 전체적으로 황갈색이며, 모든 지형 세부 정보에 대해 검은색으로 인쇄됩니다. 두꺼운 종이 카운터는 UNIT 유형 기호, 과거 형성 숫자 위에 국적 표시가 있으며 기본적으로 별도의 COMB이 있습니다.AT & MOVENT 숫자 명칭이 모두 검은색으로 인쇄됩니다.
기본 게임 순서는 다음과 같습니다. 가)강화 단계-턴 마커 1을 진행하면 두 플레이어 모두 표시된 유닛을 배치하거나 철수합니다. B)축 이동; C)AXIS 전투; D) 연합군 이동; E)연합군 전투; F)승리 결정.
어드밴스드 게임은 교체, 날씨 결정, 전술 공기, 작전 단계, 본부 단위, 특수 유닛 능력, 응집 계수, 가변 전력 허용량, 작전 지점 할당, 적 통제 구역을 통한 이동 및 오버런을 추가합니다.
작동 단계에서 각 플레이어는 가장 높은 다이 롤러가 먼저 나오는 단일 6면체 DI를 굴립니다. 그런 다음 6면체의 DIE를 굴려 그 시간에 사용하는 운영 포인트의 개수입니다. 그런 다음 상대방이 자신의 O.P.S.를 위해 2-6-DICE를 굴릴 수 있습니다. 그리고 나서 두 사람이 더 이상 O.P.를 사용하지 않기로 결정할 때까지 각 플레이어가 연속으로 2-6-DICE를 굴립니다. 유닛은 오버런을 포함하여 이동 및 공격이 가능하지만, 일단 전투를 수행하게 되면 순번을 정합니다. 운영 단계에서 사용할 수 있도록 조치 비용이 표시된 운영 차트가 있습니다. 이 회사의 매우 제한된 런 에디션을 발행하는 첫 번째 시도인 다소 참신한 컨셉의 흥미로운 접근법입니다.
Included with the Premiere Issue of The Mongol gaming magazine produced by members of the Southern Minnesota Gaming Society. I've no idea if any further issues were produced eventually and this appears to be one of the first attempts at "Desk Top Publishing".
The components for this game consist of the following: 11-inches by 17-inches paper Mapsheet; 2-sets of thick paper counters-1-GREEN(U.S., French, British), 1-TAN(Germans & Italians); a Set of BASIC & ADVANCED Rules; and on the BACK of the Magazine are the Map Legend; Terrain Effects Chart; Combat Resolution table; Turn Record track; and Weather effects tables. The Mapsheet, Unit Deployment & Reinforcement Charts and Counters will have to be separated from the magazine while the Counters will have to be cut apart for use.
The Map sheet is TAN overall with BLACK print for all terrain details. The thick paper counters have Nationality indications on top of the UNIT Type symbol, Historical Formation numerals, and basically have separate COMBAT & MOVEMENT numerical designations ALL printed in BLACK.
The BASIC game Sequence of Play is as follows: A)Reinforcement Phase-Advance the TURN marker one, then BOTH players conduct placement or withdrawal of any Units indicated; B)AXIS Movement; C)AXIS Combat; D) ALLIED Movement; E)ALLIED Combat; F)Victory Determination.
The ADVANCED game adds Replacements, Weather Determination, Tactical Air, an Operations Phase, Headquarters Units, Special Units Abilities, Cohesion Factors, Variable Forces allowances, Operations Points Allocations, Movement through Enemy Zones of Control, & Overruns.
During the Operations Phase, each player rolls a single 6-sided DIE with highest die-roller going first. He then rolls a 6-sided DIE and that's how many Operations Points he uses at that time. Then the other player gets to roll 2--6-sided DICE for HIS O.P.s. After this, then EACH player will roll 2--6-sided DICE, consecutively, until BOTH decide NOT to spend anymore O.P.s. Units can be Moved & then Attack including Overruns, but once they DO conduct Combat, then they're done for the turn. There is an Operations Chart with action COSTS indicated for use during the Operartions Phase. An interesting approach with somewhat novel concepts for being the first attempt at publishing a very limited run edition for this company.

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