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BGG랭킹
BGG전체 : 0
STRATEGY : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.95 / 5
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디자이너
Carl Chudyk, Chris Cieslik
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아티스트
Alanna Cervenak, Cara Judd, Robin Olausson, Christophe Swal, Cyril Van Der Haegen
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인원
게임 소개
혁신: 과거의 메아리(Ecories of the Past)는 2010년에 출시된 칼 추딕의 이노베이션의 확장판으로, 110개의 카드, 105개의 다른 덱(레이블링된 1~10세)으로 나뉘는 카드, 그리고 청구할 수 있는 특별한 성과를 보여주는 5개의 카드를 포함하고 있기 때문에 이전 게임의 구성을 반영한다. 확장판의 110개 카드는 모두 새 카드입니다.
쉽게 말해서, 이노베이션은 문명 스타일의 게임으로 플레이어들은 1세 때 저전력 카드에 먼저 접근한 다음, 나중에 더 강력한 카드를 만들고, 오래된 카드에 새로운 획득물을 쌓아서 보유의 힘을 키우는 게임입니다. 플레이어는 자신의 카드 특유의 특별한 행동("dogma actions"라고 함)을 혼합하고, 점수를 매기며, 성과를 얻기 위해 플레이한다. 선수 수에 따라 가장 먼저 4-6개의 성과를 거둔 선수가 승리한다.
혁신: 과거의 메아리는 여러 가지 방법으로 기본 게임으로부터 게임 플레이를 변화시킵니다. 먼저, 각 연령대의 카드를 받을 수 있는 두 개의 추첨 덱이 있습니다. 플레이어들은 손의 내용에 따라 에코 카드나 베이스 카드를 그립니다. 두 번째로, 최대 플레이어 수를 5명으로 늘립니다.
세 번째, 그리고 가장 흥미로운 것은 혁신입니다. 과거의 메아리는 새로운 게임 메커니즘을 도입합니다. 복면을 사용하면, 플레이어는 자신의 보드 아래에 카드를 숨겨 두었다가 나중에 같은 나이대의 카드를 혼합할 때 카드를 사용할 수 있다. 에코를 사용하면 플레이어가 플레이 중인 카드의 도그마 동작을 취할 때 해당 카드와 같은 스택에서 보이는 다른 카드들에 표시되는 추가 동작을 수신할 수 있다.
쉽게 말해서, 이노베이션은 문명 스타일의 게임으로 플레이어들은 1세 때 저전력 카드에 먼저 접근한 다음, 나중에 더 강력한 카드를 만들고, 오래된 카드에 새로운 획득물을 쌓아서 보유의 힘을 키우는 게임입니다. 플레이어는 자신의 카드 특유의 특별한 행동("dogma actions"라고 함)을 혼합하고, 점수를 매기며, 성과를 얻기 위해 플레이한다. 선수 수에 따라 가장 먼저 4-6개의 성과를 거둔 선수가 승리한다.
혁신: 과거의 메아리는 여러 가지 방법으로 기본 게임으로부터 게임 플레이를 변화시킵니다. 먼저, 각 연령대의 카드를 받을 수 있는 두 개의 추첨 덱이 있습니다. 플레이어들은 손의 내용에 따라 에코 카드나 베이스 카드를 그립니다. 두 번째로, 최대 플레이어 수를 5명으로 늘립니다.
세 번째, 그리고 가장 흥미로운 것은 혁신입니다. 과거의 메아리는 새로운 게임 메커니즘을 도입합니다. 복면을 사용하면, 플레이어는 자신의 보드 아래에 카드를 숨겨 두었다가 나중에 같은 나이대의 카드를 혼합할 때 카드를 사용할 수 있다. 에코를 사용하면 플레이어가 플레이 중인 카드의 도그마 동작을 취할 때 해당 카드와 같은 스택에서 보이는 다른 카드들에 표시되는 추가 동작을 수신할 수 있다.
Innovation: Echoes of the Past is an expansion for Carl Chudyk's Innovation, released in 2010, that mirrors the construction of the earlier game as both include 110 cards, 105 cards that are divided into different decks (labeled age 1 to age 10) and five cards that show special achievements that can be claimed. The expansion's 110 cards are all new.
In loose terms, Innovation is a Civilization-style game in which players first have access to low-powered cards in age 1, then build up to more powerful cards in later ages, stacking new acquisitions on old to build the strength of their holdings. Players meld cards, score points and take special actions (called "dogma actions") unique to their cards in play in order to claim achievements. The first player to claim 4-6 achievements, depending on the number of players, wins the game.
Innovation: Echoes of the Past changes game play from the base game in a number of ways. First, there are now two draw decks to get cards from in each age -- players draw Echoes cards or Base cards depending on the contents of their hand. Second, the maximum player count is increased to five.
Third, and most interestingly, Innovation: Echoes of the Past introduces new game mechanisms. With foreshadow, a player can stash a card under his player board, then bring it into play (and use it) on a later turn when he melds a card that's from the same age or a higher one. With echo, when a player takes the dogma action of a card in play, he can receive additional actions showing on that card and any other cards visible in the same stack.
In loose terms, Innovation is a Civilization-style game in which players first have access to low-powered cards in age 1, then build up to more powerful cards in later ages, stacking new acquisitions on old to build the strength of their holdings. Players meld cards, score points and take special actions (called "dogma actions") unique to their cards in play in order to claim achievements. The first player to claim 4-6 achievements, depending on the number of players, wins the game.
Innovation: Echoes of the Past changes game play from the base game in a number of ways. First, there are now two draw decks to get cards from in each age -- players draw Echoes cards or Base cards depending on the contents of their hand. Second, the maximum player count is increased to five.
Third, and most interestingly, Innovation: Echoes of the Past introduces new game mechanisms. With foreshadow, a player can stash a card under his player board, then bring it into play (and use it) on a later turn when he melds a card that's from the same age or a higher one. With echo, when a player takes the dogma action of a card in play, he can receive additional actions showing on that card and any other cards visible in the same stack.
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