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6.4War Game Rules: Armour & Infantry – 1925-1950 (1973) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2+-2+ 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.75 / 5
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디자이너
Philip C. Barker
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아티스트
-
인원
게임 소개
미니어처 규칙
비록 우리의 호칭이 장갑전에 우선권을 주지만, 이 규칙 집합은 보병 중대 간의 전투에 동등하게 적합하며, 통신, 공학, 공중 공격, 장애물 제거, 요새에서의 전투, 사격, 공중 관측, 표적 위치, w와 같은 모든 주변 영역에 대해 현실적인 조항을 만든 최초의 것이다.습윤기, 모든 종류의 지형, 스트레스와 싸우기 위한 군대의 반응.
이 규칙들은 예전 인기 있었던 1/72 스케일 모델과 수치에도 동일하게 적합하도록 고안되었으며, 현대 전쟁 게임에 혁명을 일으키고 있는 1/300 스케일까지 새로운 스케일링이 적용되었다.
이 세트에는 고속전차의 부상과 독립 기갑편대, 스페인, 아비시니아, 청일전쟁, 러일전쟁, 러시아-핀란드전쟁, 폴란드 침공부터 일본 만주 소탕작전에 이르기까지 제2차 세계 대전의 모든 전역이 포함된다.
1950년부터 1975년까지의 기간 동안 대전차 유도 미사일, 헬리콥터, 사정거리 탐지기, 탱크건용 효율적인 A.P.D.S., H.E.S.H. 및 H.E.A.T 탄약이 도입되었다.
세 번째 세트는 1925년부터 1975년까지의 기간을 다루지만 보병 소대 수준의 전투의 관점에서 볼 때 1/72부터 1/35까지의 규모에 적합하다.
이 시기는 매우 복잡한 시기이며, 오래된 무기들이 계속해서 확산되는 일련의 새로운 무기들로 대체된다.
평소처럼 빠른 참조 시트를 포함하여 원하는 비트를 찾기 위해 미친 듯이 전체 텍스트를 훑어보는 것을 방지합니다.
한 장에 모든 무기의 세부 사항을 포함하는 것이 불가능하기 때문에, 빈 칸과 함께 상당히 보편적인 빈 칸이 있고, 사용하고자 하는 다른 무기의 메인 텍스트에서 복사할 수 있다.
결국, 많은 워게이머들이 습관적으로 센츄리온과 1920 빈티지 비커스 미디엄을 동시에 사용하지만, 이것을 도전으로 받아들이지 마세요!
우리는 플레이어가 자신이 사용하기로 선택한 무기에 대한 일반적인 지식을 가지고 있을 것으로 추정하며, 따라서 성능 세부 사항만 포함할 것이다.
우리의 이전 규칙들의 한 가지 변화는 동시 이동 대신에 대체를 사용하는 것이다. 이것은 부분적으로 사격 교환이 정상적으로 완료되고 근거리에서 10초에서 15초 안에 탱크 하나가 불능화되는 탱크 체결에 비해 엄격한 시간 척도의 유효성이 감소했기 때문이다. 또한 게임 속도를 높여 빠르게 움직이는 탱크 액션의 진정한 맛을 선사하며, 교환에서 어느 쪽이 먼저 슛을 하는지 한눈에 알 수 있다.
다른 혁신으로는 일대일 수치 척도와 로그 바닥 척도 대신 산술 척도가 있다. 따라서 모델이나 그림은 항상 소대나 구역이 아닌 단일 탱크나 사람을 나타내며, 테이블에서 측정된 밀리미터는 항상 1미터를 나타낸다.
미터법은 모든 캠페인이 미터법 지도와 싸웠기 때문에 사용되며, 심지어 1인치 군수품 조사도 1,000개의 메트로 그리드를 가지고 있다.
마지막으로, 이것은 우리가 만든 첫 번째 규칙 집합입니다. 우리는 사막과 2차 세계대전 동안 서유럽에서 복무했고, 다른 하나는 차례로 야전 기술자, 처칠과 셔먼의 경험이 있는 전차 사수, 그리고 이후 전차 그리고 보병입니다.
규칙집 및 빠른 참조 시트를 포함합니다.
비록 우리의 호칭이 장갑전에 우선권을 주지만, 이 규칙 집합은 보병 중대 간의 전투에 동등하게 적합하며, 통신, 공학, 공중 공격, 장애물 제거, 요새에서의 전투, 사격, 공중 관측, 표적 위치, w와 같은 모든 주변 영역에 대해 현실적인 조항을 만든 최초의 것이다.습윤기, 모든 종류의 지형, 스트레스와 싸우기 위한 군대의 반응.
이 규칙들은 예전 인기 있었던 1/72 스케일 모델과 수치에도 동일하게 적합하도록 고안되었으며, 현대 전쟁 게임에 혁명을 일으키고 있는 1/300 스케일까지 새로운 스케일링이 적용되었다.
이 세트에는 고속전차의 부상과 독립 기갑편대, 스페인, 아비시니아, 청일전쟁, 러일전쟁, 러시아-핀란드전쟁, 폴란드 침공부터 일본 만주 소탕작전에 이르기까지 제2차 세계 대전의 모든 전역이 포함된다.
1950년부터 1975년까지의 기간 동안 대전차 유도 미사일, 헬리콥터, 사정거리 탐지기, 탱크건용 효율적인 A.P.D.S., H.E.S.H. 및 H.E.A.T 탄약이 도입되었다.
세 번째 세트는 1925년부터 1975년까지의 기간을 다루지만 보병 소대 수준의 전투의 관점에서 볼 때 1/72부터 1/35까지의 규모에 적합하다.
이 시기는 매우 복잡한 시기이며, 오래된 무기들이 계속해서 확산되는 일련의 새로운 무기들로 대체된다.
평소처럼 빠른 참조 시트를 포함하여 원하는 비트를 찾기 위해 미친 듯이 전체 텍스트를 훑어보는 것을 방지합니다.
한 장에 모든 무기의 세부 사항을 포함하는 것이 불가능하기 때문에, 빈 칸과 함께 상당히 보편적인 빈 칸이 있고, 사용하고자 하는 다른 무기의 메인 텍스트에서 복사할 수 있다.
결국, 많은 워게이머들이 습관적으로 센츄리온과 1920 빈티지 비커스 미디엄을 동시에 사용하지만, 이것을 도전으로 받아들이지 마세요!
우리는 플레이어가 자신이 사용하기로 선택한 무기에 대한 일반적인 지식을 가지고 있을 것으로 추정하며, 따라서 성능 세부 사항만 포함할 것이다.
우리의 이전 규칙들의 한 가지 변화는 동시 이동 대신에 대체를 사용하는 것이다. 이것은 부분적으로 사격 교환이 정상적으로 완료되고 근거리에서 10초에서 15초 안에 탱크 하나가 불능화되는 탱크 체결에 비해 엄격한 시간 척도의 유효성이 감소했기 때문이다. 또한 게임 속도를 높여 빠르게 움직이는 탱크 액션의 진정한 맛을 선사하며, 교환에서 어느 쪽이 먼저 슛을 하는지 한눈에 알 수 있다.
다른 혁신으로는 일대일 수치 척도와 로그 바닥 척도 대신 산술 척도가 있다. 따라서 모델이나 그림은 항상 소대나 구역이 아닌 단일 탱크나 사람을 나타내며, 테이블에서 측정된 밀리미터는 항상 1미터를 나타낸다.
미터법은 모든 캠페인이 미터법 지도와 싸웠기 때문에 사용되며, 심지어 1인치 군수품 조사도 1,000개의 메트로 그리드를 가지고 있다.
마지막으로, 이것은 우리가 만든 첫 번째 규칙 집합입니다. 우리는 사막과 2차 세계대전 동안 서유럽에서 복무했고, 다른 하나는 차례로 야전 기술자, 처칠과 셔먼의 경험이 있는 전차 사수, 그리고 이후 전차 그리고 보병입니다.
규칙집 및 빠른 참조 시트를 포함합니다.
Miniature rules
Although our title gives precedence to armored warfare, this set of rules is equally suitable for combat between infantry companies, and is the first to make realistic provision for all the fringe areas such as communication, engineering, air attack, obstacle clearance, fighting in fortifications, off-table fire, air observation, target location, weather, all types of terrain, and the reaction of troops to combat stress.
The rules are designed to be equally suitable for the old favorite 1/72 scale models and figures and the newer scales down to 1/300 which are revolutionizing modern period war gaming.
The period covered by this set has been selected to include the rise of the fast tank and the independent armored formation, the Spanish, Abyssinian, Sino-Japanese, Russo-Japanese and Russo-Finnish Wars, all the campaigns of the second world war from the invasion of Poland to the Russian sweep through Japanese Manchuria, and the Korean War.
A companion set covers the period from 1950 to 1975, which sees the introduction of anti-tank guided missiles, helicopters, range finders, and efficient A.P.D.S., H.E.S.H. and H.E.A.T. ammunition for tank guns.
A third set covers the whole period from 1925 to 1975, but from the point of view of infantry platoon level combat, and is suitable for figures from 1/72 to 1/35 scale.
This particular period is a very complicated one, with old weapons being replaced by new in an ever proliferating series.
As usual, we include quick reference sheets to avoid leafing through the complete text in a frantic attempt to find the bit you want.
As it is impossible to include details of all weapons on a single sheet, it has instead those that are reasonably universal, together with blank spaces into which you can copy from the main text those others you want to use.
After all, not many wargamers habitually use both Centurions and 1920 vintage Vickers Mediums at the same time, but please don’t take this as a challenge!
We presume throughout that a player will have a general knowledge of the weapons he elects to use, and so include performance details only.
One change from our previous sets of rules is the use of alternate instead of simultaneous movement. This is partly due to the reduced validity of a strict time scale in tank versus tank engagements where an exchange of fire is normally completed and one tank disabled in 10 to 15 seconds at close range. It also speeds up play, giving a truer flavor of fast moving tank action, and enables you to tell at a glance which party in an exchange shoots first.
Other innovations include a one to one figure scale and an arithmetical instead of a logarithmic ground scale. A model or figure therefore always represents a single tank or man, not a platoon or section, and a millimeter measured on the table always represents one meter.
Metric measures are used because all campaigns were fought with metric maps, even the one inch ordnance survey has a 1,000 metro grid.
Finally, this is the first set of rules we have produced where we can claim relevant personal experience, one of us having served in the Desert and in Western Europe during the Second World War, and the other having been in turn a field engineer, a tank gunner with experience of Churchill and Sherman and later tanks, and an infantryman.
Includes the rule book and a Quick Reference Sheet
Although our title gives precedence to armored warfare, this set of rules is equally suitable for combat between infantry companies, and is the first to make realistic provision for all the fringe areas such as communication, engineering, air attack, obstacle clearance, fighting in fortifications, off-table fire, air observation, target location, weather, all types of terrain, and the reaction of troops to combat stress.
The rules are designed to be equally suitable for the old favorite 1/72 scale models and figures and the newer scales down to 1/300 which are revolutionizing modern period war gaming.
The period covered by this set has been selected to include the rise of the fast tank and the independent armored formation, the Spanish, Abyssinian, Sino-Japanese, Russo-Japanese and Russo-Finnish Wars, all the campaigns of the second world war from the invasion of Poland to the Russian sweep through Japanese Manchuria, and the Korean War.
A companion set covers the period from 1950 to 1975, which sees the introduction of anti-tank guided missiles, helicopters, range finders, and efficient A.P.D.S., H.E.S.H. and H.E.A.T. ammunition for tank guns.
A third set covers the whole period from 1925 to 1975, but from the point of view of infantry platoon level combat, and is suitable for figures from 1/72 to 1/35 scale.
This particular period is a very complicated one, with old weapons being replaced by new in an ever proliferating series.
As usual, we include quick reference sheets to avoid leafing through the complete text in a frantic attempt to find the bit you want.
As it is impossible to include details of all weapons on a single sheet, it has instead those that are reasonably universal, together with blank spaces into which you can copy from the main text those others you want to use.
After all, not many wargamers habitually use both Centurions and 1920 vintage Vickers Mediums at the same time, but please don’t take this as a challenge!
We presume throughout that a player will have a general knowledge of the weapons he elects to use, and so include performance details only.
One change from our previous sets of rules is the use of alternate instead of simultaneous movement. This is partly due to the reduced validity of a strict time scale in tank versus tank engagements where an exchange of fire is normally completed and one tank disabled in 10 to 15 seconds at close range. It also speeds up play, giving a truer flavor of fast moving tank action, and enables you to tell at a glance which party in an exchange shoots first.
Other innovations include a one to one figure scale and an arithmetical instead of a logarithmic ground scale. A model or figure therefore always represents a single tank or man, not a platoon or section, and a millimeter measured on the table always represents one meter.
Metric measures are used because all campaigns were fought with metric maps, even the one inch ordnance survey has a 1,000 metro grid.
Finally, this is the first set of rules we have produced where we can claim relevant personal experience, one of us having served in the Desert and in Western Europe during the Second World War, and the other having been in turn a field engineer, a tank gunner with experience of Churchill and Sherman and later tanks, and an infantryman.
Includes the rule book and a Quick Reference Sheet
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