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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Sergio Laliscia
-
아티스트
-
인원
게임 소개
《61-‘65》는 미국 남북전쟁의 송 오브 블레이드 메카닉스를 기반으로 한 고속 게임이다. 2시간 이내에 각 면마다 40-100개의 미니어처로 플레이할 수 있는 ‘61-‘65는 캡틴과 여러 명의 중위, 상사 및 코퍼레이션과 함께 유니온 또는 남부 중대를 지휘할 수 있습니다. 척후병을 전방으로 보내서 대형을 단단히 유지하고 적의 흰자위를 보고 발사하십시오!
전쟁 기간(1861-62, 1863, 1864-65)마다 3가지 시나리오가 포함되어 있다.
의사결정을 요구하고 지휘계통을 유지하도록 권장하는 간단한 규칙
단일 기반 모델로 모든 규모로 플레이 가능
주요 기간별 장교, 부사관, 척후병 및 사병 프로필
손쉬운 측정 시스템, 장부 작성 없이 최소한의 마커를 사용합니다.
멀티플레이어 배틀 및 6~15자리의 드럼과 샤코스의 노래로 게임을 플레이하는 규칙(SDS 필요)
기병 및 포병의 선택적 규칙;
픽업 게임에서 테이블을 설정하는 빠른 규칙;
O&rsquo 병장;라일리는 놀이, 편제, 전투 등에 대해 힌트를 준다.
61-‘65는 남북전쟁의 규칙 집합으로, 세르히오 랄리스시아가 썼다. 회사 수준에서 플레이하며, 이는 한 플레이어가 회사를 통제하고(게임에서 98명) 한 인물이 한 사람이라는 것을 의미한다. 모델들은 각각 4~8명의 남성들로 구성된 유닛으로 움직이며 싸웁니다. 작은 게임(플레이어당 약 50인치의 숫자)을 할 수 있고, 물론 충분한 플레이어, 큰 테이블, 그리고 많은 시간이 있으면 훨씬 더 큰 액션을 할 수 있습니다!
수치는 독립적인 기반이지만 이동 속도를 높이기 위해 순위 및 파일에 자기 트레이를 사용할 것을 제안합니다. 척후병은 독립적인 존재이다. 지휘부 인물은 지도자와 드럼 연주자, 기수 등이 포함된 별도의 스탠드에 있다.
다른 리더들은 단일 기반입니다. 척후병은 계급과 대열의 앞에 있는 두 개의 단일 인물로 표현된다.
단위에서의 혼란/장애는 무질서한 수치를 적에게 등을 돌림으로써 표현된다. 상병들이 그들을 다시 일렬로 모으면, 그들은 회복할 수 있고, 적과 맞서기 위해 되돌아갈 수 있다. 사상자는 수치를 제거하는 것으로 표현된다. 숫자가 4개 미만인 유닛은 플레이어’의 베이스라인으로 돌아가며 나중에 다시 모일 수 있다.
전쟁 기간(1861-62, 1863, 1864-65)마다 3가지 시나리오가 포함되어 있다.
의사결정을 요구하고 지휘계통을 유지하도록 권장하는 간단한 규칙
단일 기반 모델로 모든 규모로 플레이 가능
주요 기간별 장교, 부사관, 척후병 및 사병 프로필
손쉬운 측정 시스템, 장부 작성 없이 최소한의 마커를 사용합니다.
멀티플레이어 배틀 및 6~15자리의 드럼과 샤코스의 노래로 게임을 플레이하는 규칙(SDS 필요)
기병 및 포병의 선택적 규칙;
픽업 게임에서 테이블을 설정하는 빠른 규칙;
O&rsquo 병장;라일리는 놀이, 편제, 전투 등에 대해 힌트를 준다.
61-‘65는 남북전쟁의 규칙 집합으로, 세르히오 랄리스시아가 썼다. 회사 수준에서 플레이하며, 이는 한 플레이어가 회사를 통제하고(게임에서 98명) 한 인물이 한 사람이라는 것을 의미한다. 모델들은 각각 4~8명의 남성들로 구성된 유닛으로 움직이며 싸웁니다. 작은 게임(플레이어당 약 50인치의 숫자)을 할 수 있고, 물론 충분한 플레이어, 큰 테이블, 그리고 많은 시간이 있으면 훨씬 더 큰 액션을 할 수 있습니다!
수치는 독립적인 기반이지만 이동 속도를 높이기 위해 순위 및 파일에 자기 트레이를 사용할 것을 제안합니다. 척후병은 독립적인 존재이다. 지휘부 인물은 지도자와 드럼 연주자, 기수 등이 포함된 별도의 스탠드에 있다.
다른 리더들은 단일 기반입니다. 척후병은 계급과 대열의 앞에 있는 두 개의 단일 인물로 표현된다.
단위에서의 혼란/장애는 무질서한 수치를 적에게 등을 돌림으로써 표현된다. 상병들이 그들을 다시 일렬로 모으면, 그들은 회복할 수 있고, 적과 맞서기 위해 되돌아갈 수 있다. 사상자는 수치를 제거하는 것으로 표현된다. 숫자가 4개 미만인 유닛은 플레이어’의 베이스라인으로 돌아가며 나중에 다시 모일 수 있다.
‘61-‘65 is a fast play, Company-level American Civil War game based on the popular Song of Blades mechanics. Playable with 40-100 miniatures per side in less than two hours, ‘61-‘65 puts you in command of a Union or Confederate Company, with a Captain and several Lieutenants, Sergeants and Corporals. Send your skirmishers ahead, keep a tight formation and – wait to see the white of your enemy’s eyes before firing your volley!
Three scenarios included, one for each main period of the War (1861-62, 1863, 1864-65);
Simple rules that require decision making and encourage keeping a chain of command;
Playable in any scale, with single based models;
Profiles for Officers, NCOs, skirmishers and enlisted men for each major period;
Easy measuring system, no bookkeeping, minimal amount of markers;
Rules for multiplayer battles and for playing the game as a Song of Drums and Shakos variant with as few as 6 to 15 figures (SDS required);
Optional rules for Cavalry and Artillery;
Quick rules for setting up a table in pickup games;
Sgt. O’Reilly hints on play, formations, combat, and much more….
‘61-‘65 is our American Civil War ruleset, written by Sergio Laliscia. It plays at company level, meaning that a player controls a company (98 men in the game) and one figure is one man. The models move and fight as units of 4-8 men each. Smaller games can be played (with about 50 figures per player) and of course with enough players, large tables, and plenty of time, you can play much larger actions!
Figures as independently based but we suggest using magnetic trays for rank and file to speed up movement. Skirmishers are independent figures. Command figures are on a separate stand containing a leader figure, a drummer and a flag-bearer.
Other leaders are single-based. Skirmishers are represented by two single figures in front of a rank and file unit.
Confusion/disorder in units is represented by turning the disordered figures with their back to the enemy. As corporals rally them back in line, they can recover and be turned back to face the enemy. Casualties are represented by removing figures. Units with less than 4 figures run back to the player’s baseline and can be rallied later.
Three scenarios included, one for each main period of the War (1861-62, 1863, 1864-65);
Simple rules that require decision making and encourage keeping a chain of command;
Playable in any scale, with single based models;
Profiles for Officers, NCOs, skirmishers and enlisted men for each major period;
Easy measuring system, no bookkeeping, minimal amount of markers;
Rules for multiplayer battles and for playing the game as a Song of Drums and Shakos variant with as few as 6 to 15 figures (SDS required);
Optional rules for Cavalry and Artillery;
Quick rules for setting up a table in pickup games;
Sgt. O’Reilly hints on play, formations, combat, and much more….
‘61-‘65 is our American Civil War ruleset, written by Sergio Laliscia. It plays at company level, meaning that a player controls a company (98 men in the game) and one figure is one man. The models move and fight as units of 4-8 men each. Smaller games can be played (with about 50 figures per player) and of course with enough players, large tables, and plenty of time, you can play much larger actions!
Figures as independently based but we suggest using magnetic trays for rank and file to speed up movement. Skirmishers are independent figures. Command figures are on a separate stand containing a leader figure, a drummer and a flag-bearer.
Other leaders are single-based. Skirmishers are represented by two single figures in front of a rank and file unit.
Confusion/disorder in units is represented by turning the disordered figures with their back to the enemy. As corporals rally them back in line, they can recover and be turned back to face the enemy. Casualties are represented by removing figures. Units with less than 4 figures run back to the player’s baseline and can be rallied later.
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