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BGG랭킹
BGG전체 : 20993
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
15-15 분
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연령
5+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.25 / 5
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디자이너
Sabine Kubesch, Markus Nikisch, Laura Walk
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아티스트
Marc Robitzky
-
인원
게임 소개
어설픈 마녀가 10개의 물약을 우려냈어. 각각의 물약은 12가지 재료를 포함하고 있지만, 안타깝게도, 그녀는 물약마다 한 가지 재료를 잊어버리고 한 가지 재료를 두 번 넣었습니다. 게임 보드의 트랙 위에 물약(큰 타일)이 놓여있고, 마녀는 두 물약 사이에 놓여있다. 이제 주사위가 굴러갑니다. 그것은 마녀가 앞으로 몇 발자국을 더 나아가야 하는지를 결정하지만 실제로 그녀는 움직이지 않는다. 대신, 각 플레이어는 자신의 머리로 착륙해야 할 곳을 계산한 후 다음 물약을 봅니다. 어떤 재료가 빠졌는지 먼저 알 수 있는 선수가 1점을 얻는다.
플레이어가 이 시스템에 익숙할 때 다이 하나 이상을 굴려 다양한 난이도를 추가할 수 있다.
- 하나의 다이를 사용하여 이동 방향을 결정합니다.
- 마녀가 앞에 있는 가마솥을 보는지 뒤에 있는 것을 보는지 결정하기 위해 한 명이 죽는다.
- 마녀인지 여우인지 결정하기 위해 죽는다 - 누가 항상 주사위가 말하는 것과 반대되는 행동을 하는가 (누가 놓치는 대신 두 번 어떤 재료가 사용되는지 알아내는 것을 포함)
주사위가 많으면 많을수록 더 교활해진다. 주사위 컵을 사용하고 주사위는 잠깐 동안만 보이게 하는 것도 난이도를 높이는 방법이다.
먼저 일정 점수를 획득하는 선수가 승자입니다.
(HilkMAN별 사용자 요약)
플레이어가 이 시스템에 익숙할 때 다이 하나 이상을 굴려 다양한 난이도를 추가할 수 있다.
- 하나의 다이를 사용하여 이동 방향을 결정합니다.
- 마녀가 앞에 있는 가마솥을 보는지 뒤에 있는 것을 보는지 결정하기 위해 한 명이 죽는다.
- 마녀인지 여우인지 결정하기 위해 죽는다 - 누가 항상 주사위가 말하는 것과 반대되는 행동을 하는가 (누가 놓치는 대신 두 번 어떤 재료가 사용되는지 알아내는 것을 포함)
주사위가 많으면 많을수록 더 교활해진다. 주사위 컵을 사용하고 주사위는 잠깐 동안만 보이게 하는 것도 난이도를 높이는 방법이다.
먼저 일정 점수를 획득하는 선수가 승자입니다.
(HilkMAN별 사용자 요약)
The Clumsy Witch has brewed ten potions. Each potion contains twelve ingredients - but unfortunately, she forgot one ingredient in each potion and put one in twice. The potions (large tiles) are placed on the track on the game board, the witch is put anywhere between two potions. Now a die is rolled. It determines how many steps the witch should go forward - but she doesn't actually move. Instead, each player calculates in his/her head where she should land, then looks at the next potion. The first player who can tell which ingredient is missing scores a point.
When the players are familiar with the system, various difficulty levels can be added by rolling more than one die:
- One die to determine the movement direction
- One die to determine whether the witch looks in the cauldron ahead or the one behind
- One die to determine whether the witch is used or the fox - who always does the opposite of what the dice say (including finding out which ingredient is used twice instead of missing)
The more dice are in play, the trickier it is. Another way to increase the difficulty is to use the dice cup and only leave the dice visible for a short moment.
The first player to collect a certain number of points is the winner.
(User summary by HilkMAN)
When the players are familiar with the system, various difficulty levels can be added by rolling more than one die:
- One die to determine the movement direction
- One die to determine whether the witch looks in the cauldron ahead or the one behind
- One die to determine whether the witch is used or the fox - who always does the opposite of what the dice say (including finding out which ingredient is used twice instead of missing)
The more dice are in play, the trickier it is. Another way to increase the difficulty is to use the dice cup and only leave the dice visible for a short moment.
The first player to collect a certain number of points is the winner.
(User summary by HilkMAN)
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