-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
B. Adams, T. Clarke
-
아티스트
-
인원
게임 소개
호플라이트 워페어 (650-330BC) 테이블 상판 축소판 규칙
이 규칙들은 (그리스에서 전형적인 정치 단위인 폴리스와 함께) 호플리테스의 부상부터 다른 체제에 의한 그의 일식과 중요한 제도로서의 폴리스의 쇠퇴에 이르기까지 고대 그리스와 고전 그리스의 전쟁을 시뮬레이션하기 위해 고안되었다. 더 나아가, 이 규칙들은 다른 인종들이 호플리테스처럼 장비를 갖추고 같은 스타일로 싸웠던 지역과 시대도 포함한다. 이 규칙들은 또한 호플리테스 군대와 충돌한 인종과 문명에도 적용될 것이다.
기원전 675년에 시작된 지중해에서의 호플라이트의 지배기. 그러나 호플라이트가 끝나는 날짜는 정해져 있을 수 없다. 동지중해 세계에서 우리는 기원전 331년 가우가멜라 전투를 치렀습니다; 이탈리아에서 우리는 기원전 386년 알리아에서 로마 호플라이트 스타일의 군대가 갈리아에 의해 패배했을 때, 이탈리아에서 호플라이트 전술의 종말을 알렸습니다; 그러나 시칠리아 호플리테스에서는 여전히 지배적인 시간이었습니다. 따라서 고대 워게이밍의 개념과는 달리, 이러한 규칙들은 좁은 시간 범위와 제한된 지리적 영역에 한정되어 있다. 그들은 보편화하는 척 하지도 않고, 불변의 독단도 아니다; 그것들은 개별 워게이머들의 연구에 적합하게 적용될 수도 있다.
이 규칙들은 (그리스에서 전형적인 정치 단위인 폴리스와 함께) 호플리테스의 부상부터 다른 체제에 의한 그의 일식과 중요한 제도로서의 폴리스의 쇠퇴에 이르기까지 고대 그리스와 고전 그리스의 전쟁을 시뮬레이션하기 위해 고안되었다. 더 나아가, 이 규칙들은 다른 인종들이 호플리테스처럼 장비를 갖추고 같은 스타일로 싸웠던 지역과 시대도 포함한다. 이 규칙들은 또한 호플리테스 군대와 충돌한 인종과 문명에도 적용될 것이다.
기원전 675년에 시작된 지중해에서의 호플라이트의 지배기. 그러나 호플라이트가 끝나는 날짜는 정해져 있을 수 없다. 동지중해 세계에서 우리는 기원전 331년 가우가멜라 전투를 치렀습니다; 이탈리아에서 우리는 기원전 386년 알리아에서 로마 호플라이트 스타일의 군대가 갈리아에 의해 패배했을 때, 이탈리아에서 호플라이트 전술의 종말을 알렸습니다; 그러나 시칠리아 호플리테스에서는 여전히 지배적인 시간이었습니다. 따라서 고대 워게이밍의 개념과는 달리, 이러한 규칙들은 좁은 시간 범위와 제한된 지리적 영역에 한정되어 있다. 그들은 보편화하는 척 하지도 않고, 불변의 독단도 아니다; 그것들은 개별 워게이머들의 연구에 적합하게 적용될 수도 있다.
Hoplite Warfare (650-330BC) tabletop Miniatures rules
These rules are designed to simulate the warfare of Archaic and Classical Greece, from the rise of the Hoplite (along with the polis as the typical political unit in Greece) to his eclipse by other systems and the decline of the polis as an important institution. By extension, the rules also cover areas and times where other races were equipped as and fought in the same style as Hoplites; The rules will also cover races and civilizations which clashed with Hoplite armies.
The period of Hoplite domination in the Mediterranean we have taken as beginning c.675 B.C. However, there can be no set date for the end of the Hoplite. In the Eastern Mediterranean world we have taken the battle of Gaugamela 331 B.C.; in Italy we have taken c. 386 B.C. when at the Allia a Roman Hoplite-style army was defeated by Gauls, signaling the end of Hoplite tactics in Italy; but in Sicily Hoplites still seem to have been dominant till the time of Agathokles (d. 285 B.C.). Thus, unlike the established ideas in ancient wargaming, these rules are restricted to a narrow time span and a limited geographical area. They do not pretend to universalize, nor are they immutable dogma — they may be adapted to suit the individual wargamers research.
These rules are designed to simulate the warfare of Archaic and Classical Greece, from the rise of the Hoplite (along with the polis as the typical political unit in Greece) to his eclipse by other systems and the decline of the polis as an important institution. By extension, the rules also cover areas and times where other races were equipped as and fought in the same style as Hoplites; The rules will also cover races and civilizations which clashed with Hoplite armies.
The period of Hoplite domination in the Mediterranean we have taken as beginning c.675 B.C. However, there can be no set date for the end of the Hoplite. In the Eastern Mediterranean world we have taken the battle of Gaugamela 331 B.C.; in Italy we have taken c. 386 B.C. when at the Allia a Roman Hoplite-style army was defeated by Gauls, signaling the end of Hoplite tactics in Italy; but in Sicily Hoplites still seem to have been dominant till the time of Agathokles (d. 285 B.C.). Thus, unlike the established ideas in ancient wargaming, these rules are restricted to a narrow time span and a limited geographical area. They do not pretend to universalize, nor are they immutable dogma — they may be adapted to suit the individual wargamers research.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
458
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18